اخبار داغ

نگاهی به جاذبه های گردشگری بندرعباس؛

از آبشارهای سبز سر به فلک کشیده تا غاری با نقش و نگارهای رمز آلود+تصاویر

از آبشارهای سبز سر به فلک کشیده تا غاری با نقش و نگارهای رمز آلود+تصاویر
استان هرمزگان، با بیش از ۲۰ مکان تاریخی به عنوان یکی از مناطق توریستی کشور مشهور شده و سالیانه گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ بندرعباس مرکز استان هرمزگان، یکی از بندرهای جنوب ایران که نام پیشین آن بندر گمبرون بوده ‌است و با دارا بودن بیش از  20 مکان تاریخی به عنوان یکی از مناطق توریستی کشور مشهور شده و در واقع سالیانه گردشگران زیادی را به را به سمت خود می کشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده, بندرعباس مرکز استان هرمزگان، یکی از بندرهای جنوب ایران که نام پیشین آن بندر گمبرون بوده ‌است و با دارا بودن بیش از  20 مکان تاریخی به عنوان یکی از مناطق توریستی کشور مشهور شده و در واقع سالیانه گردشگران زیادی را به را به سمت خود می کشاند.,

بندرعباس که بزرگترین بندر ایران و از نظر اقتصادی شناخته شده است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که می توان به آبشار زیبای تزرج، قعله پرتقالی ها،سد جگین،قعله تاریخی فین، معبد هندوها، بندر عباس، قلعه شیخ سلطان - بندر لنگه ، قلعه پرتغالی‌های هرمز، آب‌انبار بی بی - جزیره قشم، غارهای خربس - جزیره قشم، بقعه شیخ برخ الاسود - جزیره قشم، قلعه قشم، آب‌انبار سنتی جزیره کیش، شهر تاریخی حریره - کیش، جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش اشاره کرد.

,

آبشار تزرج زیباترین آبشار مناطق جنوبی ایران 

, آبشار تزرج زیباترین آبشار مناطق جنوبی ایران , آبشار تزرج زیباترین آبشار مناطق جنوبی ایران ,

آبشار روستای تزرج یکی از زیباترین آبشارهای مناطق جنوبی ایران به شمار می رود که سالانه گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند که زیبایی بسیار خاصی به این روستا داده است.

,

, ,

آسیاب های آبی از دیگر عواملی که روستای زیبای تزرج را متمایز می کند که از جاذبه های گردشگری این روستا است و همچنین چشمه های آبگرم آن خاصیت درمانی دارد یکی از هزاران زیبایی های این روستا را شامل می شود.

,

آبشار تزرج در یک کیلومتری شمال غرب روستا و 20 کیلومتری شهرستان حاجی آباد واقع شده و اطراف آن از گیاهان و نخل طبیعی نهفته شده است.

, .,

غارهای خربس

, غارهای خربس, غارهای خربس,

غار خربس، یکی از مشهور ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان قشم محسوب می شود که در 10 کیلومتری شهر قشم در سمت راست جاده قشم به روستای خربس و روستای رمچاه واقع شده و قدمت آن به دوره‌ی مادها می‌رسد.

,

ساختار غار را شبیه به دخمه‌های کردستان، آذربایجان، لرستان،شوشتر، بوشهر و اهواز می‌دانند که ارتفاع دیواره‌های صخره‌ای غار خربس ۲۰ الی ۳۰ متر است و با گذشت زمان و در نتیجه‌ی فروکش کردن آب دریا به شکل کوه با حفره‌هایی تو در تو نمودار گشته است و در گذر زمان نیز مردم شکل خاصی به‌ آن بخشیده و کنده کاری‌هایی روی آن انجام داده‌اند.

,

, ,

ورودی غار از ۹ روزنه تشکیل شده و پشت این روزنه‌ها تالاری قرار گرفته  که در آن دو طاقچه‌ی کوچک جاچراغی ساخته شده است. و درون غار تالارها، دهلیزها، اتاق‌ها، چشمه‌ها و روزنه‌های متعددی وجود دارد که به هم متصل هستند.

,

این اتاق‌ها و تالارها ابعادی حدود ۴*۵.۵ متر دارند و در پایین دهانه‌ی غار برکه‌ای وجود دارد که برای نگهداری آب باران استفاده می‌شود و در ایام بارانی سال همواره پرآب است.

,

معبد هندوها پلی به تاریخ کهن هرمزگان+ تصاویر

, معبد هندوها پلی به تاریخ کهن هرمزگان+ تصاویر, معبد هندوها پلی به تاریخ کهن هرمزگان+ تصاویر,

معبد هندوها واقع در شهرستان بندرعباس است در سال ۱۳۱۰ هجری قمری، در زمان حکومت محمد حسن‌خان سعدالملک ساخته شده‌  اساس ساختمان این معبد عبارت است از یک اتاق چهارگوش میانی که بر روی آن گنبدی قرار گرفته‌است.

,

سبک معماری این گنبد را مقرنس‌های پیرامونی آن نه تنها از دیگر گنبدهای موجود در سواحل خلیج فارس، بلکه از گنبدهای سراسر ایران متفاوت می‌سازد.

,

, ,

طرح این بنا کاملاً از معماری معابد هندی متإثر است. این معبد از جمله نشانه‌های معدود تاریخی بندرعباس است که توجه هر تازه‌واردی را به خود جلب می‌کند و امروزه در کنار یکی از خیابان‌های اصلی شهر قرار گرفته‌ است.

,

 

,

این معبد برای نیازهای هندوهای مقیم شهر بندرعباس که از سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴ هـ/ش سکونت داشته و به کارهای تجاری می‌پرداختند ساخته شد که یکی از نقطه‌های مهم ارتباط فرهنگی و هنری میان ایران و هند است.

,

, ,

هندوها پیروان مکتب برهمنی (کسانی که به خدایان برهما، ویشنو و تسیوا معتقدند) هستند و این معبد بنابر تحقیقات به عمل آمده متعلق به خدایان ویشنو است.

,

در هند اغلب معابد برهمنی، سنگی است و پرستشگاه هندوها در بندرعباس طبق موقعیت جغرافیایی در زمان ساخت از لاشه سنگ، ملات گل و ساروج، سنگ‌های مرجانی خاک و گچ‌های ضخیم ماده و گچ لویی استفاده شده‌ است.

,

رودخانه های بشاگرد

, رودخانه های بشاگرد, رودخانه های بشاگرد,

یکی دیگر از جاذبه هایی که شهرستان بشاگرد را به یک شهرستان زیبا تبدیل می کند وجود رودخانه های دائمی، پرآب و زیبا است، که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی مخصوصا در ایام نوروز است.

,

بسیاری از مسافران در سفر به بشاگرد، چند ساعتی را در کنار رودخانه های این شهرستان می گذرانند و به صدای این رودخانه گوش فرا می دهند و به این ترتیب، آمدن به کنار رودخانه های بشاگرد موجب کسب آرامش و انرژی از این طبیعت زیبا می شود.

,

, ,

طبـیعت زیبا در کنار رودخانه زلال بشاگرد چنان وسوسه انگیز است که هر بیننده ای را به سوی خود جذب می کند بطوریکه میهمانان و گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

,

رودخانه های جگین، گوهران، تیدر، گیمجگ و شریفی از جمله رودخانه های معروف و زیبای شهرستان بشاگرد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه