اخبار داغ

رئیس پلیس فتای زنجان هشدار داد/مراقب کلاهبرداریهای تلفنی و پیامکی باشید

رئیس پلیس فتای زنجان هشدار داد/مراقب کلاهبرداریهای تلفنی و پیامکی باشید
رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک و تماس های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی ها ومسابقات برنامه های رادیویی و تلویزیونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی آدینه لو امروز در گفت و گو با خبرگار عصر زنجان،اظهار کرد: یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری از هموطنان عزیز کلاهبرداری می شوداز طریق ارسال پیامک و تماس های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی ها ومسابقات برنامه های رادیویی و تلویزیونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی ابراز کرد: این افراد با برقراری تماس ویا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در قرعه کشی برنامه های رادیو و تلویزیونی از قربانیان درخواست می کند جهت دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند.

,

رئیس پلیس فتای استان زنجان عنوان کرد:اولین شگرد این افراد تغییر زبان دستگاههای خود پرداز می باشد و در پی این تغییر زبان با اغفال افراد رمز بانکی، شماره کارت، تاریخ انقضاء و cvv2  را از افراد دریافت کرده و از حساب قربانیان برداشت می کنند.

,

آدینه لو خاطرنشان ساخت: از دیگر شگردهای این مجرمان اعلام شماره کارت خود به عنوان کد هایی برای انتقال وجه است که که با این کار فرد ندانسته کل موجودی حیاب خود را به حساب فرد کلاهبردار واریز می کند.

,

وی تصریح کرد:به شهروندان و هموطنان عزیز توصیه می‌شود به چنین تماس های تلفنی  توجه نکنند و موضوع را سریعاً به پلیس فتا گزارش کنند،و برای دریافت وجه جایزه نیازی به مراجعه پای دستگاه های خود پرداز بانکی نیست.

,

رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد  مشکوک آن را از طریق تلفن مرکز فوریتهای پلیسی( 110 ) یا سایر راه های ارتباطی پلیس فتا   به ما گزارش نمایند و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.

,

آدینه لو تاکید کرد: پلیس فتا در طول ایام نوروز بصورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی به عموم شهروندان  و پاسخگویی  به سوالات و مشکلات آنها در خصوص موضوعات و جرایم فضای مجازی  است.

,

وی در پایان  به عموم شهروندان توصیه کرد: به این گونه تماس ها و پیامک ها نکنند،ضمن آن که برای واریز وجه به حساب عابر‌بانک ، نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست، به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و از ارسال اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد CCV2، تاریخ انقضای کارت از طریق پیامک خودداری کنند و برای واریز پول به حساب اشخاص نیازی به ارائه اطلاعات بیش از شماره کارت یا حساب نمی باشد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه