اخبار داغ

مهمترین رویدادهای ورزشی کرمانشاه در 6ماه دوم سال 96؛

خداحافظی قهرمانان ورزشی استان از دنیای قهرمانی/حضور پرشور جامعه ورزشی در کنار زلزله زدگان

خداحافظی قهرمانان ورزشی استان از دنیای قهرمانی/حضور پرشور جامعه ورزشی در کنار زلزله زدگان
ورزش استان کرمانشاه در 6 ماهه دوم امسال (مهر تا اسفند) رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از مهمترین آن ها می توان به خداحافظی مریم هاشمی و مسعود حجی زواره قهرمانان ووشو و تکواندو جهان از دنیای قهرمانی و حضور پرشور جامعه ورزشی کشور در کنار زلزله زدگان استان اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد اسپورت ورزش استان کرمانشاه سال دیگری را نیز پشت سرگذاشت، سالی که هم در آن موفقیت و پیروزی بود و هم تلخی و شکست، سال 1396 نیز برای ورزش کرمانشاه به پایان رسید تا شاید تجربیات بدست آمده برای سال های آتی آن به کار آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد اسپورت,

ورزش کرمانشاه در سال 1396 پر بود از خاطرات تلخ و شیرین، بسیاری از ورزشکاران و تیم های کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی جهان، آسیا و مسابقات بین المللی و کشوری حضور پیدا کردند و در این میان موفقیت ها و ناکامی هایی نیز نصیب آن ها شد.

در این میان نگاهی داریم به مهمترین رویدادهای ورزشی استان کرمانشاه در 6 ماه ابتدایی سالی که رو به پایان است، سالی که در آن شاهد درخشش ورزشکاران استان در رشته های انفرادی بودیم تا سرپوشی باشد بر ضعف نتایج تیمی و عدم حضور بسیاری از ان ها در لیگ های کشوری.

- مهر
** مریم هاشمی قهرمان ووشوی جهان شد
در رقابت های ووشوی قهرمانی جهان که به میزبانی روسیه برگزار شد، مریم هاشمی بانوی ووشوکار کرمانشاهی توانست مدال طلای وزن منهای 70 کیلوگرم را کسب کند.
هاشمی سانداکار کرمانشاهی تیم ملی با برتری مقابل حریفانی از ایتالیا، آمریکا، هلند به فینال رسید و در این مرحله نیز موفق شد از سد «هرگی باکایدون» دارنده چند مدال جهان و آسیا از فیلیپین بگذرد و با شایستگی مدال طلا را کسب کند.
این چهارمین مدال طلای مریم هاشمی در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان محسوب می شود، وی پیش از این در سال های 2011، 2013 و 2015 نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود.
هاشمی سانداکار پرافتخار کشورمان در پایان این مبارزه با پرچم ایران دور افتخار زد و با بوسیدن چهارگوشه سکو از دنیای قهرمانی وداع کرد.

** کسب سه مدال برنز توسط قایقرانان استان در مسابقات قهرمانی آسیا
مرحله فینال مسابقات روئینگ قهرمانی جوانان آسیا برگزار و هانیه بیداد و علی اجاقی قایقران کرمانشاهی عضو تیم ملی توانستند مدال برنز این رقابت ها را کسب کنند.
بیداد دختر قایقران کرمانشاهی در فینال مسابقات روئینگ تک نفره قهرمانی جوانان آسیا به رقابت با حریفان خود پرداخت و ضمن تصاحب مدال برنز، موفق به کسب سهمیه بازی های المپیک جوانان نیز شد.
همچنین در رقابت های قایقرانی آب های آرام بزرگسالان آسیا نیز که در چین برگزار شد، اجاقی قایقران کرمانشاهی در بخش کانو و در ماده های 200 متر و یک هزار متر صاحب مدال برنز شد.

- آبان
** نایب قهرمانی تیم کشتی کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور
مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی کشور در 2 گروه 5 تیمی برگزار و تیم کرمانشاه در گروه دوم با تیم های البرز، همدان، لرستان و قزوین همگروه شد که پس از شکست تمامی آن ها به فینال صعود کرد.
در مسابقه فینال نیز تیم کرمانشاه مقابل مازندران با نتیجه هفت بر سه نتیجه را واگذار کرد تا به مقام نایب قهرمانی رضایت دهد.

** خداحافظی حجی زواره از دنیای تکواندو
مسعود حجی زواره قهرمان کرمانشاهی تکواندو جهان پس از اعلام خداحافظیش از دنیای قهرمانی گفت: در 13 سالی که عضو تیم ملی بودم نه جای کسی را تنگ کردم و نه نورچشمی مربیان بودم.
وی یکی از دلایل خداحافظی خود را ایجاد مسائل حاشیه ای در چند وقت اخیر و اینکه برخی ها تصور می کردند نور چشمی کادر فنی است و تحت هر شرایطی در تیم ملی حضور دارد عنوان و اظهار کرد:هر زمان به تیم ملی راه یافتم و به مسابقاتی اعزام شدم قبل از آن حتما در مسابقات انتخابی شرکت کرده و با پیروزی بر رقبای خود توانستم به عضویت تیم تکواندو ایران درآیم.

** مشارکت چشم گیر جامعه ورزش کشور در کمک به زلزله زدگان
یکی دیگر از رویدادهای ورزشی استان در آبان ماه که به واسطه زلزله مهیب 7.3 ریشتری تلخ ترین ماه کشور لقب گرفت حضور پرشور جامعه ورزش کشور در عرصه کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه بود و در روزها و هفته های ابتدایی این حادثه دلخراش بسیاری از قهرمان و چهره های ورزشی مانند علی پروین، علی دایی، علی کریمی، جواد خیابانی، مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) و تیم های ملی مختلف مانند تیم های کشتی، کاراته، فوتسال، تیم ستارگان و ... در مناطق زلزله زده حضور یافتند.
این افراد و تیم ها علاوه بر دیدار با زلزله زدگان و دلجویی از آن ها، کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده را میان زلزله زدگان تقسیم کردند.

- آذر
** مدال نقره یک ضرب تنها ره آورد کیانوش رستمی از مسابقات وزنه برداری جهان
کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی دسته 85 کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی سال 2017 جهان در حرکات یک ضرب این وزن با بلند کردن وزنه 174 کیلوگرمی مدال نقره گرفت تا این مدال تنها راه آورد حضورش در مسابقات باشد.
کیانوش رستمی حرکات یک ضرب خود را با وزنه 170 کیلوگرم آغاز کرد و توانست آن را مهار کند، وی در دومین حرکت ابتدا از مهار وزنه 174 کیلوگرمی عاجر ماند اما در سومین حرکت موفق به مهار این وزنه شد و مدال نقره را به گردن آویخت.
وزنه بردار کرمانشاهی و دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریو در حرکات دو ضرب با انتخابی اشتباه وزنه سنگین 212 کیلوگرم را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد و برای بار دوم نیز در مهار آن ناکام بود.
وی در حرکت سوم نیز وزنه 215 کیلوگرمی را انتخاب کرد که آنرا نیز نتوانست بالای سر ببرد تا وداع تلخی از رقابت های قهرمانی جهان داشته باشد.

** درخشش ورزشکاران کرمانشاه در مسابقات پارآسیایی
عزت الله پرنیان رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه از درخشش ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات پارآسیایی جوانان با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره خبر داد و گفت: محمدطاها بیگ رضایی در دو و میدانی و علیرضا ایزدی در وزنه برداری طلا گرفتند و اشکان چراغی در دو و میدانی و فرزین نوری در وزنه برداری موفق به کسب مدال نقره شدند.

- دی
** راه اندازی کشتی و وزنه برداری بانوان برای اولین بار در کرمانشاه
با اعلام فدراسیون های کشتی و وزنه برداری، تیم های ورزشی این رشته در استان کرمانشاه برای اولین بار تشکیل و بانوان کرمانشاهی فعالیت خود را در این رشته ها آغاز کردند.
ندا رحمانی در 50 کیلوگرم، شکوفه دارابی در 55 کیلو، زهرا دارابی در 60 کیلو، سلما نوری در 65 کیلو، سحر امیریان در 70 کیلو و اسما لطفی در 75 کیلوگرم، نفرات اولین تیم کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور را تشکیل می دادند.
از سوی دیگر فعالیت وزنه برداری بانوان نیز با ثبت نام حدود 20 بانوی علاقه مند به این رشته در کرمانشاه رسما آغاز و روزهای زوج از ساعت 9 تا 12 در سالن اختصاصی وزنه برداری این شهر مشغول به تمرین شدند.

- بهمن
** یک برنز تنها ره آورد حضور 6 کاراته کا کرمانشاهی در لیگ جهانی فرانسه
 اولین مرحله رقابت های لیگ جهانی (کاراته وان) سال 2018 در حالی به میزبانی پاریس در کشور فرانسه برگزار شد که ره آورد حضور 6 کاراته کا کرمانشاهی در این رقابت ها تنها یک مدال برنز توسط هامون درفشی پور در وزن 67- کیلوگرم بود.
سعید احمدی و محدثه آقایی در وزن 67- کیلوگرم، مهدی خدابخشی و احسان حیدری در وزن 84- کیلوگرم و سامان حیدری در وزن به اضافه 84 کیلوگرم دیگر کاراته کاهای کرمانشاهی حاضر در لیگ جهانی پاریس بودند که از کسب مدال بازماندند.

** حضور درخشان دوندگان کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی آسیا
مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی کشورمان برگزار شد که از چهار دونده کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها، سه نفرشان موفقب ه کسب مدال و قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی شدند.
در این رقابت ها حسین کیهانی در ماده 3 هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 37 ثانیه و 68 صدم ثانیه توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند، پژمان یارولی در ماده 800 متر با ثبت رکورد یک دقیقه و 52 ثانیه و 80 صدم ثانیه مدال نقره را کسب کرد و همایون همتی نیز در ماده سه هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 38 ثانیه و 97 صدم ثانیه مقام سوم را بدست آورد، ضمن اینکه محمد چشمه زار در رقابت های ماده 60 متر نیز با ثبت رکورد 6 ثانیه و 72 صدم ثانیه ششم شد.

- اسفند
** ناکامی کشتی گیران کرمانشاهی در مسابقات اوکراین
مسابقات کشتی آزاد و فرنگی بین المللی اوکراین در شهر کی یف برگزار شد و هر چهار کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در ترکیب تیم ملی از کسب مدال و قرار گرفتن روی سکو در این رقابت ها باز ماندند.
حامد رشیدی و بهمن تیموری در وزن 74 کیلوگرم، ارشک محبی در 92 کیلوگرم و یدالله محبی در 125 کیلوگرم کشتی گیران کرمانشاهی حاضر در مسابقات بین المللی اوکراین بودند که از این میان رشیدی و ارشک و یدالله محبی با قبول شکست برابر رقبا از کسب مدال باز ماندند و تیموری هم به دلیل تغییر وزن اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرد تا عملا نمایندگان کشتی استان با ناکامی صحنه مسابقات را ترک کرده باشند.

** بوکسور کرمانشاهی صاحب مدال نقره مسابقات بین المللی بلغارستان شد
رقابت های بین المللی بوکس در بلغارستان برگزار و سالار غلامی ورزشکار کرمانشاهی عضو تیم ملی کشورمان صاحب مدال نقره شد.
غلامی که نماینده وزن 91 کیلوگرم تیم بوکس ایران بود با برتری مقابل حریفانی از مراکش، بلغارستان و برزیل به فینال راه یافت اما در این مرحله مقابل دیگر بوکسور اهل بلغارستان نتیجه را واگذار و صاحب مدال نقره شد.

** ناکامی سه کاراته کای کرمانشاه در لیگ جهانی هلند
سومین مرحله رقابت های لیگ جهانی 2018 کاراته در حالی به میزبانی هلند برگزار شد که مهدی خدابخشی، سامان حیدری و محدثه آقایی سه کاراته کای کرمانشاهی اوزان 84- کیلوگرم، 84+ کیلوگرم و 68+ کیلوگرم تیم ایران از کسب مدال بازماندند.    
مهدی خدابخشی با سه پیروزی مقابل هلند، اوکراین و آرژانتین و یک شکست مقابل ژاپن راه جایی نبرد و از کسب مدال بازماند، سامان حیدری دیگر کاراته کا کرمانشاهی نیز با 2 پیروزی مقابل آذربایجان و بوسنی و یک شکست برابر فرانسه از کسب مدال بازماند و دست خالی صحنه رقابت ها را ترک کرد.
در بخش بانوان نیز محدثه آقایی با یک پیروزی مقابل حریفی از آمریکا و یک شکست برابر حریفی از آلمان وداعی زودهنگام با این رقابت ها داشت.

**ورزشکاران کرمانشاه 2 مدال از مسابقات کیک بوکسینگ جهان کسب کردند
فرهان سلیمی و جواد یاری دو رزمی کار کرمانشاه در مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کارگران جهان موفق به کسب مدال برنز شدند.
سلیمی نماینده وزن 57- کیلوگرم و یاری نماینده وزن 91+ کیلوگرم کشورمان در مسابقات کارگران جهان بودند.

,

ورزش کرمانشاه در سال 1396 پر بود از خاطرات تلخ و شیرین، بسیاری از ورزشکاران و تیم های کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی جهان، آسیا و مسابقات بین المللی و کشوری حضور پیدا کردند و در این میان موفقیت ها و ناکامی هایی نیز نصیب آن ها شد.

در این میان نگاهی داریم به مهمترین رویدادهای ورزشی استان کرمانشاه در 6 ماه ابتدایی سالی که رو به پایان است، سالی که در آن شاهد درخشش ورزشکاران استان در رشته های انفرادی بودیم تا سرپوشی باشد بر ضعف نتایج تیمی و عدم حضور بسیاری از ان ها در لیگ های کشوری.

- مهر
** مریم هاشمی قهرمان ووشوی جهان شد
در رقابت های ووشوی قهرمانی جهان که به میزبانی روسیه برگزار شد، مریم هاشمی بانوی ووشوکار کرمانشاهی توانست مدال طلای وزن منهای 70 کیلوگرم را کسب کند.
هاشمی سانداکار کرمانشاهی تیم ملی با برتری مقابل حریفانی از ایتالیا، آمریکا، هلند به فینال رسید و در این مرحله نیز موفق شد از سد «هرگی باکایدون» دارنده چند مدال جهان و آسیا از فیلیپین بگذرد و با شایستگی مدال طلا را کسب کند.
این چهارمین مدال طلای مریم هاشمی در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان محسوب می شود، وی پیش از این در سال های 2011، 2013 و 2015 نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود.
هاشمی سانداکار پرافتخار کشورمان در پایان این مبارزه با پرچم ایران دور افتخار زد و با بوسیدن چهارگوشه سکو از دنیای قهرمانی وداع کرد.

** کسب سه مدال برنز توسط قایقرانان استان در مسابقات قهرمانی آسیا
مرحله فینال مسابقات روئینگ قهرمانی جوانان آسیا برگزار و هانیه بیداد و علی اجاقی قایقران کرمانشاهی عضو تیم ملی توانستند مدال برنز این رقابت ها را کسب کنند.
بیداد دختر قایقران کرمانشاهی در فینال مسابقات روئینگ تک نفره قهرمانی جوانان آسیا به رقابت با حریفان خود پرداخت و ضمن تصاحب مدال برنز، موفق به کسب سهمیه بازی های المپیک جوانان نیز شد.
همچنین در رقابت های قایقرانی آب های آرام بزرگسالان آسیا نیز که در چین برگزار شد، اجاقی قایقران کرمانشاهی در بخش کانو و در ماده های 200 متر و یک هزار متر صاحب مدال برنز شد.

- آبان
** نایب قهرمانی تیم کشتی کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور
مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی کشور در 2 گروه 5 تیمی برگزار و تیم کرمانشاه در گروه دوم با تیم های البرز، همدان، لرستان و قزوین همگروه شد که پس از شکست تمامی آن ها به فینال صعود کرد.
در مسابقه فینال نیز تیم کرمانشاه مقابل مازندران با نتیجه هفت بر سه نتیجه را واگذار کرد تا به مقام نایب قهرمانی رضایت دهد.

** خداحافظی حجی زواره از دنیای تکواندو
مسعود حجی زواره قهرمان کرمانشاهی تکواندو جهان پس از اعلام خداحافظیش از دنیای قهرمانی گفت: در 13 سالی که عضو تیم ملی بودم نه جای کسی را تنگ کردم و نه نورچشمی مربیان بودم.
وی یکی از دلایل خداحافظی خود را ایجاد مسائل حاشیه ای در چند وقت اخیر و اینکه برخی ها تصور می کردند نور چشمی کادر فنی است و تحت هر شرایطی در تیم ملی حضور دارد عنوان و اظهار کرد:هر زمان به تیم ملی راه یافتم و به مسابقاتی اعزام شدم قبل از آن حتما در مسابقات انتخابی شرکت کرده و با پیروزی بر رقبای خود توانستم به عضویت تیم تکواندو ایران درآیم.

** مشارکت چشم گیر جامعه ورزش کشور در کمک به زلزله زدگان
یکی دیگر از رویدادهای ورزشی استان در آبان ماه که به واسطه زلزله مهیب 7.3 ریشتری تلخ ترین ماه کشور لقب گرفت حضور پرشور جامعه ورزش کشور در عرصه کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه بود و در روزها و هفته های ابتدایی این حادثه دلخراش بسیاری از قهرمان و چهره های ورزشی مانند علی پروین، علی دایی، علی کریمی، جواد خیابانی، مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) و تیم های ملی مختلف مانند تیم های کشتی، کاراته، فوتسال، تیم ستارگان و ... در مناطق زلزله زده حضور یافتند.
این افراد و تیم ها علاوه بر دیدار با زلزله زدگان و دلجویی از آن ها، کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده را میان زلزله زدگان تقسیم کردند.

- آذر
** مدال نقره یک ضرب تنها ره آورد کیانوش رستمی از مسابقات وزنه برداری جهان
کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی دسته 85 کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی سال 2017 جهان در حرکات یک ضرب این وزن با بلند کردن وزنه 174 کیلوگرمی مدال نقره گرفت تا این مدال تنها راه آورد حضورش در مسابقات باشد.
کیانوش رستمی حرکات یک ضرب خود را با وزنه 170 کیلوگرم آغاز کرد و توانست آن را مهار کند، وی در دومین حرکت ابتدا از مهار وزنه 174 کیلوگرمی عاجر ماند اما در سومین حرکت موفق به مهار این وزنه شد و مدال نقره را به گردن آویخت.
وزنه بردار کرمانشاهی و دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریو در حرکات دو ضرب با انتخابی اشتباه وزنه سنگین 212 کیلوگرم را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد و برای بار دوم نیز در مهار آن ناکام بود.
وی در حرکت سوم نیز وزنه 215 کیلوگرمی را انتخاب کرد که آنرا نیز نتوانست بالای سر ببرد تا وداع تلخی از رقابت های قهرمانی جهان داشته باشد.

** درخشش ورزشکاران کرمانشاه در مسابقات پارآسیایی
عزت الله پرنیان رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه از درخشش ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات پارآسیایی جوانان با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره خبر داد و گفت: محمدطاها بیگ رضایی در دو و میدانی و علیرضا ایزدی در وزنه برداری طلا گرفتند و اشکان چراغی در دو و میدانی و فرزین نوری در وزنه برداری موفق به کسب مدال نقره شدند.

- دی
** راه اندازی کشتی و وزنه برداری بانوان برای اولین بار در کرمانشاه
با اعلام فدراسیون های کشتی و وزنه برداری، تیم های ورزشی این رشته در استان کرمانشاه برای اولین بار تشکیل و بانوان کرمانشاهی فعالیت خود را در این رشته ها آغاز کردند.
ندا رحمانی در 50 کیلوگرم، شکوفه دارابی در 55 کیلو، زهرا دارابی در 60 کیلو، سلما نوری در 65 کیلو، سحر امیریان در 70 کیلو و اسما لطفی در 75 کیلوگرم، نفرات اولین تیم کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور را تشکیل می دادند.
از سوی دیگر فعالیت وزنه برداری بانوان نیز با ثبت نام حدود 20 بانوی علاقه مند به این رشته در کرمانشاه رسما آغاز و روزهای زوج از ساعت 9 تا 12 در سالن اختصاصی وزنه برداری این شهر مشغول به تمرین شدند.

- بهمن
** یک برنز تنها ره آورد حضور 6 کاراته کا کرمانشاهی در لیگ جهانی فرانسه
 اولین مرحله رقابت های لیگ جهانی (کاراته وان) سال 2018 در حالی به میزبانی پاریس در کشور فرانسه برگزار شد که ره آورد حضور 6 کاراته کا کرمانشاهی در این رقابت ها تنها یک مدال برنز توسط هامون درفشی پور در وزن 67- کیلوگرم بود.
سعید احمدی و محدثه آقایی در وزن 67- کیلوگرم، مهدی خدابخشی و احسان حیدری در وزن 84- کیلوگرم و سامان حیدری در وزن به اضافه 84 کیلوگرم دیگر کاراته کاهای کرمانشاهی حاضر در لیگ جهانی پاریس بودند که از کسب مدال بازماندند.

** حضور درخشان دوندگان کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی آسیا
مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی کشورمان برگزار شد که از چهار دونده کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها، سه نفرشان موفقب ه کسب مدال و قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی شدند.
در این رقابت ها حسین کیهانی در ماده 3 هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 37 ثانیه و 68 صدم ثانیه توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند، پژمان یارولی در ماده 800 متر با ثبت رکورد یک دقیقه و 52 ثانیه و 80 صدم ثانیه مدال نقره را کسب کرد و همایون همتی نیز در ماده سه هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 38 ثانیه و 97 صدم ثانیه مقام سوم را بدست آورد، ضمن اینکه محمد چشمه زار در رقابت های ماده 60 متر نیز با ثبت رکورد 6 ثانیه و 72 صدم ثانیه ششم شد.

- اسفند
** ناکامی کشتی گیران کرمانشاهی در مسابقات اوکراین
مسابقات کشتی آزاد و فرنگی بین المللی اوکراین در شهر کی یف برگزار شد و هر چهار کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در ترکیب تیم ملی از کسب مدال و قرار گرفتن روی سکو در این رقابت ها باز ماندند.
حامد رشیدی و بهمن تیموری در وزن 74 کیلوگرم، ارشک محبی در 92 کیلوگرم و یدالله محبی در 125 کیلوگرم کشتی گیران کرمانشاهی حاضر در مسابقات بین المللی اوکراین بودند که از این میان رشیدی و ارشک و یدالله محبی با قبول شکست برابر رقبا از کسب مدال باز ماندند و تیموری هم به دلیل تغییر وزن اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرد تا عملا نمایندگان کشتی استان با ناکامی صحنه مسابقات را ترک کرده باشند.

** بوکسور کرمانشاهی صاحب مدال نقره مسابقات بین المللی بلغارستان شد
رقابت های بین المللی بوکس در بلغارستان برگزار و سالار غلامی ورزشکار کرمانشاهی عضو تیم ملی کشورمان صاحب مدال نقره شد.
غلامی که نماینده وزن 91 کیلوگرم تیم بوکس ایران بود با برتری مقابل حریفانی از مراکش، بلغارستان و برزیل به فینال راه یافت اما در این مرحله مقابل دیگر بوکسور اهل بلغارستان نتیجه را واگذار و صاحب مدال نقره شد.

** ناکامی سه کاراته کای کرمانشاه در لیگ جهانی هلند
سومین مرحله رقابت های لیگ جهانی 2018 کاراته در حالی به میزبانی هلند برگزار شد که مهدی خدابخشی، سامان حیدری و محدثه آقایی سه کاراته کای کرمانشاهی اوزان 84- کیلوگرم، 84+ کیلوگرم و 68+ کیلوگرم تیم ایران از کسب مدال بازماندند.    
مهدی خدابخشی با سه پیروزی مقابل هلند، اوکراین و آرژانتین و یک شکست مقابل ژاپن راه جایی نبرد و از کسب مدال بازماند، سامان حیدری دیگر کاراته کا کرمانشاهی نیز با 2 پیروزی مقابل آذربایجان و بوسنی و یک شکست برابر فرانسه از کسب مدال بازماند و دست خالی صحنه رقابت ها را ترک کرد.
در بخش بانوان نیز محدثه آقایی با یک پیروزی مقابل حریفی از آمریکا و یک شکست برابر حریفی از آلمان وداعی زودهنگام با این رقابت ها داشت.

**ورزشکاران کرمانشاه 2 مدال از مسابقات کیک بوکسینگ جهان کسب کردند
فرهان سلیمی و جواد یاری دو رزمی کار کرمانشاه در مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کارگران جهان موفق به کسب مدال برنز شدند.
سلیمی نماینده وزن 57- کیلوگرم و یاری نماینده وزن 91+ کیلوگرم کشورمان در مسابقات کارگران جهان بودند.

,

ورزش کرمانشاه در سال 1396 پر بود از خاطرات تلخ و شیرین، بسیاری از ورزشکاران و تیم های کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی جهان، آسیا و مسابقات بین المللی و کشوری حضور پیدا کردند و در این میان موفقیت ها و ناکامی هایی نیز نصیب آن ها شد.

در این میان نگاهی داریم به مهمترین رویدادهای ورزشی استان کرمانشاه در 6 ماه ابتدایی سالی که رو به پایان است، سالی که در آن شاهد درخشش ورزشکاران استان در رشته های انفرادی بودیم تا سرپوشی باشد بر ضعف نتایج تیمی و عدم حضور بسیاری از ان ها در لیگ های کشوری.

- مهر
** مریم هاشمی قهرمان ووشوی جهان شد
در رقابت های ووشوی قهرمانی جهان که به میزبانی روسیه برگزار شد، مریم هاشمی بانوی ووشوکار کرمانشاهی توانست مدال طلای وزن منهای 70 کیلوگرم را کسب کند.
هاشمی سانداکار کرمانشاهی تیم ملی با برتری مقابل حریفانی از ایتالیا، آمریکا، هلند به فینال رسید و در این مرحله نیز موفق شد از سد «هرگی باکایدون» دارنده چند مدال جهان و آسیا از فیلیپین بگذرد و با شایستگی مدال طلا را کسب کند.
این چهارمین مدال طلای مریم هاشمی در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان محسوب می شود، وی پیش از این در سال های 2011، 2013 و 2015 نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود.
هاشمی سانداکار پرافتخار کشورمان در پایان این مبارزه با پرچم ایران دور افتخار زد و با بوسیدن چهارگوشه سکو از دنیای قهرمانی وداع کرد.

** کسب سه مدال برنز توسط قایقرانان استان در مسابقات قهرمانی آسیا
مرحله فینال مسابقات روئینگ قهرمانی جوانان آسیا برگزار و هانیه بیداد و علی اجاقی قایقران کرمانشاهی عضو تیم ملی توانستند مدال برنز این رقابت ها را کسب کنند.
بیداد دختر قایقران کرمانشاهی در فینال مسابقات روئینگ تک نفره قهرمانی جوانان آسیا به رقابت با حریفان خود پرداخت و ضمن تصاحب مدال برنز، موفق به کسب سهمیه بازی های المپیک جوانان نیز شد.
همچنین در رقابت های قایقرانی آب های آرام بزرگسالان آسیا نیز که در چین برگزار شد، اجاقی قایقران کرمانشاهی در بخش کانو و در ماده های 200 متر و یک هزار متر صاحب مدال برنز شد.

- آبان
** نایب قهرمانی تیم کشتی کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور
مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی کشور در 2 گروه 5 تیمی برگزار و تیم کرمانشاه در گروه دوم با تیم های البرز، همدان، لرستان و قزوین همگروه شد که پس از شکست تمامی آن ها به فینال صعود کرد.
در مسابقه فینال نیز تیم کرمانشاه مقابل مازندران با نتیجه هفت بر سه نتیجه را واگذار کرد تا به مقام نایب قهرمانی رضایت دهد.

** خداحافظی حجی زواره از دنیای تکواندو
مسعود حجی زواره قهرمان کرمانشاهی تکواندو جهان پس از اعلام خداحافظیش از دنیای قهرمانی گفت: در 13 سالی که عضو تیم ملی بودم نه جای کسی را تنگ کردم و نه نورچشمی مربیان بودم.
وی یکی از دلایل خداحافظی خود را ایجاد مسائل حاشیه ای در چند وقت اخیر و اینکه برخی ها تصور می کردند نور چشمی کادر فنی است و تحت هر شرایطی در تیم ملی حضور دارد عنوان و اظهار کرد:هر زمان به تیم ملی راه یافتم و به مسابقاتی اعزام شدم قبل از آن حتما در مسابقات انتخابی شرکت کرده و با پیروزی بر رقبای خود توانستم به عضویت تیم تکواندو ایران درآیم.

** مشارکت چشم گیر جامعه ورزش کشور در کمک به زلزله زدگان
یکی دیگر از رویدادهای ورزشی استان در آبان ماه که به واسطه زلزله مهیب 7.3 ریشتری تلخ ترین ماه کشور لقب گرفت حضور پرشور جامعه ورزش کشور در عرصه کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه بود و در روزها و هفته های ابتدایی این حادثه دلخراش بسیاری از قهرمان و چهره های ورزشی مانند علی پروین، علی دایی، علی کریمی، جواد خیابانی، مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) و تیم های ملی مختلف مانند تیم های کشتی، کاراته، فوتسال، تیم ستارگان و ... در مناطق زلزله زده حضور یافتند.
این افراد و تیم ها علاوه بر دیدار با زلزله زدگان و دلجویی از آن ها، کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده را میان زلزله زدگان تقسیم کردند.

- آذر
** مدال نقره یک ضرب تنها ره آورد کیانوش رستمی از مسابقات وزنه برداری جهان
کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی دسته 85 کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی سال 2017 جهان در حرکات یک ضرب این وزن با بلند کردن وزنه 174 کیلوگرمی مدال نقره گرفت تا این مدال تنها راه آورد حضورش در مسابقات باشد.
کیانوش رستمی حرکات یک ضرب خود را با وزنه 170 کیلوگرم آغاز کرد و توانست آن را مهار کند، وی در دومین حرکت ابتدا از مهار وزنه 174 کیلوگرمی عاجر ماند اما در سومین حرکت موفق به مهار این وزنه شد و مدال نقره را به گردن آویخت.
وزنه بردار کرمانشاهی و دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریو در حرکات دو ضرب با انتخابی اشتباه وزنه سنگین 212 کیلوگرم را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد و برای بار دوم نیز در مهار آن ناکام بود.
وی در حرکت سوم نیز وزنه 215 کیلوگرمی را انتخاب کرد که آنرا نیز نتوانست بالای سر ببرد تا وداع تلخی از رقابت های قهرمانی جهان داشته باشد.

** درخشش ورزشکاران کرمانشاه در مسابقات پارآسیایی
عزت الله پرنیان رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه از درخشش ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات پارآسیایی جوانان با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره خبر داد و گفت: محمدطاها بیگ رضایی در دو و میدانی و علیرضا ایزدی در وزنه برداری طلا گرفتند و اشکان چراغی در دو و میدانی و فرزین نوری در وزنه برداری موفق به کسب مدال نقره شدند.

- دی
** راه اندازی کشتی و وزنه برداری بانوان برای اولین بار در کرمانشاه
با اعلام فدراسیون های کشتی و وزنه برداری، تیم های ورزشی این رشته در استان کرمانشاه برای اولین بار تشکیل و بانوان کرمانشاهی فعالیت خود را در این رشته ها آغاز کردند.
ندا رحمانی در 50 کیلوگرم، شکوفه دارابی در 55 کیلو، زهرا دارابی در 60 کیلو، سلما نوری در 65 کیلو، سحر امیریان در 70 کیلو و اسما لطفی در 75 کیلوگرم، نفرات اولین تیم کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور را تشکیل می دادند.
از سوی دیگر فعالیت وزنه برداری بانوان نیز با ثبت نام حدود 20 بانوی علاقه مند به این رشته در کرمانشاه رسما آغاز و روزهای زوج از ساعت 9 تا 12 در سالن اختصاصی وزنه برداری این شهر مشغول به تمرین شدند.

- بهمن
** یک برنز تنها ره آورد حضور 6 کاراته کا کرمانشاهی در لیگ جهانی فرانسه
 اولین مرحله رقابت های لیگ جهانی (کاراته وان) سال 2018 در حالی به میزبانی پاریس در کشور فرانسه برگزار شد که ره آورد حضور 6 کاراته کا کرمانشاهی در این رقابت ها تنها یک مدال برنز توسط هامون درفشی پور در وزن 67- کیلوگرم بود.
سعید احمدی و محدثه آقایی در وزن 67- کیلوگرم، مهدی خدابخشی و احسان حیدری در وزن 84- کیلوگرم و سامان حیدری در وزن به اضافه 84 کیلوگرم دیگر کاراته کاهای کرمانشاهی حاضر در لیگ جهانی پاریس بودند که از کسب مدال بازماندند.

** حضور درخشان دوندگان کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی آسیا
مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی کشورمان برگزار شد که از چهار دونده کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها، سه نفرشان موفقب ه کسب مدال و قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی شدند.
در این رقابت ها حسین کیهانی در ماده 3 هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 37 ثانیه و 68 صدم ثانیه توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند، پژمان یارولی در ماده 800 متر با ثبت رکورد یک دقیقه و 52 ثانیه و 80 صدم ثانیه مدال نقره را کسب کرد و همایون همتی نیز در ماده سه هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 38 ثانیه و 97 صدم ثانیه مقام سوم را بدست آورد، ضمن اینکه محمد چشمه زار در رقابت های ماده 60 متر نیز با ثبت رکورد 6 ثانیه و 72 صدم ثانیه ششم شد.

- اسفند
** ناکامی کشتی گیران کرمانشاهی در مسابقات اوکراین
مسابقات کشتی آزاد و فرنگی بین المللی اوکراین در شهر کی یف برگزار شد و هر چهار کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در ترکیب تیم ملی از کسب مدال و قرار گرفتن روی سکو در این رقابت ها باز ماندند.
حامد رشیدی و بهمن تیموری در وزن 74 کیلوگرم، ارشک محبی در 92 کیلوگرم و یدالله محبی در 125 کیلوگرم کشتی گیران کرمانشاهی حاضر در مسابقات بین المللی اوکراین بودند که از این میان رشیدی و ارشک و یدالله محبی با قبول شکست برابر رقبا از کسب مدال باز ماندند و تیموری هم به دلیل تغییر وزن اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرد تا عملا نمایندگان کشتی استان با ناکامی صحنه مسابقات را ترک کرده باشند.

** بوکسور کرمانشاهی صاحب مدال نقره مسابقات بین المللی بلغارستان شد
رقابت های بین المللی بوکس در بلغارستان برگزار و سالار غلامی ورزشکار کرمانشاهی عضو تیم ملی کشورمان صاحب مدال نقره شد.
غلامی که نماینده وزن 91 کیلوگرم تیم بوکس ایران بود با برتری مقابل حریفانی از مراکش، بلغارستان و برزیل به فینال راه یافت اما در این مرحله مقابل دیگر بوکسور اهل بلغارستان نتیجه را واگذار و صاحب مدال نقره شد.

** ناکامی سه کاراته کای کرمانشاه در لیگ جهانی هلند
سومین مرحله رقابت های لیگ جهانی 2018 کاراته در حالی به میزبانی هلند برگزار شد که مهدی خدابخشی، سامان حیدری و محدثه آقایی سه کاراته کای کرمانشاهی اوزان 84- کیلوگرم، 84+ کیلوگرم و 68+ کیلوگرم تیم ایران از کسب مدال بازماندند.    
مهدی خدابخشی با سه پیروزی مقابل هلند، اوکراین و آرژانتین و یک شکست مقابل ژاپن راه جایی نبرد و از کسب مدال بازماند، سامان حیدری دیگر کاراته کا کرمانشاهی نیز با 2 پیروزی مقابل آذربایجان و بوسنی و یک شکست برابر فرانسه از کسب مدال بازماند و دست خالی صحنه رقابت ها را ترک کرد.
در بخش بانوان نیز محدثه آقایی با یک پیروزی مقابل حریفی از آمریکا و یک شکست برابر حریفی از آلمان وداعی زودهنگام با این رقابت ها داشت.

**ورزشکاران کرمانشاه 2 مدال از مسابقات کیک بوکسینگ جهان کسب کردند
فرهان سلیمی و جواد یاری دو رزمی کار کرمانشاه در مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کارگران جهان موفق به کسب مدال برنز شدند.
سلیمی نماینده وزن 57- کیلوگرم و یاری نماینده وزن 91+ کیلوگرم کشورمان در مسابقات کارگران جهان بودند.

,

ورزش کرمانشاه در سال 1396 پر بود از خاطرات تلخ و شیرین، بسیاری از ورزشکاران و تیم های کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی جهان، آسیا و مسابقات بین المللی و کشوری حضور پیدا کردند و در این میان موفقیت ها و ناکامی هایی نیز نصیب آن ها شد.

در این میان نگاهی داریم به مهمترین رویدادهای ورزشی استان کرمانشاه در 6 ماه ابتدایی سالی که رو به پایان است، سالی که در آن شاهد درخشش ورزشکاران استان در رشته های انفرادی بودیم تا سرپوشی باشد بر ضعف نتایج تیمی و عدم حضور بسیاری از ان ها در لیگ های کشوری.

- مهر
** مریم هاشمی قهرمان ووشوی جهان شد
در رقابت های ووشوی قهرمانی جهان که به میزبانی روسیه برگزار شد، مریم هاشمی بانوی ووشوکار کرمانشاهی توانست مدال طلای وزن منهای 70 کیلوگرم را کسب کند.
هاشمی سانداکار کرمانشاهی تیم ملی با برتری مقابل حریفانی از ایتالیا، آمریکا، هلند به فینال رسید و در این مرحله نیز موفق شد از سد «هرگی باکایدون» دارنده چند مدال جهان و آسیا از فیلیپین بگذرد و با شایستگی مدال طلا را کسب کند.
این چهارمین مدال طلای مریم هاشمی در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان محسوب می شود، وی پیش از این در سال های 2011، 2013 و 2015 نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود.
هاشمی سانداکار پرافتخار کشورمان در پایان این مبارزه با پرچم ایران دور افتخار زد و با بوسیدن چهارگوشه سکو از دنیای قهرمانی وداع کرد.

** کسب سه مدال برنز توسط قایقرانان استان در مسابقات قهرمانی آسیا
مرحله فینال مسابقات روئینگ قهرمانی جوانان آسیا برگزار و هانیه بیداد و علی اجاقی قایقران کرمانشاهی عضو تیم ملی توانستند مدال برنز این رقابت ها را کسب کنند.
بیداد دختر قایقران کرمانشاهی در فینال مسابقات روئینگ تک نفره قهرمانی جوانان آسیا به رقابت با حریفان خود پرداخت و ضمن تصاحب مدال برنز، موفق به کسب سهمیه بازی های المپیک جوانان نیز شد.
همچنین در رقابت های قایقرانی آب های آرام بزرگسالان آسیا نیز که در چین برگزار شد، اجاقی قایقران کرمانشاهی در بخش کانو و در ماده های 200 متر و یک هزار متر صاحب مدال برنز شد.

- آبان
** نایب قهرمانی تیم کشتی کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور
مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی کشور در 2 گروه 5 تیمی برگزار و تیم کرمانشاه در گروه دوم با تیم های البرز، همدان، لرستان و قزوین همگروه شد که پس از شکست تمامی آن ها به فینال صعود کرد.
در مسابقه فینال نیز تیم کرمانشاه مقابل مازندران با نتیجه هفت بر سه نتیجه را واگذار کرد تا به مقام نایب قهرمانی رضایت دهد.

** خداحافظی حجی زواره از دنیای تکواندو
مسعود حجی زواره قهرمان کرمانشاهی تکواندو جهان پس از اعلام خداحافظیش از دنیای قهرمانی گفت: در 13 سالی که عضو تیم ملی بودم نه جای کسی را تنگ کردم و نه نورچشمی مربیان بودم.
وی یکی از دلایل خداحافظی خود را ایجاد مسائل حاشیه ای در چند وقت اخیر و اینکه برخی ها تصور می کردند نور چشمی کادر فنی است و تحت هر شرایطی در تیم ملی حضور دارد عنوان و اظهار کرد:هر زمان به تیم ملی راه یافتم و به مسابقاتی اعزام شدم قبل از آن حتما در مسابقات انتخابی شرکت کرده و با پیروزی بر رقبای خود توانستم به عضویت تیم تکواندو ایران درآیم.

** مشارکت چشم گیر جامعه ورزش کشور در کمک به زلزله زدگان
یکی دیگر از رویدادهای ورزشی استان در آبان ماه که به واسطه زلزله مهیب 7.3 ریشتری تلخ ترین ماه کشور لقب گرفت حضور پرشور جامعه ورزش کشور در عرصه کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه بود و در روزها و هفته های ابتدایی این حادثه دلخراش بسیاری از قهرمان و چهره های ورزشی مانند علی پروین، علی دایی، علی کریمی، جواد خیابانی، مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) و تیم های ملی مختلف مانند تیم های کشتی، کاراته، فوتسال، تیم ستارگان و ... در مناطق زلزله زده حضور یافتند.
این افراد و تیم ها علاوه بر دیدار با زلزله زدگان و دلجویی از آن ها، کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده را میان زلزله زدگان تقسیم کردند.

- آذر
** مدال نقره یک ضرب تنها ره آورد کیانوش رستمی از مسابقات وزنه برداری جهان
کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی دسته 85 کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی سال 2017 جهان در حرکات یک ضرب این وزن با بلند کردن وزنه 174 کیلوگرمی مدال نقره گرفت تا این مدال تنها راه آورد حضورش در مسابقات باشد.
کیانوش رستمی حرکات یک ضرب خود را با وزنه 170 کیلوگرم آغاز کرد و توانست آن را مهار کند، وی در دومین حرکت ابتدا از مهار وزنه 174 کیلوگرمی عاجر ماند اما در سومین حرکت موفق به مهار این وزنه شد و مدال نقره را به گردن آویخت.
وزنه بردار کرمانشاهی و دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریو در حرکات دو ضرب با انتخابی اشتباه وزنه سنگین 212 کیلوگرم را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد و برای بار دوم نیز در مهار آن ناکام بود.
وی در حرکت سوم نیز وزنه 215 کیلوگرمی را انتخاب کرد که آنرا نیز نتوانست بالای سر ببرد تا وداع تلخی از رقابت های قهرمانی جهان داشته باشد.

** درخشش ورزشکاران کرمانشاه در مسابقات پارآسیایی
عزت الله پرنیان رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه از درخشش ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات پارآسیایی جوانان با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره خبر داد و گفت: محمدطاها بیگ رضایی در دو و میدانی و علیرضا ایزدی در وزنه برداری طلا گرفتند و اشکان چراغی در دو و میدانی و فرزین نوری در وزنه برداری موفق به کسب مدال نقره شدند.

- دی
** راه اندازی کشتی و وزنه برداری بانوان برای اولین بار در کرمانشاه
با اعلام فدراسیون های کشتی و وزنه برداری، تیم های ورزشی این رشته در استان کرمانشاه برای اولین بار تشکیل و بانوان کرمانشاهی فعالیت خود را در این رشته ها آغاز کردند.
ندا رحمانی در 50 کیلوگرم، شکوفه دارابی در 55 کیلو، زهرا دارابی در 60 کیلو، سلما نوری در 65 کیلو، سحر امیریان در 70 کیلو و اسما لطفی در 75 کیلوگرم، نفرات اولین تیم کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور را تشکیل می دادند.
از سوی دیگر فعالیت وزنه برداری بانوان نیز با ثبت نام حدود 20 بانوی علاقه مند به این رشته در کرمانشاه رسما آغاز و روزهای زوج از ساعت 9 تا 12 در سالن اختصاصی وزنه برداری این شهر مشغول به تمرین شدند.

- بهمن
** یک برنز تنها ره آورد حضور 6 کاراته کا کرمانشاهی در لیگ جهانی فرانسه
 اولین مرحله رقابت های لیگ جهانی (کاراته وان) سال 2018 در حالی به میزبانی پاریس در کشور فرانسه برگزار شد که ره آورد حضور 6 کاراته کا کرمانشاهی در این رقابت ها تنها یک مدال برنز توسط هامون درفشی پور در وزن 67- کیلوگرم بود.
سعید احمدی و محدثه آقایی در وزن 67- کیلوگرم، مهدی خدابخشی و احسان حیدری در وزن 84- کیلوگرم و سامان حیدری در وزن به اضافه 84 کیلوگرم دیگر کاراته کاهای کرمانشاهی حاضر در لیگ جهانی پاریس بودند که از کسب مدال بازماندند.

** حضور درخشان دوندگان کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی آسیا
مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی کشورمان برگزار شد که از چهار دونده کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها، سه نفرشان موفقب ه کسب مدال و قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی شدند.
در این رقابت ها حسین کیهانی در ماده 3 هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 37 ثانیه و 68 صدم ثانیه توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند، پژمان یارولی در ماده 800 متر با ثبت رکورد یک دقیقه و 52 ثانیه و 80 صدم ثانیه مدال نقره را کسب کرد و همایون همتی نیز در ماده سه هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 38 ثانیه و 97 صدم ثانیه مقام سوم را بدست آورد، ضمن اینکه محمد چشمه زار در رقابت های ماده 60 متر نیز با ثبت رکورد 6 ثانیه و 72 صدم ثانیه ششم شد.

- اسفند
** ناکامی کشتی گیران کرمانشاهی در مسابقات اوکراین
مسابقات کشتی آزاد و فرنگی بین المللی اوکراین در شهر کی یف برگزار شد و هر چهار کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در ترکیب تیم ملی از کسب مدال و قرار گرفتن روی سکو در این رقابت ها باز ماندند.
حامد رشیدی و بهمن تیموری در وزن 74 کیلوگرم، ارشک محبی در 92 کیلوگرم و یدالله محبی در 125 کیلوگرم کشتی گیران کرمانشاهی حاضر در مسابقات بین المللی اوکراین بودند که از این میان رشیدی و ارشک و یدالله محبی با قبول شکست برابر رقبا از کسب مدال باز ماندند و تیموری هم به دلیل تغییر وزن اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرد تا عملا نمایندگان کشتی استان با ناکامی صحنه مسابقات را ترک کرده باشند.

** بوکسور کرمانشاهی صاحب مدال نقره مسابقات بین المللی بلغارستان شد
رقابت های بین المللی بوکس در بلغارستان برگزار و سالار غلامی ورزشکار کرمانشاهی عضو تیم ملی کشورمان صاحب مدال نقره شد.
غلامی که نماینده وزن 91 کیلوگرم تیم بوکس ایران بود با برتری مقابل حریفانی از مراکش، بلغارستان و برزیل به فینال راه یافت اما در این مرحله مقابل دیگر بوکسور اهل بلغارستان نتیجه را واگذار و صاحب مدال نقره شد.

** ناکامی سه کاراته کای کرمانشاه در لیگ جهانی هلند
سومین مرحله رقابت های لیگ جهانی 2018 کاراته در حالی به میزبانی هلند برگزار شد که مهدی خدابخشی، سامان حیدری و محدثه آقایی سه کاراته کای کرمانشاهی اوزان 84- کیلوگرم، 84+ کیلوگرم و 68+ کیلوگرم تیم ایران از کسب مدال بازماندند.    
مهدی خدابخشی با سه پیروزی مقابل هلند، اوکراین و آرژانتین و یک شکست مقابل ژاپن راه جایی نبرد و از کسب مدال بازماند، سامان حیدری دیگر کاراته کا کرمانشاهی نیز با 2 پیروزی مقابل آذربایجان و بوسنی و یک شکست برابر فرانسه از کسب مدال بازماند و دست خالی صحنه رقابت ها را ترک کرد.
در بخش بانوان نیز محدثه آقایی با یک پیروزی مقابل حریفی از آمریکا و یک شکست برابر حریفی از آلمان وداعی زودهنگام با این رقابت ها داشت.

**ورزشکاران کرمانشاه 2 مدال از مسابقات کیک بوکسینگ جهان کسب کردند
فرهان سلیمی و جواد یاری دو رزمی کار کرمانشاه در مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کارگران جهان موفق به کسب مدال برنز شدند.
سلیمی نماینده وزن 57- کیلوگرم و یاری نماینده وزن 91+ کیلوگرم کشورمان در مسابقات کارگران جهان بودند.

,

ورزش کرمانشاه در سال 1396 پر بود از خاطرات تلخ و شیرین، بسیاری از ورزشکاران و تیم های کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی جهان، آسیا و مسابقات بین المللی و کشوری حضور پیدا کردند و در این میان موفقیت ها و ناکامی هایی نیز نصیب آن ها شد.

,

در این میان نگاهی داریم به مهمترین رویدادهای ورزشی استان کرمانشاه در 6 ماه ابتدایی سالی که رو به پایان است، سالی که در آن شاهد درخشش ورزشکاران استان در رشته های انفرادی بودیم تا سرپوشی باشد بر ضعف نتایج تیمی و عدم حضور بسیاری از ان ها در لیگ های کشوری.

,

- مهر
** مریم هاشمی قهرمان ووشوی جهان شد
در رقابت های ووشوی قهرمانی جهان که به میزبانی روسیه برگزار شد، مریم هاشمی بانوی ووشوکار کرمانشاهی توانست مدال طلای وزن منهای 70 کیلوگرم را کسب کند.
هاشمی سانداکار کرمانشاهی تیم ملی با برتری مقابل حریفانی از ایتالیا، آمریکا، هلند به فینال رسید و در این مرحله نیز موفق شد از سد «هرگی باکایدون» دارنده چند مدال جهان و آسیا از فیلیپین بگذرد و با شایستگی مدال طلا را کسب کند.
این چهارمین مدال طلای مریم هاشمی در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان محسوب می شود، وی پیش از این در سال های 2011، 2013 و 2015 نیز موفق به کسب مدال طلا شده بود.
هاشمی سانداکار پرافتخار کشورمان در پایان این مبارزه با پرچم ایران دور افتخار زد و با بوسیدن چهارگوشه سکو از دنیای قهرمانی وداع کرد.

,
, ** مریم هاشمی قهرمان ووشوی جهان شد,
,
,
,
,

** کسب سه مدال برنز توسط قایقرانان استان در مسابقات قهرمانی آسیا
مرحله فینال مسابقات روئینگ قهرمانی جوانان آسیا برگزار و هانیه بیداد و علی اجاقی قایقران کرمانشاهی عضو تیم ملی توانستند مدال برنز این رقابت ها را کسب کنند.
بیداد دختر قایقران کرمانشاهی در فینال مسابقات روئینگ تک نفره قهرمانی جوانان آسیا به رقابت با حریفان خود پرداخت و ضمن تصاحب مدال برنز، موفق به کسب سهمیه بازی های المپیک جوانان نیز شد.
همچنین در رقابت های قایقرانی آب های آرام بزرگسالان آسیا نیز که در چین برگزار شد، اجاقی قایقران کرمانشاهی در بخش کانو و در ماده های 200 متر و یک هزار متر صاحب مدال برنز شد.

, ** کسب سه مدال برنز توسط قایقرانان استان در مسابقات قهرمانی آسیا,
,
,
,

- آبان
** نایب قهرمانی تیم کشتی کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور
مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی کشور در 2 گروه 5 تیمی برگزار و تیم کرمانشاه در گروه دوم با تیم های البرز، همدان، لرستان و قزوین همگروه شد که پس از شکست تمامی آن ها به فینال صعود کرد.
در مسابقه فینال نیز تیم کرمانشاه مقابل مازندران با نتیجه هفت بر سه نتیجه را واگذار کرد تا به مقام نایب قهرمانی رضایت دهد.

,
, ** نایب قهرمانی تیم کشتی کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور,
,
,

** خداحافظی حجی زواره از دنیای تکواندو
مسعود حجی زواره قهرمان کرمانشاهی تکواندو جهان پس از اعلام خداحافظیش از دنیای قهرمانی گفت: در 13 سالی که عضو تیم ملی بودم نه جای کسی را تنگ کردم و نه نورچشمی مربیان بودم.
وی یکی از دلایل خداحافظی خود را ایجاد مسائل حاشیه ای در چند وقت اخیر و اینکه برخی ها تصور می کردند نور چشمی کادر فنی است و تحت هر شرایطی در تیم ملی حضور دارد عنوان و اظهار کرد:هر زمان به تیم ملی راه یافتم و به مسابقاتی اعزام شدم قبل از آن حتما در مسابقات انتخابی شرکت کرده و با پیروزی بر رقبای خود توانستم به عضویت تیم تکواندو ایران درآیم.

, ** خداحافظی حجی زواره از دنیای تکواندو,
,
,

** مشارکت چشم گیر جامعه ورزش کشور در کمک به زلزله زدگان
یکی دیگر از رویدادهای ورزشی استان در آبان ماه که به واسطه زلزله مهیب 7.3 ریشتری تلخ ترین ماه کشور لقب گرفت حضور پرشور جامعه ورزش کشور در عرصه کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه بود و در روزها و هفته های ابتدایی این حادثه دلخراش بسیاری از قهرمان و چهره های ورزشی مانند علی پروین، علی دایی، علی کریمی، جواد خیابانی، مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) و تیم های ملی مختلف مانند تیم های کشتی، کاراته، فوتسال، تیم ستارگان و ... در مناطق زلزله زده حضور یافتند.
این افراد و تیم ها علاوه بر دیدار با زلزله زدگان و دلجویی از آن ها، کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده را میان زلزله زدگان تقسیم کردند.

, ** مشارکت چشم گیر جامعه ورزش کشور در کمک به زلزله زدگان,
,
,

- آذر
** مدال نقره یک ضرب تنها ره آورد کیانوش رستمی از مسابقات وزنه برداری جهان
کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی دسته 85 کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی سال 2017 جهان در حرکات یک ضرب این وزن با بلند کردن وزنه 174 کیلوگرمی مدال نقره گرفت تا این مدال تنها راه آورد حضورش در مسابقات باشد.
کیانوش رستمی حرکات یک ضرب خود را با وزنه 170 کیلوگرم آغاز کرد و توانست آن را مهار کند، وی در دومین حرکت ابتدا از مهار وزنه 174 کیلوگرمی عاجر ماند اما در سومین حرکت موفق به مهار این وزنه شد و مدال نقره را به گردن آویخت.
وزنه بردار کرمانشاهی و دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریو در حرکات دو ضرب با انتخابی اشتباه وزنه سنگین 212 کیلوگرم را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد و برای بار دوم نیز در مهار آن ناکام بود.
وی در حرکت سوم نیز وزنه 215 کیلوگرمی را انتخاب کرد که آنرا نیز نتوانست بالای سر ببرد تا وداع تلخی از رقابت های قهرمانی جهان داشته باشد.

,
, ** مدال نقره یک ضرب تنها ره آورد کیانوش رستمی از مسابقات وزنه برداری جهان,
,
,
,
,

** درخشش ورزشکاران کرمانشاه در مسابقات پارآسیایی
عزت الله پرنیان رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه از درخشش ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات پارآسیایی جوانان با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره خبر داد و گفت: محمدطاها بیگ رضایی در دو و میدانی و علیرضا ایزدی در وزنه برداری طلا گرفتند و اشکان چراغی در دو و میدانی و فرزین نوری در وزنه برداری موفق به کسب مدال نقره شدند.

, ** درخشش ورزشکاران کرمانشاه در مسابقات پارآسیایی,
,

- دی
** راه اندازی کشتی و وزنه برداری بانوان برای اولین بار در کرمانشاه
با اعلام فدراسیون های کشتی و وزنه برداری، تیم های ورزشی این رشته در استان کرمانشاه برای اولین بار تشکیل و بانوان کرمانشاهی فعالیت خود را در این رشته ها آغاز کردند.
ندا رحمانی در 50 کیلوگرم، شکوفه دارابی در 55 کیلو، زهرا دارابی در 60 کیلو، سلما نوری در 65 کیلو، سحر امیریان در 70 کیلو و اسما لطفی در 75 کیلوگرم، نفرات اولین تیم کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور را تشکیل می دادند.
از سوی دیگر فعالیت وزنه برداری بانوان نیز با ثبت نام حدود 20 بانوی علاقه مند به این رشته در کرمانشاه رسما آغاز و روزهای زوج از ساعت 9 تا 12 در سالن اختصاصی وزنه برداری این شهر مشغول به تمرین شدند.

,
, ** راه اندازی کشتی و وزنه برداری بانوان برای اولین بار در کرمانشاه,
,
,
,

- بهمن
** یک برنز تنها ره آورد حضور 6 کاراته کا کرمانشاهی در لیگ جهانی فرانسه
 اولین مرحله رقابت های لیگ جهانی (کاراته وان) سال 2018 در حالی به میزبانی پاریس در کشور فرانسه برگزار شد که ره آورد حضور 6 کاراته کا کرمانشاهی در این رقابت ها تنها یک مدال برنز توسط هامون درفشی پور در وزن 67- کیلوگرم بود.
سعید احمدی و محدثه آقایی در وزن 67- کیلوگرم، مهدی خدابخشی و احسان حیدری در وزن 84- کیلوگرم و سامان حیدری در وزن به اضافه 84 کیلوگرم دیگر کاراته کاهای کرمانشاهی حاضر در لیگ جهانی پاریس بودند که از کسب مدال بازماندند.

,
, ** یک برنز تنها ره آورد حضور 6 کاراته کا کرمانشاهی در لیگ جهانی فرانسه,
,
,

** حضور درخشان دوندگان کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی آسیا
مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی کشورمان برگزار شد که از چهار دونده کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها، سه نفرشان موفقب ه کسب مدال و قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی شدند.
در این رقابت ها حسین کیهانی در ماده 3 هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 37 ثانیه و 68 صدم ثانیه توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند، پژمان یارولی در ماده 800 متر با ثبت رکورد یک دقیقه و 52 ثانیه و 80 صدم ثانیه مدال نقره را کسب کرد و همایون همتی نیز در ماده سه هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 38 ثانیه و 97 صدم ثانیه مقام سوم را بدست آورد، ضمن اینکه محمد چشمه زار در رقابت های ماده 60 متر نیز با ثبت رکورد 6 ثانیه و 72 صدم ثانیه ششم شد.

, ** حضور درخشان دوندگان کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی آسیا,
,
,

- اسفند
** ناکامی کشتی گیران کرمانشاهی در مسابقات اوکراین
مسابقات کشتی آزاد و فرنگی بین المللی اوکراین در شهر کی یف برگزار شد و هر چهار کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در ترکیب تیم ملی از کسب مدال و قرار گرفتن روی سکو در این رقابت ها باز ماندند.
حامد رشیدی و بهمن تیموری در وزن 74 کیلوگرم، ارشک محبی در 92 کیلوگرم و یدالله محبی در 125 کیلوگرم کشتی گیران کرمانشاهی حاضر در مسابقات بین المللی اوکراین بودند که از این میان رشیدی و ارشک و یدالله محبی با قبول شکست برابر رقبا از کسب مدال باز ماندند و تیموری هم به دلیل تغییر وزن اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرد تا عملا نمایندگان کشتی استان با ناکامی صحنه مسابقات را ترک کرده باشند.

,
, ** ناکامی کشتی گیران کرمانشاهی در مسابقات اوکراین,
,
,

** بوکسور کرمانشاهی صاحب مدال نقره مسابقات بین المللی بلغارستان شد
رقابت های بین المللی بوکس در بلغارستان برگزار و سالار غلامی ورزشکار کرمانشاهی عضو تیم ملی کشورمان صاحب مدال نقره شد.
غلامی که نماینده وزن 91 کیلوگرم تیم بوکس ایران بود با برتری مقابل حریفانی از مراکش، بلغارستان و برزیل به فینال راه یافت اما در این مرحله مقابل دیگر بوکسور اهل بلغارستان نتیجه را واگذار و صاحب مدال نقره شد.

,
,
,

** ناکامی سه کاراته کای کرمانشاه در لیگ جهانی هلند
سومین مرحله رقابت های لیگ جهانی 2018 کاراته در حالی به میزبانی هلند برگزار شد که مهدی خدابخشی، سامان حیدری و محدثه آقایی سه کاراته کای کرمانشاهی اوزان 84- کیلوگرم، 84+ کیلوگرم و 68+ کیلوگرم تیم ایران از کسب مدال بازماندند.    
مهدی خدابخشی با سه پیروزی مقابل هلند، اوکراین و آرژانتین و یک شکست مقابل ژاپن راه جایی نبرد و از کسب مدال بازماند، سامان حیدری دیگر کاراته کا کرمانشاهی نیز با 2 پیروزی مقابل آذربایجان و بوسنی و یک شکست برابر فرانسه از کسب مدال بازماند و دست خالی صحنه رقابت ها را ترک کرد.
در بخش بانوان نیز محدثه آقایی با یک پیروزی مقابل حریفی از آمریکا و یک شکست برابر حریفی از آلمان وداعی زودهنگام با این رقابت ها داشت.

, ** ناکامی سه کاراته کای کرمانشاه در لیگ جهانی هلند,
,
,
,

**ورزشکاران کرمانشاه 2 مدال از مسابقات کیک بوکسینگ جهان کسب کردند
فرهان سلیمی و جواد یاری دو رزمی کار کرمانشاه در مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کارگران جهان موفق به کسب مدال برنز شدند.
سلیمی نماینده وزن 57- کیلوگرم و یاری نماینده وزن 91+ کیلوگرم کشورمان در مسابقات کارگران جهان بودند.

, **ورزشکاران کرمانشاه 2 مدال از مسابقات کیک بوکسینگ جهان کسب کردند,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه