اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت تایباد:

اهل سنت همانطور که به خود پیامبر(ص) ایمان دارند به اهل ایشان نیز معتقدند

اهل سنت همانطور که به خود پیامبر(ص) ایمان دارند به اهل ایشان نیز معتقدند
امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: اهل سنت همانطور که به خود پیامبر(ص) ایمان دارند به اهل بیت ایشان نیز ایمان دارند و معتقدند که آنان انسانهای مقرب الهی بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی غلام نبی، توکلی  در گفتگو با تایبادخبر ضمن تبریک میلاد باسعادت پنجمین اختر تابناک امامت و و ولایت گفت: امام محمد باقر(ع) فرزند علی بن الحسین(ع) از ائمه ای هستند که محدثین اهل سنت از ایشان روایات زیادی دارند. همانطور که از حسنین(ع) در کتب حدیثی اهل سنت زیاد روایت داریم از حضرت علی بن الحسین(ع) و محمدبن علی(ع) که محمد باقر(ع) باشند، روایتهای زیادی در صحاح سته داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

وی ادامه داد: عرفای اهل سنت پیرو ائمه اطهار بودند و تمامی عرفای سنی امامان را به عنوان پیشوا و الگوی خود می دانستند و از آنها تأسی می جستند. کمااینکه شیخ عطار در تسبیحات الاولیا اولین عارفی که زندگینامه اش را بیان کرده، امام جعفرصادق(ع) است.

,

 

,

وی اضافه کرد: شیخ سعدی نیز در گلستان و بوستان و دیوان اشعارش از امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) سخنانشان را بیان و درواقع به عنوان مصدر و مرجع در عرفان آنها را بیان می کنند.

,

 

,

مولوی توکلی تاکید کرد: تمامی اهل سنت ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر(ص) دارند و اهل بیت ایشان را جزء ایمانیات خود قبول دارند. همانطور که ما به خود پیامبر(ص) ایمان داریم به اهل بیت پیامبر نیز ایمان داریم که اینها انسانهای مقرب الهی بودند و در پیشگاه خداوند تبرک داشتند.

,

 

,

وی اضافه کرد: امامان انسانهای عارف مسلکی بودند که امروز عرفای اهل سنت هم به آنها اقتدا و هم از سخنان و کلماتشان برای مریدان و مقتدیان خود استفاده و بازگو می کنند تا آنها نیز از سخنان این بزرگواران برای اصلاح قلب خود و خانواده و جامعه استفاده کنند.

,

 

,

وی عنوان کرد: محمد باقر(ع) را به عنوان راویان حدیث اهل سنت می دانیم که بسیاری از محدثین اهل سنت از روایات ایشان بسیار استفاده کردند. امام محمدباقر(ع) محقق و عالم بسیار بزرگی بودند که ایشان می توانستند جواب شبهات شکاکان و آنهایی که در اسلام شبهه ایجاد می کردند را در زمان خودشان بدهند به این خاطر به ایشان شکافنده علوم را لقب دادند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه