اخبار داغ

مدیر میراث فرهنگی خبرداد؛

بجستان، دیار یاقوت‌های سرخ کویرآماده استقبال از مسافرین نوروزی

بجستان، دیار یاقوت‌های سرخ کویرآماده استقبال از مسافرین نوروزی
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجستان گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان متشکل از کمیته‌های ده گانه، برنامه ریزی لازم را برای استقبال از مسافرین و زائرین علی ابن موسی الرضا(ع) انجام و آماده خدمات رسانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امان اله نوروزی مدیر میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار بجستان‌نیوز گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان متشکل از کمیته های ده گانه اعم از اسکان، بهداشت، امداد و نجات، حمل و نقل، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، انتظامی و غیره برنامه ریزی لازم را برای استقبال از مسافرین و زائرین علی ابن موسی الرضا (ع) انجام و آماده خدمات رسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

وی افزود: بجستان دارای آثار تاریخی متعدد از جمله مساجد تاریخی همچون مسجد جامع بجستان، مسجد جامع مرندیز، مسجد ساوط و کاروانسراهای یونسی، مرندیز، فخرآباد، قاسم آباد، زین آباد، آهنگ و خارفیروزی مربوط به دوران صفویه و قاجاریه و دستکند صومعه روستای مزار و بافتهای تاریخی جزین و مزار می باشد.

,

 

,

نوروزی به طبیعت بکر و کم نظیر این شهرستان به عنوان یکی از فرصت های گردشگری اشاره کرد و گفت: کویر شهرستان با داشتن تپه ها و ریگزارها و دریاچه سد کال شور همراه با غارهای بی نظیر همچون غار بلور، آغل سوخته و غیره بر زیبایی این منطقه افزوده است.

,

 

,

دبیر ستاد تسهیلات اجرایی خدمات سفر در خصوص اقامت و اسکان مسافرین نوروزی ابراز کرد: کمیته اسکان ستاد مستقر در مدیریت آموزش و پرورش با مهیا کردن مرکز رفاهی و چندین آموزشگاه آماده پذیرش کلیه مسافران نوروزی است.

,

 

,

وی افزود: با توجه به افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی در روستای هدف گردشگری مزار اقامتگاه مذکور نیز آماده اسکان مسافرین و گردشگران است.

,

 

,

نوروزی خاطرنشان کرد: سه مجتمع رفاهی نیز در محورهای مواصلاتی شهرستان با امکانات پذیرایی و خدمات بهداشتی آماده سرویس دهی به مسافرین می باشد.

,

 

,

شهرستان بجستان در فاصله 280کیلومتری جنوب غربی مشهد به عنوان یکی از دروازه های ورودی خراسان رضوی است که مسافران چندین استان جنوبی و مرکزی کشور همچون هرمزگان، فارس، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی و غیره از این مسیر به مشهد مقدس مشرف می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه