اخبار داغ

سلامت باشید؛

برای تقویت حافظه ورزش کنید!/ کاهش حجم چربی‌های بدن با ورزش‌های هوازی

برای تقویت حافظه ورزش کنید!/ کاهش حجم چربی‌های بدن با ورزش‌های هوازی
تحقیقات نشان داده است که با وجود همه تفاوت‌هایی که در ساختار بدنی افراد وجود دارد، ورزش منظم به عنوان یک دستورالعمل کلی می‌تواند حافظه و دیگر کارکردهای مغز را بهبود ببخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بسیاری از ما در ایام پایانی سال تصمیماتی را برای سال جدید آغاز می‌کنیم؛ درست مثل تصمیماتی که برای اول هفته‌ها می‌گیریم. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، خوب است اگر ورزش را هم در زمره تصمیمات مهم سال آینده خود بگنجانید. در دنیایی که بیماری‌ها ما را از هر سو احاطه کرده‌اند، ورزش حقیقتا دریچه‌ای است برای نفس کشیدن!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

یکی از مشکلات جهانِ امروز ما، ضعیف شدن حافظه‌هاست! تحقیقات به روشنی نشان داده است که با وجود همه تفاوت‌هایی که در ساختار بدنی افراد وجود دارد، ورزش منظم به عنوان یک دستورالعمل کلی می‌تواند حافظه و دیگر کارکردهای مغز شما را بهبود ببخشد. البته نیازی نیست که شما مثل یک ورزشکار حرفه‌ای آموزش ببینید تا از فواید ورزش بهره‌مند شوید. ورزش‌های ساده‌ای مثل دویدن هم فواید حیرت‌آوری دارند.

,

هنگامی که ورزش می‌کنید، آب به شکل عرق از بدن شما خارج می‌شود بنابراین پس از ورزش باید به میزان کافی آب بنوشید. اگر این کار را نکنید بدن شما با کمبود آب مواجه خواهد شد و ممکن است دچار سرگیجه شوید. همچنین باید آن‌قدر ورزش کنید تا کمی احساس خستگی به شما دست بدهد! برخی از پزشکان خستگی پس از ورزش را نشانه‌ای از وجود اسید لاکتیک در خون می‌دانند.

,

اسید لاکتیک ماده‌ای است مهم که پس از ورزش به آسودگی بدن و ریکاوری شما کمک می‌کند. اسید لاکتیک همچنین یک سوخت مهم برای فعالیت قلب و مغز است. جالب است بدانید که بر اساس مطالعه‌ای که بر روی 852 نفر از مردان و زنان صورت گرفته است، شما می‌توانید بدون تغییر در رژیم غذایی و تنها با انجام ورزش‌های هوازی متوسط و شدید از حجم چربی‌های بدن خود بکاهید.

,

بنابراین ترکیب انجام ورزش‌های هوازی منظم و یک رژیم غذایی سالم، چربی‌ها را بهتر و موثرتر هدف قرار می‌دهد. البته مبتلا به بیماری‌های قلبی یا فشار خون هستید باید برای تعیین میزان و نوع ورزشی که انجام می‌دهید با یک پزشک مشورت کنید. طب سنتی توصیه می‌کند که ورزش را زمانی انجام دهید که فرایند هضم غذا انجام شده باشد و معده از غذا خالی باشد.

,

طبیبان به شما توصیه می‌کنند که حرکات ورزشی را آرام آغاز کنید و پس از انجام فعالیت‌های شدیدتر، در انتها نیز ورزش را با حرکات آرام به پایان ببرید.

,

البته علاوه بر فواید پزشکی، ورزش می‌تواند اخلاق شما را بهتر کند! پس برای سال 97 تصمیم بگیرید تا هم برای سلامتی خودتان و هم برای سلامت روان اطرافیانتان ورزش منظم را در دستور کارتان قرار دهید!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه