اخبار داغ

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان خبر داد

برگزاری ۴۹ جشنواره فرهنگی ورزشی در ایام نوروز/سهم ۳۰ درصدی بانوان از جام نوروزی استان مرکزی

برگزاری ۴۹ جشنواره فرهنگی ورزشی در ایام نوروز/سهم ۳۰ درصدی بانوان از جام نوروزی استان مرکزی
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مرکزی از برگزاری ۴۹ جشنواره فرهنگی ورزشی در ایام نوروز در سطح استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ علی عشوری، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسابقات جام نوروزی از روز گذشته در استان آغاز شده است، گفت: مسابقات جام نوروزی تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

عشوری اظهار کرد: استان مرکزی دارای ۱۲۷۵ روستا، ۲۳ بخش، ۶۳ مرکزی دهستان بالای دو هزار نفر جمعیت و در مجموع دارای ۳۸۰ هزار نفر جمعیت روستایی است که این جمعیت در ایام نوروزی به چندین برابر افزایش پیدا می کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه ۲۵۶ روستای استان میزبان مسابقات جام نوروزی است، اظهار کرد: در این مسابقات یک هزار ۱۸۵ تیم فوتبال و ۲۵۸ تیم والیبال با یکدیگر به رقابت می پردازند.

,

وی از برگزاری ۴۹ جشنواره فرهنگی ورزشی در ایام نوروز در سطح استان خبر داد و افزود: همچنین ۴۰ همایش پیاده روی نیز در سطح استان در این ایام برگزار می شود.

,

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی با تاکید بر اینکه استان جایگاه ویژه ای در رشته طناب کشی در سطح کشور دارد، بیان کرد: تیم طناب کشی داودآباد بیش از پنج سال است که رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

,

عشوری با اشاره به اینکه ۲۴۶ تیم طناب کشی استان در جام نوروزی با یکدیگر رقابت می کنند، افزود: ۱۷۹ بازی بومی و محلی و ۶۵ مسابقه دو عمومی برای این ایام پیش‌بینی شده است.

,

وی با اشاره به سهم بانوان در مسابقات جام نوروزی بیان کرد: ۳۰ درصد بازی های جام نوروزی مختص بانوان است و بانوان در رشته های والیبال، بازی های بومی و محلی و... با یکدیگر رقابت می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه