اخبار داغ

سرپرست میراث‌فرهنگی استان سمنان به مرآت خبر داد:

450 مرکز اقامتی استان سمنان آماده پذیرایی از 70 هزار مسافر در روز/ واگذاری 10 بنای تاریخی استان به بخش خصوصی

450 مرکز اقامتی استان سمنان آماده پذیرایی از 70 هزار مسافر در روز/ واگذاری 10 بنای تاریخی استان به بخش خصوصی
دبیر ستاد تسهیل خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان گفت: 450 مرکز اقامتی استان آماده پذیرایی و خدمات دهی روزانه 70 هزار نفر طی ایام نوروز هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جهانشاهی دبیر ستاد تسهیل خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به فعالیت حدود 7 هزار نفر در ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان، گفت:  کمیته های هفت گانه در دستگاههای دولتی و غیر دولتی و بخش خصوصی و اصناف برای خدمات دهی هرچه بهتر به مسافران در سطح استان تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه 100 جلسه مرتبط با سفرهای نوروزی برگزار شده است، افزود: در تلاش هستیم که با استانداردهای قابل قبول خدماتی که مورد نیاز مسافران است تامین کنیم.

,

اسکان روزانه 70 هزار نفر در 450 مرکز اقامتی استان سمنان

, اسکان روزانه 70 هزار نفر در 450 مرکز اقامتی استان سمنان,

دبیر ستاد تسهیل خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان با اشاره به اینکه مراکز اقامتی استان آماده پذیرایی و خدمات دهی روزانه 70 هزار نفر طی ایام نوروز هستند، گفت: بیش از 450 مرکز اقامتی شامل کمپ های شهرداری، مهمانسراها، بوم گردی ها و...  در سطح استان برای حضور مسافران مهیا است.

,

150 مقصد گردشگری استان سمنان پذیرای بازدید گردشگران نوروزی

, 150, مقصد گردشگری استان سمنان پذیرای بازدید گردشگران نوروزی,

جهانشاهی با بیان اینکه 150 مقصد گردشگری استان سمنان پذیرای بازدید گردشگران نوروزی است، اظهار کرد: 12 موزه در سطح استان در ایام نوروز بر روی علاقمندان باز است تا از آن بازدید کنند.

,

وی همچنین تصریح کرد: تاکسی راهنمای گردشگر، راهنمای دوچرخه سوار و راهنمای ویژه ناشنوایان نیز در برخی مکان های گردشگری مستقر شده اند تا اطلاعات بیشتری در اختیار مسافران قرار دهند.

,

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بیان اینکه یک هزار و 50 برنامه فرهنگی و آئینی در نقاط مختلف استان طی ایام نوروز اجرا می‌شود، تأکید کرد: این برنامه‌ها باهدف آشنایی مسافران با آداب‌ورسوم مردم استان برگزار خواهد شد.

,

برپایی بازارچه‌های نوروزی در 25 نقطه استان سمنان

, برپایی بازارچه‌های نوروزی در , 25 نقطه استان سمنان,

جهانشاهی از برپایی بازارچه‌های نوروزی در 25 نقطه استان خبر داد و گفت: 220 غرفه صنایع‌دستی طی ایام نوروز، سوغات و صنایع‌دستی این استان ارائه می شود.

,

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان همچنین تصریح کرد: در بسیاری از غرفه‌ها، کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی جهت انتقال تجربه تولید صنایع دستی برای بازدیدکنندگان و گردشگران برپا می‌شود.

,

وی با بیان اینکه تور کارگاه گردی در ایام نوروز در سطح استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مسافران نوروزی با شرکت در این تورها از نزدیک با فرایند تولید محصولات صنایع دستی آشنا می‌شوند.

,

جهانشاهی در ادامه افزود: در نقاط مختلف استان بیش از 18 سیاه چادر نصب شده است که گردشگران با ظرفیت های عشایری آشنا شوند.

,

اعزام سفیران صنایع دستی استان به نقاطی از کشور

, اعزام سفیران صنایع دستی استان به نقاطی از کشور,

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اعزام سفیران صنایع دستی استان به نقاطی از کشور در ایام نوروز گفت: سفیران با هدف معرفی محصولات صنایع دستی استان به شمال، غرب و جنوب کشور اعزام می شوند که در فضای نمایشگاهی حضور یابند.

,

وی با بیان اینکه برنامه پیش بهار نیز با هدف نظارت و رفع مشکلات تاسیسات گردشگری در سطح استان برگزار شد، افزود: اکیپ ها اعزام شدند و نظارت ها صورت گرفته و کیفیت را توانسته اند به سطح قابل قبول برسانند.

,

خدمات اقامتی توسط دستگاه های عضو ستاد سفر ارائه شود

, خدمات اقامتی توسط دستگاه های عضو ستاد سفر ارائه شود,

دبیر ستاد تسهیل خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان با تاکید براینکه نهادها و تشکیلات دولتی و غیر دولتی نباید بدون نظارت نهاد متولی، خدمات اقامتی به مسافران ارائه کنند، گفت: ارائه خدمات اقامتی توسط دستگاه‌ها و نهادهایی که عضو ستاد خدمات سفر نیستند، ممنوع است و نباید خارج از چارچوب تعیین شده باشد.

,

وی در ادامه افزود: این ممنوعیت با هدف ساماندهی خدمات، جلوگیری از بی‌نظمی و ارتقاء خدمات قابل ارائه به مسافران نوروزی است.

,

با سفر و اقامت در استان سمنان برنده یک دستگاه خودرو شوید

, با سفر و اقامت در استان سمنان برنده یک دستگاه خودرو شوید,

جهانشاهی با اشاره به اینکه مسافران نوروزی با سفر و اقامت در این استان می‌توانند برنده یک دستگاه خودرو شاسی بلند شوند، بیان کرد: مسافرانی که در ایام نوروز دریکی از واحدهای اقامتی حضور یابند، وارد قرعه‌کشی می شوند.

, خودرو شاسی بلند,

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان همچنین تصریح کرد: مسافرانی که مدت اقامت بیشتری در استان داشته باشند از شانس بیشتری بهره‌مند خواهند شد.

,

23  بنای تاریخی استان سمنان در فهرست واگذاری به بخش خصوصی

, 23  بنای تاریخی استان سمنان در فهرست واگذاری به بخش خصوصی,

وی با بیان اینکه استان بیشترین تعداد بنای قابل واگذاری به بخش خصوصی در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: 23  بنای تاریخی استان سمنان در فهرست واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد.

,

جهانشاهی با بیان اینکه تاکنون 10 بنای تاریخی در سطح استان به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: 6 بنای تاریخی در سطح استان از طریق صندوق احیاء و 4 بنای دیگر نیز از طریق سایر ظرفیت‌های قانونی واگذار شده است.

,

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان همچنین تصریح کرد: کاروانسرای شاه عباسی ده نمک، کاروانسرای شاه عباسی دامغان، کاروانسرای میاندشت میامی، خانه رجبی سمنان، خانه تدین سمنان، خانه طاهری سمنان به بخش خصوصی واگذار شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه