اخبار داغ

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره‌ کل دامپزشکی استان زنجان خبر داد

تشدید نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه مواد خام دامی در زنجان/9 اکیپ نظارتی در استان فعال است

تشدید نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه مواد خام دامی در زنجان/9 اکیپ نظارتی در استان فعال است
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره‌ کل دامپزشکی استان زنجان اعلام کرد: نظارت دامپزشکی بر مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی به مناسبت نوروز، تشدید و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اشرفی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، اظهار کرد:در راستای ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی به مصرف کننده و حفظ سلامت عمومی شهروندان طرح تشدید نظارت ویژه نوروز از 25 اسفند در استان زنجان آغاز شده و تا 14 فروردین 97 ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی ابراز کرد: در مدت اجرای این طرح روزانه 8 اکیپ‌ متشکل از 13 دامپزشک و بازرس بهداشتی در هشت شهرستان استان فعال خواهند شد.

,

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره‌ کل دامپزشکی استان زنجان عنوان کرد: علاوه بر شهرستان ها، در مرکز استان نیز 1 اکیپ نظارتی فعال می شود.
اشرفی تاکید کرد: مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، مورد را جهت بررسی با سامانه 1512 به همه شبکه های دامپزشکی مستقر در شهرستان‌های استان زنجان اطلاع دهند.

,
,

وی تصریح کرد: رعایت نکردن موازین بهداشتی درنگهداری، عرضه فرآورده های تاریخ مصرف گذشته و فاسد خام دامی گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و تخم مرغ از جمله موارد غیر بهداشتی است.

,

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشت عمومی اداره‌ کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در برخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیر مجاز می کنند که این نیز تخلف بهداشتی است.

,

اشرفی یادآوری کرد: قطعه بندی هایی با این روش، بدون شناسنامه و بدون نظارت دامپزشکی انجام می شود و در صورت مشاهده توسط بازرسان دامپزشکی موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه