اخبار داغ

رئیس صنعت معدن تجارت بشاگرد:

ایجاد ۱۰۰۰ موقعیت شغلی در سال جدید/عرضه اقلام پر مصرف در نوروز با قیمت تعاونی

ایجاد ۱۰۰۰ موقعیت شغلی در سال جدید/عرضه اقلام پر مصرف در نوروز با قیمت تعاونی
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بشاگرد، گفت: در سه ماه پایانی سال جاری ۷۴ نفر در زمینه فرش بافی در سطح شهرستان مشغول به کار هستند که پیش بینی ما برای سال ۱۳۹۷، اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در این زمینه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز، با نزدیک شدن به روز های پایانی سال، شهرستان بشاگرد هم مانند تمامی نقاط کشور رنگ و بویی دیگر به خود می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

نوروز برای مردم و مغازه داران فصلی طلایی برای خرید و فروش است که با گشتی در دل بازار و دیدن جنب و جوش می توان آن را حس کرد.

,

گام های بشاگرد در جهت رونق بازار

, گام های بشاگرد در جهت رونق بازار,

شهرستان نو پای بشاگرد در سال های اخیر در زمینه اشتغال پیشرفت های خوبی را داشته و بیشتر اصناف در این شهرستان فعال بوده و مردم مایحتاج اولیه زندگی خود را از آن تأمین می کنند.

,

البته هنوز جای خالی برخی از اصناف و تنوع پایین محصولات در سطح شهرستان باعث می شود مردم برای تکمیل سبد کالای عیدانه خود با طی مسافت های بالا و صرف هزینه های هنگفت به شهرستان های اطراف سفر کرده تا مایحتاج خود را تکمیل کنند.

,

تهیه اجناس پر مصرف در سطح شهرستان با قیمت های پایین تر از سطح بازار برای مردم این شهرستان که از وضعیت اقتصادی مطلوبی بهره‌مند نیستند حرکت به جا و شایسته است که می تواند هزینه های نوروزی را بسیار کاهش دهد.

,

جای خالی «سردخانه» در سطح بشاگرد احساس می شود

, جای خالی «سردخانه» در سطح بشاگرد احساس می شود,

نبود سردخانه در سطح شهرستان جهت انبار کردن اقلام غذایی اصلی ترین مشکل برای عاملان پخش است که باعث می شود نتوانند حجم مورد نیاز برای فروش را به صورت یکجا خریداری کنند و این امر باعث بالا رفتن هزینه ها می شود.

,

لازم است مردم تا حد توان اجناس مورد نیاز خود را از فروشندگان سطح شهرستان تهیه کنند و مسئولان با کنترل بازار و قیمت ها در ایام نوروز مانع سؤ استفاده سود جویان شده تا شهروندان بشاگردی بتوانند نوروزی آرام و بی دغدغه را پشت سر بگذارند.

,

علی زارعی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بشاگرد با اشاره به نزدیک شدن به ایام نورزی، اظهار کرد: در روزهای پایان سال اصلی ترین دغدغه صنعت معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار ارائه خدمات مطلوب و کنترل بازار در بشاگرد است.

,

فروش اقلام پر مصرف نوروز با قیمت بازرگانی

, فروش اقلام پر مصرف نوروز با قیمت بازرگانی,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بشاگرد، افزود: مدیریت گشت نظارتی بازار و تهیه اقلام مورد نیاز مردم این شهرستان یکی از اهداف اصلی ما در روز های پایانی سال است.

,

زارعی در خصوص تهیه اقلام پر مصرف نوروزی مردم بشاگرد، گفت: پنج قلم از پر مصرفترین اقلام مورد نیاز مردم در نوروز با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار استان در سطح شهرستان با قیمت بازرگانی عرضه خواهد شد تا شهروندان بشاگردی برای تهیه آن به شهرستان های دیگر سفر نکنند.

,

وی ادامه داد: برنج، شکر، تخم مرغ، مرغ و گوشت قرمز را پنج قلم جنس پر مصرف نوروز است که در سنوات گذشته مردم برای تهیه آن با طی مسافت های چند صد کیلومتری به شهرستان های مجاور سفر می کرده اما طی برنامه ریزی های صورت گرفته این اقلام در خود شهرستان با قیمت بازرگانی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

,

رئیس صنعت معدن و تجارت بشاگرد یادآور شد: دو قلم از این اجناس وارد بشاگرد شده که در حال حاضر مرغ منجمد با قیمت کیلویی ۶۶۰۰ تومان و تخم مرغ شانه ای ۱۳۰۰۰ تومان در سطح شهرستان در دسترس مردم است.

,

حضور گشت های کنترل بازار در ایام نوروز

, حضور گشت های کنترل بازار در ایام نوروز,

زارعی با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده تخلف از سوی فروشندگان با شماره ۱۲۴ تماس گیرند، گفت: طرح گشت نظارتی ویژه نوروز بازار هر ساله از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۳۰ فرودین سال بعد ادامه دارد که این طرح هم اکنون در سطح شهرستان در حال اجرا است.

,

, ,

وی تصریح کرد: گشت های نظارتی هر سه روز یک بار در حال کنترل  گران فروشی و کم فروشی، عدم درج قیمت محصول بوده و به برخی از اصناف متخلف تذکرات لازم داده شده است.

,

زارعی در ادامه سال ۱۳۹۷ را سال تحول بشاگرد در زمینه اشتغال زایی دانست و اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ در بحث مشاغل خانگی ۶۸۶ پرونده به استان ارسال شده که ۲۱۰ فقره برای دریافت تسهیلات معرفی به بانک شده و ۳۸۸ پرونده ای که نتوانسته کارگروه استانی را دریافت کند تا اردیبهشت ماه سال جدید به بانک معرفی خواهند شد.

,

ایجاد ۱۰۰۰ موقعیت شغلی در سال ۹۷

, ایجاد ۱۰۰۰ موقعیت شغلی در سال ۹۷,

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های اولیه مقرر شد دریافت کنندگان تسهیلات از کارت های یارانه به عنوان ضمانت استفاده کنند اما اکنون در کنار جلسات، مکرر بانک در این زمینه همکاری لازم را با ما نداشته و پیگیری ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بشاگرد با بیان اینکه اصلی ترین دغدغه مردم و مسئولان در بشاگرد اشتغال زایی است، گفت: در سه ماه پایانی سال جاری ۷۴ نفر در زمینه فرش بافی در سطح شهرستان مشغول به کار هستند که پیش بینی ما برای سال ۱۳۹۷، اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در این زمینه است.

,

, ,

زارعی خاطر نشان کرد: تا کنون۸۲۰ نفر در سطح شهرستان آموزش بهبافی فرش را دیده و متقاضیان جدید هم می توانند با معرفی خود به شورای شهر سردشت این آموزش ها را دنبال کنند.

,

وی در پایان از جدا سازی اصناف بشاگرد خبر داده و خاطر نشان کرد: از ۱۲ بهمن ماه تا کنون با جدا سازی اصناف بشاگرد ۴۰ پرونده برای دریافت پروانه کسب مراجعه کرده و در سال جدید به دنبال ساماندهی و مدیریت تمامی اصناف سطح شهرستان هستیم که این امر جزء با حمایت مسئولان و مردم امکان پذیر نیست.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه