اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرایان:

بیش از 800 معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان سرایان قراردارند

بیش از 800 معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان سرایان قراردارند
رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرایان گفت:بیش از800 معلول از خدمات حمایتی بهزیستی در شهرستان سرایان استفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمصطفی مهرداد رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرایان پیش از ظهر امروز درگفت وگو با سرایان بیدار گفت :بیش از 800 معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان سرایان می باشد که معلولین به تفکیک نوع معلولیت بینایی، شنوایی گفتاری ،ذهنی، جسمی حرکتی و روانی تحت پوشش می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

وی پرداختی به توانخواهان به دو صورت مستمر و غیر مستمر عنوان کرد و افزود: در بخش خدمات مستمر ماهیانه سازمان بهزیستی بیش از 148 میلیون ریال به توانخواهان این شهرستان پرداخت می نماید و همچنین هزینه هایی از قبیل درمان-مناسب سازی –خدمات توانپزشکی-تحصیلی- لوازم ضروری وسبد غذایی را در قالب کمک موردی در بخش کمک های غیر مستمر ارائه می شود وی بیان داشت که مبلغ بیش از 3399 میلیون ریال خدمات مستمر و غیر مستمر در سال 95 به این عزیزان پرداخت  گردیده است.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرایان ازاجرای طرح های موفقی چون طرح غربالگری بینایی و غربالگری شنوایی خبر داد و اظهارکرد: این طرح ها با هدف پیشگیری از معلولیت و کاهش آمار معلولین اجرا می شود و در سال جاری تاکنون در طرح غربالگری بینایی تعداد   800 کودک غربال شده و در طرح غربالگری شنوایی 270 نوزاد غربال شده اند که این طرح ها در طول سال در حال اجرا می باشد.

,

مهرداد همچنین از اختصاص تسهیلات اشتغالزایی برای معلولان تحت پوشش خبر داد وگفت: در سال جاری برای 13معلول تحت پوشش این اداره بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است. که توانخواهان عزیز بعد از ارائه طرح و بررسی به بانک های عامل معرفی و از تسهیلات اشتغال زایی بهرمند شده اند.

,

وی همچنین از احداث مسکن حدود 80 واحد مسکن معلولان در سال های گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسکن ها که با مشارکت خود مددجو برای معلولان تحت پوشش احداث شده است و در حال حاضر تعداد 7 واحد مسکونی با مشارک خود توانخواه در حال ساخت می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه