اخبار داغ

شهردار منطقه ثامن مشهد خبر داد؛

بهره‌برداری از نخستین خیابان دوسطحی شرق کشور در مشهد

بهره‌برداری از نخستین خیابان دوسطحی شرق کشور در مشهد
شهردار منطقه ثامن مشهد، گفت: در آستانه نوروز 97، نخستین خیابان دوسطحی شرق کشور در مشهد بهره برداری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهد پیام، سید مصطفی نعمتی امروز در جمع خبرنگاران گفت: 29 اسفند خیابان ۵۰۰ متری دوسطحی شرق کشور که یکی از زیباترین مسیرهای منتهی به حرم مطهر است بهره‌برداری می شود و زائران و مجاوران رضوی را به صورت پیاده‌راه و ماشین‌های برقی به صحن غدیر حرم مطهر منتقل می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهد پیام,


وی با اشاره به هدف اجرای طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع)، افزود: ایجاد معابر جدید در راستای تسهیل دسترسی زائران و مجاوران به هسته پیرامونی حرم مطهر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

,
,


شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: این امر در هسته مرکزی شهر که شامل بافت پیرامون حرم رضوی است، به دلیل حضور میلیون‌ها زائر در این منطقه از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است به همین منظور طراحی و احداث نخستین خیابان دوسطحی شرق کشور با رویکرد تسهیل‌گری در امر عبور و مرور زائران و مجاوران رضوی انجام پذیرفته است.

,
,



نعمتی خاطرنشان کرد: خیابان دو سطحی آیت الله واعظ طبسی در طرح تفصیلی، بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، حد فاصل خیابان آیت‌الله خزعلی تا حرم مطهر اجرا شده است.

,
,
,



شهردار منطقه ثامن افزود: تفکیک مسیر حرکت سواره و وسایل نقلیه از پیاده به صورت طبقاتی و پس از اتمام طرح و اجرای نهایی پروژه انجام خواهد شد.

,
,
,



وی گفت: طول این سازه بتنی 350 مترو عرض آن 32.5 متر است که در فضای زیرسطحی این خیابان یک تونل مشترک انرژی به منظور عبور تاسیسات برق، آب و تلفن در نظر گرفته شده است. 

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه