اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

هر جا احساس کردیم باید با دشمن مذاکره کنیم فریب خوردیم/ رفتن به سمت جامعه جهانی ما را از فرهنگ اصیل اسلامی دور خواهد کرد

هر جا احساس کردیم باید با دشمن مذاکره کنیم فریب خوردیم/ رفتن به سمت جامعه جهانی ما را از فرهنگ اصیل اسلامی دور خواهد کرد
کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: هر جایی که احساس کردیم باید با دشمن حرف بزنیم و مذاکره کنیم، فریب دشمن را خوردیم و در این امورات ضرر کردیم، شاهد آن هم همین برجامی است که دشمن حاضر به اجرای تعهداتش نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی نژاد مسئول سابق معاونت سیاسی سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی و کارشناس سیاسی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری دقیقا تفسیر آیات قرآن است و خداوند متعال می فرماید وعده خدا وعده حقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی افزود: اعتقاد ما این است که خداوند متعال از وعده خودش تخلف نمی‌کند و وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و ما باید ببینیم که ظرفیت خودمان را آماده ورود نصرت الهی کردیم یا نه. 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: بعضی فکر می کنند خداوند متعال به یاری ما نیاز دارد، خداوند می خواهد ما را مورد امتحان قرار بدهد و می گوید شما که ادعا کردید مسلمان هستید، آیا حاضرهستید سرمسلمانی خودتان بمانید تا بعد در عمل یاری کنید.

 

مزگی نژاد تصریح کرد: در حال حاضرمسئولان در هر جایگاه، رتبه، لباس، پست و مقامی  هستند اگر به وظایف خودشان که بخشی از وظایفشان خدمت به جامعه اسلامی، مردم و پشتیبانی از حکومت است و خودشان هم از آن آگاه هستند، عمل کنند و این عمل آنها برای خدا باشد نه برای خلق، آنگاه نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد.

 

وی افزود: در دفاع مقدس رزمندگان ما خالصانه جنگیدند، خالصانه کار کردند و هدفشان این بود که انقلاب اسلامی را یاری کنند لذا امدادهای غیبی فراوانی به کمک رزمندگان آمد و آنها را از بسیاری از گرفتاری هایی که دشمن ایجاد کرده بود نجات داد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش مقام معظم رهبری در جلسه دیدار با اعضای خبرگان رهبری مبنی بر این که اگر ما به وظایف خودمان درست عمل کنیم قطعا وعده الهی در کمک به ما تحقق پیدا خواهد کرد اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف خبرگان رهبری هوشیاری نسبت به جامعه است و به نوعی امر به معروف است نسبت به کسانی که به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده هر جایی که در برابر دشمن ضعف نشان دادیم، دشمن به هدف خود رسیده است و هر جا که در مقابل دشمن ایستادگی کردیم نه تنها دشمن به مقاصدش نرسیده بلکه دچار شکست شده است.

 

وی افزود: بعضی‌ها به هر دلیلی گهگاهی ابراز نظر می کنند که بنشینیم با دشمن صحبت کنیم و به توافق برسیم، شاید گشایشی در امورات انجام شود، اینها از انقلاب اسلامی و آرمان های آن بی خبر هستند، یا به دشمن دل بسته اند تا به خودی، و به نوعی آب در آسیاب دشمن می ریزند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی یکی از نمونه های عینی  مذاکره با دشمن را برجام دانست و گفت: مسئولان رفتند، مذاکره کردند، بازدید انجام شد، قرارداد نوشتند و امضا کردند، همه این کارها را انجام دادند و حالا می گویند ما صد در صد به تعهداتمان عمل کردیم و دشمن نه تنها به تعهداتشان عمل نکرد بلکه دنبال تحریم های جدید، محدود کردن فضای موشکی (که جزو دفاع ملی ماست و قابل مذاکره نیست) و دست بردن در قراردادی که یک بار امضاشده است، رفتند.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "دشمن قابل اطمینان نیست" اشاره کرد و یادآور شد: اگر در هر امری چه امنیتی، چه اقتصادی و چه اجتماعی تا جایی که خودمان کار کردیم، روی پای خودمان ایستادیم، خودمان طراحی و اجرا کردیم، انقلاب اسلامی و مردم سود بردند و هر جایی که احساس کردیم باید با دشمن حرف بزنیم و مذاکره کنیم، فریب دشمن را خوردیم و در این امورات ضرر کردیم، شاهد آن هم همین برجامی است که دشمن حاضر به اجرای تعهداتش نیست.

 

وی افزود: مسئولان اگر واقعا انقلاب اسلامی را درک کردند و می‌دانند آرمان های انقلاب اسلامی چیست و دشمن را شناختند باید در صحبت‌ها و در کارکردهای خود طوری عمل کنند که دشمن چشم طمع به آنها نداشته باشد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مسئولان یک تقوای دقیق و درست نسبت به انقلاب اسلامی، آرمان خون شهدا و یک تقوای ولایی و انقلابی داشته باشند طبیعتا در برابر دشمن نباید حرفی را بزنند که دشمن از این حرف بهره برداری سوء به نفع خودش داشته باشد.

 

مزگی نژاد با بیان اینکه امام خمینی فرمودند" اگر یک حرفی را یک جایی زدید و بعد دیدید دشمن از شما تعریف می کند، بدانید اشتباه رفتید و اگر جایی حرفی زدید که دشمن را عصبانی کردید و دیدید شما را مورد تهدید قرار می دهد، بدانید شما درست رفتید چون باعث عصبانیت دشمن شده اید و این یک ملاک قطعی برای انقلاب اسلامی است" تصریح کرد: هر جا دیدیم دشمن از ما تعریف کرد، بدانیم اشتباه کردیم و باید تصحیح کنیم و هر جا دیدیم دشمن ناراحت است، بدانیم حرفمان درست بوده و در همین روش باید ادامه بدهیم تا نصرت الهی شامل حال ما شود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش حضرت علی (ع) که یکی از عوامل سقوط دولت‌ها را اشرافی گری می دانستند  و خودشان نیز به شدت با این موضوع مبارزه می کردند، اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری کسی که دنبال اشرافی گری برود و به جمع آوری ثروت بپردازد مشغول همان می شود و از خدمت به محرومین جامعه به هر دلیلی باز می ماند و یا فراموش می شود.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: اگر خدمت به محرومین جامعه و مظلومانی که باید حقشان را از ظالمین بگیریم را فراموش کنیم، مطمئن باشید جامعه ما به تقوای الهی نخواهد رسید و وقتی به تقوا نرسید آن وعده الهی نیز تحقق پیدا نخواهد کرد.

 

وی افزود: مسئولان باید طوری زندگی کنند که وقتی مردم به زندگی آنها نگاه می‌کنند در قلبشان جای بگیرند نه اینکه احساس کنند که از مردم فاصله گرفته‌اند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اشرافی گری یکی از عواملی است که اشخاص از بطن جامعه  فاصله می گیرد و این فاصله گرفتن، دودی است که به چشم دولت و ملت خواهد رفت و خدای نکرده ممکن است انقلاب اسلامی در این مسیر دچار چالش هایی شود.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده است، مشکلات جمهوری اسلامی حل شدنی است و ما تاکنون مشکلی نداشتیم که نتوانسته باشیم حل کنیم" خاطرنشان کرد: اسلام به ما راهکار نشان داده است، در کشور هم توان علمی، هم نیروی کار و هم مواد اولیه داریم و در این میان احتیاج به همت و اراده جدی است که این مشکل را حل کند و این هم وجود دارد و باید تحریک کرد تا در جامعه و بین مسئولان شکل بگیرد.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند" اولین مشکلی که داریم مشکل اقتصادی است و اقتصاد کشور ما یک اقتصاد بیمار است که از دوران بعد از انقلاب مانده است" افزود: اقتصاد کشور ما قابل ترمیم است و نسخه ای که مقام معظم رهبری برای این مشکل پیچیده اند، اقتصاد مقاومتی است و اگر به طور کامل اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم طبیعتا نسخه بزرگی برای انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مشکل اقتصادی کشور ما حل شود، مشکل تولید نیز حل خواهد شد و بعد مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد.

 

مزگی نژاد یادآور شد: مشکل بعدی که کشور ما به آن دچار است مشکل فرهنگی است، علی رغم تاکیداتی که مقام معظم رهبری مبنی بر کار فرهنگی و اواخر هم موضوع آتش به اختیار را مطرح فرمودند که به معنی کار خودجوش فرهنگی است.

 

وی افزود: مشکل فرهنگی جامعه ما این است که در خیلی از موارد با فرهنگ ایرانی فاصله زیادی داریم چه در سبک زندگی، چه لباس، چه مراوداتی که داریم، چه در دفاع از مظلوم و استقامت در برابر دشمن که در جامعه ما بر زمین مانده است.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: کار فرهنگی باید شکل بگیرد و این به مسئولان بر می گردد که آیا اعتقاد و ایمان به اسلام دارند؟ بعضی‌ها می گویند "باید به جامعه جهانی بپیوندیم و راه دیگری نداریم" خیلی از کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و ترکیه که به جامعه جهانی پیوستند، آیا مشکل فرهنگی آنها حل شد یا معضلاتشان بیشتر شد؟ گزارشات حاکی از این است که مشکلاتشان بیشتر شده است.

 

مزگی نژاد بیان کرد: فرهنگ جامعه جهانی با فرهنگ اسلامی ما در تضاد است، آنها با حجاب و  گسترش و نشر مبانی اسلامی مخالف هستند، بنابراین رفتن به سمت جامعه جهانی نه تنها فرهنگ اصیل اسلامی ما را از بین خواهد برد بلکه فرهنگی را به ما تحمیل خواهد کرد که باعث گسیختگی جامعه  به ویژه خانواده خواهد شد و در حال حاضر نیز آسیب هایی را در خانواده تجربه می کنیم که به همان موضوع بر می گردد.

 

وی راهکار مبارزه با این آسیب را اینگونه بیان کرد: باید به خودمان برگردیم، یک فرهنگ غنی، قدرتمند و ریشه دار اسلامی داریم که ائمه در احادیث و روایات برای ما بیان کرده‌اند و اگر مسئولان ما واقعا دست به دست هم دهند و این فرمایشات ائمه و به ویژه سیره  پیامبر اسلام را در جامعه اجرا کنند مطمئنا فرهنگ غرب قدرت مقابله با فرهنگ ما را نخواهد داشت مگر این که خودمان به عنوان مسئولان یا کارکزاران نظام  غرق فرهنگ غرب شویم که متاسفانه بعضی ها شده‌اند و طبیعتا فرهنگ اسلامی ما رشد نخواهد کرد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی خط مقدم جبهه دشمن هم به لحاظ مرزی بودن و هم به لحاظ قاچاق مواد مخدر و کالا است و مسئولان باید فکری داشته باشند که در موضوعات اقتصادی نیاز داریم به سطحی برسانیم که بیکاری کم شود و با کم شدن بیکاری معظلات هم کم خواهد شد.

 

مزگی نژاد بیان کرد: خراسان جنوبی یک استان تقریبا زیر نظری هست و سابقه طولانی در فضای اعتقادی دارد و همین فضای اعتقادی ما را نجات می دهد و این به مسئولان و کسانی که طرح و برنامه دارند و اجرا می کنند بر می گردد و اگر همه دست به دست هم دهیم می‌توانیم به یک استان نمونه تبدیل شویم.

 

وی افزود: از گذشته در جامعه اسلامی بوده و ثابت شده ما هر موقع به حرف مقام معظم رهبری گوش کردیم و به آن عمل کردیم، موفق شدیم و هر موقع در کنار حرف رهبری تبصره گذاشتیم و نظریه لیبرالیسمی و شبه لیبرالیسمی صادر کردیم آسیب دیدیم.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملاک در جامعه اسلامی ما فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: کشورهای دیگر مانند افغانستان و پاکستان انقلاب اسلامی آنها شکل گرفته و رهبر دارند اما رهبران آنها شایسته نیستند و ما در کشورمان و در دنیا ناب‌ترین رهبر را داریم.

 

مزگی نژاد با بیان این که هجمه دشمن علیه رهبری زیاد است و این حاکی از این است که رهبری درست حرکت می کند و خواهد کرد، افزود: تنها راه چاره در این فضا و موقعیت عمل کردن به تکالیف دینی و داشتن تقوای الهی  است و ان شا الله اگر بتوانیم به وعده و قولی که به شهدا دادیم عمل کنیم، مطمئن باشید موفق ترین کشور حداقل در غرب آسیا خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ 

,

وی افزود: اعتقاد ما این است که خداوند متعال از وعده خودش تخلف نمی‌کند و وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و ما باید ببینیم که ظرفیت خودمان را آماده ورود نصرت الهی کردیم یا نه. 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: بعضی فکر می کنند خداوند متعال به یاری ما نیاز دارد، خداوند می خواهد ما را مورد امتحان قرار بدهد و می گوید شما که ادعا کردید مسلمان هستید، آیا حاضرهستید سرمسلمانی خودتان بمانید تا بعد در عمل یاری کنید.

 

مزگی نژاد تصریح کرد: در حال حاضرمسئولان در هر جایگاه، رتبه، لباس، پست و مقامی  هستند اگر به وظایف خودشان که بخشی از وظایفشان خدمت به جامعه اسلامی، مردم و پشتیبانی از حکومت است و خودشان هم از آن آگاه هستند، عمل کنند و این عمل آنها برای خدا باشد نه برای خلق، آنگاه نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد.

 

وی افزود: در دفاع مقدس رزمندگان ما خالصانه جنگیدند، خالصانه کار کردند و هدفشان این بود که انقلاب اسلامی را یاری کنند لذا امدادهای غیبی فراوانی به کمک رزمندگان آمد و آنها را از بسیاری از گرفتاری هایی که دشمن ایجاد کرده بود نجات داد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش مقام معظم رهبری در جلسه دیدار با اعضای خبرگان رهبری مبنی بر این که اگر ما به وظایف خودمان درست عمل کنیم قطعا وعده الهی در کمک به ما تحقق پیدا خواهد کرد اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف خبرگان رهبری هوشیاری نسبت به جامعه است و به نوعی امر به معروف است نسبت به کسانی که به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده هر جایی که در برابر دشمن ضعف نشان دادیم، دشمن به هدف خود رسیده است و هر جا که در مقابل دشمن ایستادگی کردیم نه تنها دشمن به مقاصدش نرسیده بلکه دچار شکست شده است.

 

وی افزود: بعضی‌ها به هر دلیلی گهگاهی ابراز نظر می کنند که بنشینیم با دشمن صحبت کنیم و به توافق برسیم، شاید گشایشی در امورات انجام شود، اینها از انقلاب اسلامی و آرمان های آن بی خبر هستند، یا به دشمن دل بسته اند تا به خودی، و به نوعی آب در آسیاب دشمن می ریزند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی یکی از نمونه های عینی  مذاکره با دشمن را برجام دانست و گفت: مسئولان رفتند، مذاکره کردند، بازدید انجام شد، قرارداد نوشتند و امضا کردند، همه این کارها را انجام دادند و حالا می گویند ما صد در صد به تعهداتمان عمل کردیم و دشمن نه تنها به تعهداتشان عمل نکرد بلکه دنبال تحریم های جدید، محدود کردن فضای موشکی (که جزو دفاع ملی ماست و قابل مذاکره نیست) و دست بردن در قراردادی که یک بار امضاشده است، رفتند.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "دشمن قابل اطمینان نیست" اشاره کرد و یادآور شد: اگر در هر امری چه امنیتی، چه اقتصادی و چه اجتماعی تا جایی که خودمان کار کردیم، روی پای خودمان ایستادیم، خودمان طراحی و اجرا کردیم، انقلاب اسلامی و مردم سود بردند و هر جایی که احساس کردیم باید با دشمن حرف بزنیم و مذاکره کنیم، فریب دشمن را خوردیم و در این امورات ضرر کردیم، شاهد آن هم همین برجامی است که دشمن حاضر به اجرای تعهداتش نیست.

 

وی افزود: مسئولان اگر واقعا انقلاب اسلامی را درک کردند و می‌دانند آرمان های انقلاب اسلامی چیست و دشمن را شناختند باید در صحبت‌ها و در کارکردهای خود طوری عمل کنند که دشمن چشم طمع به آنها نداشته باشد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مسئولان یک تقوای دقیق و درست نسبت به انقلاب اسلامی، آرمان خون شهدا و یک تقوای ولایی و انقلابی داشته باشند طبیعتا در برابر دشمن نباید حرفی را بزنند که دشمن از این حرف بهره برداری سوء به نفع خودش داشته باشد.

 

مزگی نژاد با بیان اینکه امام خمینی فرمودند" اگر یک حرفی را یک جایی زدید و بعد دیدید دشمن از شما تعریف می کند، بدانید اشتباه رفتید و اگر جایی حرفی زدید که دشمن را عصبانی کردید و دیدید شما را مورد تهدید قرار می دهد، بدانید شما درست رفتید چون باعث عصبانیت دشمن شده اید و این یک ملاک قطعی برای انقلاب اسلامی است" تصریح کرد: هر جا دیدیم دشمن از ما تعریف کرد، بدانیم اشتباه کردیم و باید تصحیح کنیم و هر جا دیدیم دشمن ناراحت است، بدانیم حرفمان درست بوده و در همین روش باید ادامه بدهیم تا نصرت الهی شامل حال ما شود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش حضرت علی (ع) که یکی از عوامل سقوط دولت‌ها را اشرافی گری می دانستند  و خودشان نیز به شدت با این موضوع مبارزه می کردند، اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری کسی که دنبال اشرافی گری برود و به جمع آوری ثروت بپردازد مشغول همان می شود و از خدمت به محرومین جامعه به هر دلیلی باز می ماند و یا فراموش می شود.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: اگر خدمت به محرومین جامعه و مظلومانی که باید حقشان را از ظالمین بگیریم را فراموش کنیم، مطمئن باشید جامعه ما به تقوای الهی نخواهد رسید و وقتی به تقوا نرسید آن وعده الهی نیز تحقق پیدا نخواهد کرد.

 

وی افزود: مسئولان باید طوری زندگی کنند که وقتی مردم به زندگی آنها نگاه می‌کنند در قلبشان جای بگیرند نه اینکه احساس کنند که از مردم فاصله گرفته‌اند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اشرافی گری یکی از عواملی است که اشخاص از بطن جامعه  فاصله می گیرد و این فاصله گرفتن، دودی است که به چشم دولت و ملت خواهد رفت و خدای نکرده ممکن است انقلاب اسلامی در این مسیر دچار چالش هایی شود.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده است، مشکلات جمهوری اسلامی حل شدنی است و ما تاکنون مشکلی نداشتیم که نتوانسته باشیم حل کنیم" خاطرنشان کرد: اسلام به ما راهکار نشان داده است، در کشور هم توان علمی، هم نیروی کار و هم مواد اولیه داریم و در این میان احتیاج به همت و اراده جدی است که این مشکل را حل کند و این هم وجود دارد و باید تحریک کرد تا در جامعه و بین مسئولان شکل بگیرد.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند" اولین مشکلی که داریم مشکل اقتصادی است و اقتصاد کشور ما یک اقتصاد بیمار است که از دوران بعد از انقلاب مانده است" افزود: اقتصاد کشور ما قابل ترمیم است و نسخه ای که مقام معظم رهبری برای این مشکل پیچیده اند، اقتصاد مقاومتی است و اگر به طور کامل اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم طبیعتا نسخه بزرگی برای انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مشکل اقتصادی کشور ما حل شود، مشکل تولید نیز حل خواهد شد و بعد مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد.

 

مزگی نژاد یادآور شد: مشکل بعدی که کشور ما به آن دچار است مشکل فرهنگی است، علی رغم تاکیداتی که مقام معظم رهبری مبنی بر کار فرهنگی و اواخر هم موضوع آتش به اختیار را مطرح فرمودند که به معنی کار خودجوش فرهنگی است.

 

وی افزود: مشکل فرهنگی جامعه ما این است که در خیلی از موارد با فرهنگ ایرانی فاصله زیادی داریم چه در سبک زندگی، چه لباس، چه مراوداتی که داریم، چه در دفاع از مظلوم و استقامت در برابر دشمن که در جامعه ما بر زمین مانده است.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: کار فرهنگی باید شکل بگیرد و این به مسئولان بر می گردد که آیا اعتقاد و ایمان به اسلام دارند؟ بعضی‌ها می گویند "باید به جامعه جهانی بپیوندیم و راه دیگری نداریم" خیلی از کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و ترکیه که به جامعه جهانی پیوستند، آیا مشکل فرهنگی آنها حل شد یا معضلاتشان بیشتر شد؟ گزارشات حاکی از این است که مشکلاتشان بیشتر شده است.

 

مزگی نژاد بیان کرد: فرهنگ جامعه جهانی با فرهنگ اسلامی ما در تضاد است، آنها با حجاب و  گسترش و نشر مبانی اسلامی مخالف هستند، بنابراین رفتن به سمت جامعه جهانی نه تنها فرهنگ اصیل اسلامی ما را از بین خواهد برد بلکه فرهنگی را به ما تحمیل خواهد کرد که باعث گسیختگی جامعه  به ویژه خانواده خواهد شد و در حال حاضر نیز آسیب هایی را در خانواده تجربه می کنیم که به همان موضوع بر می گردد.

 

وی راهکار مبارزه با این آسیب را اینگونه بیان کرد: باید به خودمان برگردیم، یک فرهنگ غنی، قدرتمند و ریشه دار اسلامی داریم که ائمه در احادیث و روایات برای ما بیان کرده‌اند و اگر مسئولان ما واقعا دست به دست هم دهند و این فرمایشات ائمه و به ویژه سیره  پیامبر اسلام را در جامعه اجرا کنند مطمئنا فرهنگ غرب قدرت مقابله با فرهنگ ما را نخواهد داشت مگر این که خودمان به عنوان مسئولان یا کارکزاران نظام  غرق فرهنگ غرب شویم که متاسفانه بعضی ها شده‌اند و طبیعتا فرهنگ اسلامی ما رشد نخواهد کرد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی خط مقدم جبهه دشمن هم به لحاظ مرزی بودن و هم به لحاظ قاچاق مواد مخدر و کالا است و مسئولان باید فکری داشته باشند که در موضوعات اقتصادی نیاز داریم به سطحی برسانیم که بیکاری کم شود و با کم شدن بیکاری معظلات هم کم خواهد شد.

 

مزگی نژاد بیان کرد: خراسان جنوبی یک استان تقریبا زیر نظری هست و سابقه طولانی در فضای اعتقادی دارد و همین فضای اعتقادی ما را نجات می دهد و این به مسئولان و کسانی که طرح و برنامه دارند و اجرا می کنند بر می گردد و اگر همه دست به دست هم دهیم می‌توانیم به یک استان نمونه تبدیل شویم.

 

وی افزود: از گذشته در جامعه اسلامی بوده و ثابت شده ما هر موقع به حرف مقام معظم رهبری گوش کردیم و به آن عمل کردیم، موفق شدیم و هر موقع در کنار حرف رهبری تبصره گذاشتیم و نظریه لیبرالیسمی و شبه لیبرالیسمی صادر کردیم آسیب دیدیم.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملاک در جامعه اسلامی ما فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: کشورهای دیگر مانند افغانستان و پاکستان انقلاب اسلامی آنها شکل گرفته و رهبر دارند اما رهبران آنها شایسته نیستند و ما در کشورمان و در دنیا ناب‌ترین رهبر را داریم.

 

مزگی نژاد با بیان این که هجمه دشمن علیه رهبری زیاد است و این حاکی از این است که رهبری درست حرکت می کند و خواهد کرد، افزود: تنها راه چاره در این فضا و موقعیت عمل کردن به تکالیف دینی و داشتن تقوای الهی  است و ان شا الله اگر بتوانیم به وعده و قولی که به شهدا دادیم عمل کنیم، مطمئن باشید موفق ترین کشور حداقل در غرب آسیا خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ 

,

وی افزود: اعتقاد ما این است که خداوند متعال از وعده خودش تخلف نمی‌کند و وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و ما باید ببینیم که ظرفیت خودمان را آماده ورود نصرت الهی کردیم یا نه. 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: بعضی فکر می کنند خداوند متعال به یاری ما نیاز دارد، خداوند می خواهد ما را مورد امتحان قرار بدهد و می گوید شما که ادعا کردید مسلمان هستید، آیا حاضرهستید سرمسلمانی خودتان بمانید تا بعد در عمل یاری کنید.

 

مزگی نژاد تصریح کرد: در حال حاضرمسئولان در هر جایگاه، رتبه، لباس، پست و مقامی  هستند اگر به وظایف خودشان که بخشی از وظایفشان خدمت به جامعه اسلامی، مردم و پشتیبانی از حکومت است و خودشان هم از آن آگاه هستند، عمل کنند و این عمل آنها برای خدا باشد نه برای خلق، آنگاه نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد.

 

وی افزود: در دفاع مقدس رزمندگان ما خالصانه جنگیدند، خالصانه کار کردند و هدفشان این بود که انقلاب اسلامی را یاری کنند لذا امدادهای غیبی فراوانی به کمک رزمندگان آمد و آنها را از بسیاری از گرفتاری هایی که دشمن ایجاد کرده بود نجات داد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش مقام معظم رهبری در جلسه دیدار با اعضای خبرگان رهبری مبنی بر این که اگر ما به وظایف خودمان درست عمل کنیم قطعا وعده الهی در کمک به ما تحقق پیدا خواهد کرد اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف خبرگان رهبری هوشیاری نسبت به جامعه است و به نوعی امر به معروف است نسبت به کسانی که به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده هر جایی که در برابر دشمن ضعف نشان دادیم، دشمن به هدف خود رسیده است و هر جا که در مقابل دشمن ایستادگی کردیم نه تنها دشمن به مقاصدش نرسیده بلکه دچار شکست شده است.

 

وی افزود: بعضی‌ها به هر دلیلی گهگاهی ابراز نظر می کنند که بنشینیم با دشمن صحبت کنیم و به توافق برسیم، شاید گشایشی در امورات انجام شود، اینها از انقلاب اسلامی و آرمان های آن بی خبر هستند، یا به دشمن دل بسته اند تا به خودی، و به نوعی آب در آسیاب دشمن می ریزند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی یکی از نمونه های عینی  مذاکره با دشمن را برجام دانست و گفت: مسئولان رفتند، مذاکره کردند، بازدید انجام شد، قرارداد نوشتند و امضا کردند، همه این کارها را انجام دادند و حالا می گویند ما صد در صد به تعهداتمان عمل کردیم و دشمن نه تنها به تعهداتشان عمل نکرد بلکه دنبال تحریم های جدید، محدود کردن فضای موشکی (که جزو دفاع ملی ماست و قابل مذاکره نیست) و دست بردن در قراردادی که یک بار امضاشده است، رفتند.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "دشمن قابل اطمینان نیست" اشاره کرد و یادآور شد: اگر در هر امری چه امنیتی، چه اقتصادی و چه اجتماعی تا جایی که خودمان کار کردیم، روی پای خودمان ایستادیم، خودمان طراحی و اجرا کردیم، انقلاب اسلامی و مردم سود بردند و هر جایی که احساس کردیم باید با دشمن حرف بزنیم و مذاکره کنیم، فریب دشمن را خوردیم و در این امورات ضرر کردیم، شاهد آن هم همین برجامی است که دشمن حاضر به اجرای تعهداتش نیست.

 

وی افزود: مسئولان اگر واقعا انقلاب اسلامی را درک کردند و می‌دانند آرمان های انقلاب اسلامی چیست و دشمن را شناختند باید در صحبت‌ها و در کارکردهای خود طوری عمل کنند که دشمن چشم طمع به آنها نداشته باشد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مسئولان یک تقوای دقیق و درست نسبت به انقلاب اسلامی، آرمان خون شهدا و یک تقوای ولایی و انقلابی داشته باشند طبیعتا در برابر دشمن نباید حرفی را بزنند که دشمن از این حرف بهره برداری سوء به نفع خودش داشته باشد.

 

مزگی نژاد با بیان اینکه امام خمینی فرمودند" اگر یک حرفی را یک جایی زدید و بعد دیدید دشمن از شما تعریف می کند، بدانید اشتباه رفتید و اگر جایی حرفی زدید که دشمن را عصبانی کردید و دیدید شما را مورد تهدید قرار می دهد، بدانید شما درست رفتید چون باعث عصبانیت دشمن شده اید و این یک ملاک قطعی برای انقلاب اسلامی است" تصریح کرد: هر جا دیدیم دشمن از ما تعریف کرد، بدانیم اشتباه کردیم و باید تصحیح کنیم و هر جا دیدیم دشمن ناراحت است، بدانیم حرفمان درست بوده و در همین روش باید ادامه بدهیم تا نصرت الهی شامل حال ما شود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش حضرت علی (ع) که یکی از عوامل سقوط دولت‌ها را اشرافی گری می دانستند  و خودشان نیز به شدت با این موضوع مبارزه می کردند، اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری کسی که دنبال اشرافی گری برود و به جمع آوری ثروت بپردازد مشغول همان می شود و از خدمت به محرومین جامعه به هر دلیلی باز می ماند و یا فراموش می شود.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: اگر خدمت به محرومین جامعه و مظلومانی که باید حقشان را از ظالمین بگیریم را فراموش کنیم، مطمئن باشید جامعه ما به تقوای الهی نخواهد رسید و وقتی به تقوا نرسید آن وعده الهی نیز تحقق پیدا نخواهد کرد.

 

وی افزود: مسئولان باید طوری زندگی کنند که وقتی مردم به زندگی آنها نگاه می‌کنند در قلبشان جای بگیرند نه اینکه احساس کنند که از مردم فاصله گرفته‌اند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اشرافی گری یکی از عواملی است که اشخاص از بطن جامعه  فاصله می گیرد و این فاصله گرفتن، دودی است که به چشم دولت و ملت خواهد رفت و خدای نکرده ممکن است انقلاب اسلامی در این مسیر دچار چالش هایی شود.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده است، مشکلات جمهوری اسلامی حل شدنی است و ما تاکنون مشکلی نداشتیم که نتوانسته باشیم حل کنیم" خاطرنشان کرد: اسلام به ما راهکار نشان داده است، در کشور هم توان علمی، هم نیروی کار و هم مواد اولیه داریم و در این میان احتیاج به همت و اراده جدی است که این مشکل را حل کند و این هم وجود دارد و باید تحریک کرد تا در جامعه و بین مسئولان شکل بگیرد.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند" اولین مشکلی که داریم مشکل اقتصادی است و اقتصاد کشور ما یک اقتصاد بیمار است که از دوران بعد از انقلاب مانده است" افزود: اقتصاد کشور ما قابل ترمیم است و نسخه ای که مقام معظم رهبری برای این مشکل پیچیده اند، اقتصاد مقاومتی است و اگر به طور کامل اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم طبیعتا نسخه بزرگی برای انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مشکل اقتصادی کشور ما حل شود، مشکل تولید نیز حل خواهد شد و بعد مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد.

 

مزگی نژاد یادآور شد: مشکل بعدی که کشور ما به آن دچار است مشکل فرهنگی است، علی رغم تاکیداتی که مقام معظم رهبری مبنی بر کار فرهنگی و اواخر هم موضوع آتش به اختیار را مطرح فرمودند که به معنی کار خودجوش فرهنگی است.

 

وی افزود: مشکل فرهنگی جامعه ما این است که در خیلی از موارد با فرهنگ ایرانی فاصله زیادی داریم چه در سبک زندگی، چه لباس، چه مراوداتی که داریم، چه در دفاع از مظلوم و استقامت در برابر دشمن که در جامعه ما بر زمین مانده است.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: کار فرهنگی باید شکل بگیرد و این به مسئولان بر می گردد که آیا اعتقاد و ایمان به اسلام دارند؟ بعضی‌ها می گویند "باید به جامعه جهانی بپیوندیم و راه دیگری نداریم" خیلی از کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و ترکیه که به جامعه جهانی پیوستند، آیا مشکل فرهنگی آنها حل شد یا معضلاتشان بیشتر شد؟ گزارشات حاکی از این است که مشکلاتشان بیشتر شده است.

 

مزگی نژاد بیان کرد: فرهنگ جامعه جهانی با فرهنگ اسلامی ما در تضاد است، آنها با حجاب و  گسترش و نشر مبانی اسلامی مخالف هستند، بنابراین رفتن به سمت جامعه جهانی نه تنها فرهنگ اصیل اسلامی ما را از بین خواهد برد بلکه فرهنگی را به ما تحمیل خواهد کرد که باعث گسیختگی جامعه  به ویژه خانواده خواهد شد و در حال حاضر نیز آسیب هایی را در خانواده تجربه می کنیم که به همان موضوع بر می گردد.

 

وی راهکار مبارزه با این آسیب را اینگونه بیان کرد: باید به خودمان برگردیم، یک فرهنگ غنی، قدرتمند و ریشه دار اسلامی داریم که ائمه در احادیث و روایات برای ما بیان کرده‌اند و اگر مسئولان ما واقعا دست به دست هم دهند و این فرمایشات ائمه و به ویژه سیره  پیامبر اسلام را در جامعه اجرا کنند مطمئنا فرهنگ غرب قدرت مقابله با فرهنگ ما را نخواهد داشت مگر این که خودمان به عنوان مسئولان یا کارکزاران نظام  غرق فرهنگ غرب شویم که متاسفانه بعضی ها شده‌اند و طبیعتا فرهنگ اسلامی ما رشد نخواهد کرد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی خط مقدم جبهه دشمن هم به لحاظ مرزی بودن و هم به لحاظ قاچاق مواد مخدر و کالا است و مسئولان باید فکری داشته باشند که در موضوعات اقتصادی نیاز داریم به سطحی برسانیم که بیکاری کم شود و با کم شدن بیکاری معظلات هم کم خواهد شد.

 

مزگی نژاد بیان کرد: خراسان جنوبی یک استان تقریبا زیر نظری هست و سابقه طولانی در فضای اعتقادی دارد و همین فضای اعتقادی ما را نجات می دهد و این به مسئولان و کسانی که طرح و برنامه دارند و اجرا می کنند بر می گردد و اگر همه دست به دست هم دهیم می‌توانیم به یک استان نمونه تبدیل شویم.

 

وی افزود: از گذشته در جامعه اسلامی بوده و ثابت شده ما هر موقع به حرف مقام معظم رهبری گوش کردیم و به آن عمل کردیم، موفق شدیم و هر موقع در کنار حرف رهبری تبصره گذاشتیم و نظریه لیبرالیسمی و شبه لیبرالیسمی صادر کردیم آسیب دیدیم.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملاک در جامعه اسلامی ما فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: کشورهای دیگر مانند افغانستان و پاکستان انقلاب اسلامی آنها شکل گرفته و رهبر دارند اما رهبران آنها شایسته نیستند و ما در کشورمان و در دنیا ناب‌ترین رهبر را داریم.

 

مزگی نژاد با بیان این که هجمه دشمن علیه رهبری زیاد است و این حاکی از این است که رهبری درست حرکت می کند و خواهد کرد، افزود: تنها راه چاره در این فضا و موقعیت عمل کردن به تکالیف دینی و داشتن تقوای الهی  است و ان شا الله اگر بتوانیم به وعده و قولی که به شهدا دادیم عمل کنیم، مطمئن باشید موفق ترین کشور حداقل در غرب آسیا خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ 

,

وی افزود: اعتقاد ما این است که خداوند متعال از وعده خودش تخلف نمی‌کند و وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و ما باید ببینیم که ظرفیت خودمان را آماده ورود نصرت الهی کردیم یا نه. 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: بعضی فکر می کنند خداوند متعال به یاری ما نیاز دارد، خداوند می خواهد ما را مورد امتحان قرار بدهد و می گوید شما که ادعا کردید مسلمان هستید، آیا حاضرهستید سرمسلمانی خودتان بمانید تا بعد در عمل یاری کنید.

 

مزگی نژاد تصریح کرد: در حال حاضرمسئولان در هر جایگاه، رتبه، لباس، پست و مقامی  هستند اگر به وظایف خودشان که بخشی از وظایفشان خدمت به جامعه اسلامی، مردم و پشتیبانی از حکومت است و خودشان هم از آن آگاه هستند، عمل کنند و این عمل آنها برای خدا باشد نه برای خلق، آنگاه نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد.

 

وی افزود: در دفاع مقدس رزمندگان ما خالصانه جنگیدند، خالصانه کار کردند و هدفشان این بود که انقلاب اسلامی را یاری کنند لذا امدادهای غیبی فراوانی به کمک رزمندگان آمد و آنها را از بسیاری از گرفتاری هایی که دشمن ایجاد کرده بود نجات داد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش مقام معظم رهبری در جلسه دیدار با اعضای خبرگان رهبری مبنی بر این که اگر ما به وظایف خودمان درست عمل کنیم قطعا وعده الهی در کمک به ما تحقق پیدا خواهد کرد اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف خبرگان رهبری هوشیاری نسبت به جامعه است و به نوعی امر به معروف است نسبت به کسانی که به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده هر جایی که در برابر دشمن ضعف نشان دادیم، دشمن به هدف خود رسیده است و هر جا که در مقابل دشمن ایستادگی کردیم نه تنها دشمن به مقاصدش نرسیده بلکه دچار شکست شده است.

 

وی افزود: بعضی‌ها به هر دلیلی گهگاهی ابراز نظر می کنند که بنشینیم با دشمن صحبت کنیم و به توافق برسیم، شاید گشایشی در امورات انجام شود، اینها از انقلاب اسلامی و آرمان های آن بی خبر هستند، یا به دشمن دل بسته اند تا به خودی، و به نوعی آب در آسیاب دشمن می ریزند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی یکی از نمونه های عینی  مذاکره با دشمن را برجام دانست و گفت: مسئولان رفتند، مذاکره کردند، بازدید انجام شد، قرارداد نوشتند و امضا کردند، همه این کارها را انجام دادند و حالا می گویند ما صد در صد به تعهداتمان عمل کردیم و دشمن نه تنها به تعهداتشان عمل نکرد بلکه دنبال تحریم های جدید، محدود کردن فضای موشکی (که جزو دفاع ملی ماست و قابل مذاکره نیست) و دست بردن در قراردادی که یک بار امضاشده است، رفتند.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "دشمن قابل اطمینان نیست" اشاره کرد و یادآور شد: اگر در هر امری چه امنیتی، چه اقتصادی و چه اجتماعی تا جایی که خودمان کار کردیم، روی پای خودمان ایستادیم، خودمان طراحی و اجرا کردیم، انقلاب اسلامی و مردم سود بردند و هر جایی که احساس کردیم باید با دشمن حرف بزنیم و مذاکره کنیم، فریب دشمن را خوردیم و در این امورات ضرر کردیم، شاهد آن هم همین برجامی است که دشمن حاضر به اجرای تعهداتش نیست.

 

وی افزود: مسئولان اگر واقعا انقلاب اسلامی را درک کردند و می‌دانند آرمان های انقلاب اسلامی چیست و دشمن را شناختند باید در صحبت‌ها و در کارکردهای خود طوری عمل کنند که دشمن چشم طمع به آنها نداشته باشد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مسئولان یک تقوای دقیق و درست نسبت به انقلاب اسلامی، آرمان خون شهدا و یک تقوای ولایی و انقلابی داشته باشند طبیعتا در برابر دشمن نباید حرفی را بزنند که دشمن از این حرف بهره برداری سوء به نفع خودش داشته باشد.

 

مزگی نژاد با بیان اینکه امام خمینی فرمودند" اگر یک حرفی را یک جایی زدید و بعد دیدید دشمن از شما تعریف می کند، بدانید اشتباه رفتید و اگر جایی حرفی زدید که دشمن را عصبانی کردید و دیدید شما را مورد تهدید قرار می دهد، بدانید شما درست رفتید چون باعث عصبانیت دشمن شده اید و این یک ملاک قطعی برای انقلاب اسلامی است" تصریح کرد: هر جا دیدیم دشمن از ما تعریف کرد، بدانیم اشتباه کردیم و باید تصحیح کنیم و هر جا دیدیم دشمن ناراحت است، بدانیم حرفمان درست بوده و در همین روش باید ادامه بدهیم تا نصرت الهی شامل حال ما شود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش حضرت علی (ع) که یکی از عوامل سقوط دولت‌ها را اشرافی گری می دانستند  و خودشان نیز به شدت با این موضوع مبارزه می کردند، اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری کسی که دنبال اشرافی گری برود و به جمع آوری ثروت بپردازد مشغول همان می شود و از خدمت به محرومین جامعه به هر دلیلی باز می ماند و یا فراموش می شود.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: اگر خدمت به محرومین جامعه و مظلومانی که باید حقشان را از ظالمین بگیریم را فراموش کنیم، مطمئن باشید جامعه ما به تقوای الهی نخواهد رسید و وقتی به تقوا نرسید آن وعده الهی نیز تحقق پیدا نخواهد کرد.

 

وی افزود: مسئولان باید طوری زندگی کنند که وقتی مردم به زندگی آنها نگاه می‌کنند در قلبشان جای بگیرند نه اینکه احساس کنند که از مردم فاصله گرفته‌اند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اشرافی گری یکی از عواملی است که اشخاص از بطن جامعه  فاصله می گیرد و این فاصله گرفتن، دودی است که به چشم دولت و ملت خواهد رفت و خدای نکرده ممکن است انقلاب اسلامی در این مسیر دچار چالش هایی شود.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده است، مشکلات جمهوری اسلامی حل شدنی است و ما تاکنون مشکلی نداشتیم که نتوانسته باشیم حل کنیم" خاطرنشان کرد: اسلام به ما راهکار نشان داده است، در کشور هم توان علمی، هم نیروی کار و هم مواد اولیه داریم و در این میان احتیاج به همت و اراده جدی است که این مشکل را حل کند و این هم وجود دارد و باید تحریک کرد تا در جامعه و بین مسئولان شکل بگیرد.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند" اولین مشکلی که داریم مشکل اقتصادی است و اقتصاد کشور ما یک اقتصاد بیمار است که از دوران بعد از انقلاب مانده است" افزود: اقتصاد کشور ما قابل ترمیم است و نسخه ای که مقام معظم رهبری برای این مشکل پیچیده اند، اقتصاد مقاومتی است و اگر به طور کامل اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم طبیعتا نسخه بزرگی برای انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مشکل اقتصادی کشور ما حل شود، مشکل تولید نیز حل خواهد شد و بعد مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد.

 

مزگی نژاد یادآور شد: مشکل بعدی که کشور ما به آن دچار است مشکل فرهنگی است، علی رغم تاکیداتی که مقام معظم رهبری مبنی بر کار فرهنگی و اواخر هم موضوع آتش به اختیار را مطرح فرمودند که به معنی کار خودجوش فرهنگی است.

 

وی افزود: مشکل فرهنگی جامعه ما این است که در خیلی از موارد با فرهنگ ایرانی فاصله زیادی داریم چه در سبک زندگی، چه لباس، چه مراوداتی که داریم، چه در دفاع از مظلوم و استقامت در برابر دشمن که در جامعه ما بر زمین مانده است.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: کار فرهنگی باید شکل بگیرد و این به مسئولان بر می گردد که آیا اعتقاد و ایمان به اسلام دارند؟ بعضی‌ها می گویند "باید به جامعه جهانی بپیوندیم و راه دیگری نداریم" خیلی از کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و ترکیه که به جامعه جهانی پیوستند، آیا مشکل فرهنگی آنها حل شد یا معضلاتشان بیشتر شد؟ گزارشات حاکی از این است که مشکلاتشان بیشتر شده است.

 

مزگی نژاد بیان کرد: فرهنگ جامعه جهانی با فرهنگ اسلامی ما در تضاد است، آنها با حجاب و  گسترش و نشر مبانی اسلامی مخالف هستند، بنابراین رفتن به سمت جامعه جهانی نه تنها فرهنگ اصیل اسلامی ما را از بین خواهد برد بلکه فرهنگی را به ما تحمیل خواهد کرد که باعث گسیختگی جامعه  به ویژه خانواده خواهد شد و در حال حاضر نیز آسیب هایی را در خانواده تجربه می کنیم که به همان موضوع بر می گردد.

 

وی راهکار مبارزه با این آسیب را اینگونه بیان کرد: باید به خودمان برگردیم، یک فرهنگ غنی، قدرتمند و ریشه دار اسلامی داریم که ائمه در احادیث و روایات برای ما بیان کرده‌اند و اگر مسئولان ما واقعا دست به دست هم دهند و این فرمایشات ائمه و به ویژه سیره  پیامبر اسلام را در جامعه اجرا کنند مطمئنا فرهنگ غرب قدرت مقابله با فرهنگ ما را نخواهد داشت مگر این که خودمان به عنوان مسئولان یا کارکزاران نظام  غرق فرهنگ غرب شویم که متاسفانه بعضی ها شده‌اند و طبیعتا فرهنگ اسلامی ما رشد نخواهد کرد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی خط مقدم جبهه دشمن هم به لحاظ مرزی بودن و هم به لحاظ قاچاق مواد مخدر و کالا است و مسئولان باید فکری داشته باشند که در موضوعات اقتصادی نیاز داریم به سطحی برسانیم که بیکاری کم شود و با کم شدن بیکاری معظلات هم کم خواهد شد.

 

مزگی نژاد بیان کرد: خراسان جنوبی یک استان تقریبا زیر نظری هست و سابقه طولانی در فضای اعتقادی دارد و همین فضای اعتقادی ما را نجات می دهد و این به مسئولان و کسانی که طرح و برنامه دارند و اجرا می کنند بر می گردد و اگر همه دست به دست هم دهیم می‌توانیم به یک استان نمونه تبدیل شویم.

 

وی افزود: از گذشته در جامعه اسلامی بوده و ثابت شده ما هر موقع به حرف مقام معظم رهبری گوش کردیم و به آن عمل کردیم، موفق شدیم و هر موقع در کنار حرف رهبری تبصره گذاشتیم و نظریه لیبرالیسمی و شبه لیبرالیسمی صادر کردیم آسیب دیدیم.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملاک در جامعه اسلامی ما فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: کشورهای دیگر مانند افغانستان و پاکستان انقلاب اسلامی آنها شکل گرفته و رهبر دارند اما رهبران آنها شایسته نیستند و ما در کشورمان و در دنیا ناب‌ترین رهبر را داریم.

 

مزگی نژاد با بیان این که هجمه دشمن علیه رهبری زیاد است و این حاکی از این است که رهبری درست حرکت می کند و خواهد کرد، افزود: تنها راه چاره در این فضا و موقعیت عمل کردن به تکالیف دینی و داشتن تقوای الهی  است و ان شا الله اگر بتوانیم به وعده و قولی که به شهدا دادیم عمل کنیم، مطمئن باشید موفق ترین کشور حداقل در غرب آسیا خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ 

,

وی افزود: اعتقاد ما این است که خداوند متعال از وعده خودش تخلف نمی‌کند و وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و ما باید ببینیم که ظرفیت خودمان را آماده ورود نصرت الهی کردیم یا نه. 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: بعضی فکر می کنند خداوند متعال به یاری ما نیاز دارد، خداوند می خواهد ما را مورد امتحان قرار بدهد و می گوید شما که ادعا کردید مسلمان هستید، آیا حاضرهستید سرمسلمانی خودتان بمانید تا بعد در عمل یاری کنید.

 

مزگی نژاد تصریح کرد: در حال حاضرمسئولان در هر جایگاه، رتبه، لباس، پست و مقامی  هستند اگر به وظایف خودشان که بخشی از وظایفشان خدمت به جامعه اسلامی، مردم و پشتیبانی از حکومت است و خودشان هم از آن آگاه هستند، عمل کنند و این عمل آنها برای خدا باشد نه برای خلق، آنگاه نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد.

 

وی افزود: در دفاع مقدس رزمندگان ما خالصانه جنگیدند، خالصانه کار کردند و هدفشان این بود که انقلاب اسلامی را یاری کنند لذا امدادهای غیبی فراوانی به کمک رزمندگان آمد و آنها را از بسیاری از گرفتاری هایی که دشمن ایجاد کرده بود نجات داد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش مقام معظم رهبری در جلسه دیدار با اعضای خبرگان رهبری مبنی بر این که اگر ما به وظایف خودمان درست عمل کنیم قطعا وعده الهی در کمک به ما تحقق پیدا خواهد کرد اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف خبرگان رهبری هوشیاری نسبت به جامعه است و به نوعی امر به معروف است نسبت به کسانی که به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده هر جایی که در برابر دشمن ضعف نشان دادیم، دشمن به هدف خود رسیده است و هر جا که در مقابل دشمن ایستادگی کردیم نه تنها دشمن به مقاصدش نرسیده بلکه دچار شکست شده است.

 

وی افزود: بعضی‌ها به هر دلیلی گهگاهی ابراز نظر می کنند که بنشینیم با دشمن صحبت کنیم و به توافق برسیم، شاید گشایشی در امورات انجام شود، اینها از انقلاب اسلامی و آرمان های آن بی خبر هستند، یا به دشمن دل بسته اند تا به خودی، و به نوعی آب در آسیاب دشمن می ریزند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی یکی از نمونه های عینی  مذاکره با دشمن را برجام دانست و گفت: مسئولان رفتند، مذاکره کردند، بازدید انجام شد، قرارداد نوشتند و امضا کردند، همه این کارها را انجام دادند و حالا می گویند ما صد در صد به تعهداتمان عمل کردیم و دشمن نه تنها به تعهداتشان عمل نکرد بلکه دنبال تحریم های جدید، محدود کردن فضای موشکی (که جزو دفاع ملی ماست و قابل مذاکره نیست) و دست بردن در قراردادی که یک بار امضاشده است، رفتند.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "دشمن قابل اطمینان نیست" اشاره کرد و یادآور شد: اگر در هر امری چه امنیتی، چه اقتصادی و چه اجتماعی تا جایی که خودمان کار کردیم، روی پای خودمان ایستادیم، خودمان طراحی و اجرا کردیم، انقلاب اسلامی و مردم سود بردند و هر جایی که احساس کردیم باید با دشمن حرف بزنیم و مذاکره کنیم، فریب دشمن را خوردیم و در این امورات ضرر کردیم، شاهد آن هم همین برجامی است که دشمن حاضر به اجرای تعهداتش نیست.

 

وی افزود: مسئولان اگر واقعا انقلاب اسلامی را درک کردند و می‌دانند آرمان های انقلاب اسلامی چیست و دشمن را شناختند باید در صحبت‌ها و در کارکردهای خود طوری عمل کنند که دشمن چشم طمع به آنها نداشته باشد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مسئولان یک تقوای دقیق و درست نسبت به انقلاب اسلامی، آرمان خون شهدا و یک تقوای ولایی و انقلابی داشته باشند طبیعتا در برابر دشمن نباید حرفی را بزنند که دشمن از این حرف بهره برداری سوء به نفع خودش داشته باشد.

 

مزگی نژاد با بیان اینکه امام خمینی فرمودند" اگر یک حرفی را یک جایی زدید و بعد دیدید دشمن از شما تعریف می کند، بدانید اشتباه رفتید و اگر جایی حرفی زدید که دشمن را عصبانی کردید و دیدید شما را مورد تهدید قرار می دهد، بدانید شما درست رفتید چون باعث عصبانیت دشمن شده اید و این یک ملاک قطعی برای انقلاب اسلامی است" تصریح کرد: هر جا دیدیم دشمن از ما تعریف کرد، بدانیم اشتباه کردیم و باید تصحیح کنیم و هر جا دیدیم دشمن ناراحت است، بدانیم حرفمان درست بوده و در همین روش باید ادامه بدهیم تا نصرت الهی شامل حال ما شود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش حضرت علی (ع) که یکی از عوامل سقوط دولت‌ها را اشرافی گری می دانستند  و خودشان نیز به شدت با این موضوع مبارزه می کردند، اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری کسی که دنبال اشرافی گری برود و به جمع آوری ثروت بپردازد مشغول همان می شود و از خدمت به محرومین جامعه به هر دلیلی باز می ماند و یا فراموش می شود.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: اگر خدمت به محرومین جامعه و مظلومانی که باید حقشان را از ظالمین بگیریم را فراموش کنیم، مطمئن باشید جامعه ما به تقوای الهی نخواهد رسید و وقتی به تقوا نرسید آن وعده الهی نیز تحقق پیدا نخواهد کرد.

 

وی افزود: مسئولان باید طوری زندگی کنند که وقتی مردم به زندگی آنها نگاه می‌کنند در قلبشان جای بگیرند نه اینکه احساس کنند که از مردم فاصله گرفته‌اند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اشرافی گری یکی از عواملی است که اشخاص از بطن جامعه  فاصله می گیرد و این فاصله گرفتن، دودی است که به چشم دولت و ملت خواهد رفت و خدای نکرده ممکن است انقلاب اسلامی در این مسیر دچار چالش هایی شود.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده است، مشکلات جمهوری اسلامی حل شدنی است و ما تاکنون مشکلی نداشتیم که نتوانسته باشیم حل کنیم" خاطرنشان کرد: اسلام به ما راهکار نشان داده است، در کشور هم توان علمی، هم نیروی کار و هم مواد اولیه داریم و در این میان احتیاج به همت و اراده جدی است که این مشکل را حل کند و این هم وجود دارد و باید تحریک کرد تا در جامعه و بین مسئولان شکل بگیرد.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند" اولین مشکلی که داریم مشکل اقتصادی است و اقتصاد کشور ما یک اقتصاد بیمار است که از دوران بعد از انقلاب مانده است" افزود: اقتصاد کشور ما قابل ترمیم است و نسخه ای که مقام معظم رهبری برای این مشکل پیچیده اند، اقتصاد مقاومتی است و اگر به طور کامل اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم طبیعتا نسخه بزرگی برای انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مشکل اقتصادی کشور ما حل شود، مشکل تولید نیز حل خواهد شد و بعد مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد.

 

مزگی نژاد یادآور شد: مشکل بعدی که کشور ما به آن دچار است مشکل فرهنگی است، علی رغم تاکیداتی که مقام معظم رهبری مبنی بر کار فرهنگی و اواخر هم موضوع آتش به اختیار را مطرح فرمودند که به معنی کار خودجوش فرهنگی است.

 

وی افزود: مشکل فرهنگی جامعه ما این است که در خیلی از موارد با فرهنگ ایرانی فاصله زیادی داریم چه در سبک زندگی، چه لباس، چه مراوداتی که داریم، چه در دفاع از مظلوم و استقامت در برابر دشمن که در جامعه ما بر زمین مانده است.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: کار فرهنگی باید شکل بگیرد و این به مسئولان بر می گردد که آیا اعتقاد و ایمان به اسلام دارند؟ بعضی‌ها می گویند "باید به جامعه جهانی بپیوندیم و راه دیگری نداریم" خیلی از کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و ترکیه که به جامعه جهانی پیوستند، آیا مشکل فرهنگی آنها حل شد یا معضلاتشان بیشتر شد؟ گزارشات حاکی از این است که مشکلاتشان بیشتر شده است.

 

مزگی نژاد بیان کرد: فرهنگ جامعه جهانی با فرهنگ اسلامی ما در تضاد است، آنها با حجاب و  گسترش و نشر مبانی اسلامی مخالف هستند، بنابراین رفتن به سمت جامعه جهانی نه تنها فرهنگ اصیل اسلامی ما را از بین خواهد برد بلکه فرهنگی را به ما تحمیل خواهد کرد که باعث گسیختگی جامعه  به ویژه خانواده خواهد شد و در حال حاضر نیز آسیب هایی را در خانواده تجربه می کنیم که به همان موضوع بر می گردد.

 

وی راهکار مبارزه با این آسیب را اینگونه بیان کرد: باید به خودمان برگردیم، یک فرهنگ غنی، قدرتمند و ریشه دار اسلامی داریم که ائمه در احادیث و روایات برای ما بیان کرده‌اند و اگر مسئولان ما واقعا دست به دست هم دهند و این فرمایشات ائمه و به ویژه سیره  پیامبر اسلام را در جامعه اجرا کنند مطمئنا فرهنگ غرب قدرت مقابله با فرهنگ ما را نخواهد داشت مگر این که خودمان به عنوان مسئولان یا کارکزاران نظام  غرق فرهنگ غرب شویم که متاسفانه بعضی ها شده‌اند و طبیعتا فرهنگ اسلامی ما رشد نخواهد کرد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی خط مقدم جبهه دشمن هم به لحاظ مرزی بودن و هم به لحاظ قاچاق مواد مخدر و کالا است و مسئولان باید فکری داشته باشند که در موضوعات اقتصادی نیاز داریم به سطحی برسانیم که بیکاری کم شود و با کم شدن بیکاری معظلات هم کم خواهد شد.

 

مزگی نژاد بیان کرد: خراسان جنوبی یک استان تقریبا زیر نظری هست و سابقه طولانی در فضای اعتقادی دارد و همین فضای اعتقادی ما را نجات می دهد و این به مسئولان و کسانی که طرح و برنامه دارند و اجرا می کنند بر می گردد و اگر همه دست به دست هم دهیم می‌توانیم به یک استان نمونه تبدیل شویم.

 

وی افزود: از گذشته در جامعه اسلامی بوده و ثابت شده ما هر موقع به حرف مقام معظم رهبری گوش کردیم و به آن عمل کردیم، موفق شدیم و هر موقع در کنار حرف رهبری تبصره گذاشتیم و نظریه لیبرالیسمی و شبه لیبرالیسمی صادر کردیم آسیب دیدیم.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملاک در جامعه اسلامی ما فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: کشورهای دیگر مانند افغانستان و پاکستان انقلاب اسلامی آنها شکل گرفته و رهبر دارند اما رهبران آنها شایسته نیستند و ما در کشورمان و در دنیا ناب‌ترین رهبر را داریم.

 

مزگی نژاد با بیان این که هجمه دشمن علیه رهبری زیاد است و این حاکی از این است که رهبری درست حرکت می کند و خواهد کرد، افزود: تنها راه چاره در این فضا و موقعیت عمل کردن به تکالیف دینی و داشتن تقوای الهی  است و ان شا الله اگر بتوانیم به وعده و قولی که به شهدا دادیم عمل کنیم، مطمئن باشید موفق ترین کشور حداقل در غرب آسیا خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ 

,

وی افزود: اعتقاد ما این است که خداوند متعال از وعده خودش تخلف نمی‌کند و وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و ما باید ببینیم که ظرفیت خودمان را آماده ورود نصرت الهی کردیم یا نه. 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: بعضی فکر می کنند خداوند متعال به یاری ما نیاز دارد، خداوند می خواهد ما را مورد امتحان قرار بدهد و می گوید شما که ادعا کردید مسلمان هستید، آیا حاضرهستید سرمسلمانی خودتان بمانید تا بعد در عمل یاری کنید.

 

مزگی نژاد تصریح کرد: در حال حاضرمسئولان در هر جایگاه، رتبه، لباس، پست و مقامی  هستند اگر به وظایف خودشان که بخشی از وظایفشان خدمت به جامعه اسلامی، مردم و پشتیبانی از حکومت است و خودشان هم از آن آگاه هستند، عمل کنند و این عمل آنها برای خدا باشد نه برای خلق، آنگاه نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد.

 

وی افزود: در دفاع مقدس رزمندگان ما خالصانه جنگیدند، خالصانه کار کردند و هدفشان این بود که انقلاب اسلامی را یاری کنند لذا امدادهای غیبی فراوانی به کمک رزمندگان آمد و آنها را از بسیاری از گرفتاری هایی که دشمن ایجاد کرده بود نجات داد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش مقام معظم رهبری در جلسه دیدار با اعضای خبرگان رهبری مبنی بر این که اگر ما به وظایف خودمان درست عمل کنیم قطعا وعده الهی در کمک به ما تحقق پیدا خواهد کرد اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف خبرگان رهبری هوشیاری نسبت به جامعه است و به نوعی امر به معروف است نسبت به کسانی که به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده هر جایی که در برابر دشمن ضعف نشان دادیم، دشمن به هدف خود رسیده است و هر جا که در مقابل دشمن ایستادگی کردیم نه تنها دشمن به مقاصدش نرسیده بلکه دچار شکست شده است.

 

وی افزود: بعضی‌ها به هر دلیلی گهگاهی ابراز نظر می کنند که بنشینیم با دشمن صحبت کنیم و به توافق برسیم، شاید گشایشی در امورات انجام شود، اینها از انقلاب اسلامی و آرمان های آن بی خبر هستند، یا به دشمن دل بسته اند تا به خودی، و به نوعی آب در آسیاب دشمن می ریزند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی یکی از نمونه های عینی  مذاکره با دشمن را برجام دانست و گفت: مسئولان رفتند، مذاکره کردند، بازدید انجام شد، قرارداد نوشتند و امضا کردند، همه این کارها را انجام دادند و حالا می گویند ما صد در صد به تعهداتمان عمل کردیم و دشمن نه تنها به تعهداتشان عمل نکرد بلکه دنبال تحریم های جدید، محدود کردن فضای موشکی (که جزو دفاع ملی ماست و قابل مذاکره نیست) و دست بردن در قراردادی که یک بار امضاشده است، رفتند.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "دشمن قابل اطمینان نیست" اشاره کرد و یادآور شد: اگر در هر امری چه امنیتی، چه اقتصادی و چه اجتماعی تا جایی که خودمان کار کردیم، روی پای خودمان ایستادیم، خودمان طراحی و اجرا کردیم، انقلاب اسلامی و مردم سود بردند و هر جایی که احساس کردیم باید با دشمن حرف بزنیم و مذاکره کنیم، فریب دشمن را خوردیم و در این امورات ضرر کردیم، شاهد آن هم همین برجامی است که دشمن حاضر به اجرای تعهداتش نیست.

 

وی افزود: مسئولان اگر واقعا انقلاب اسلامی را درک کردند و می‌دانند آرمان های انقلاب اسلامی چیست و دشمن را شناختند باید در صحبت‌ها و در کارکردهای خود طوری عمل کنند که دشمن چشم طمع به آنها نداشته باشد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مسئولان یک تقوای دقیق و درست نسبت به انقلاب اسلامی، آرمان خون شهدا و یک تقوای ولایی و انقلابی داشته باشند طبیعتا در برابر دشمن نباید حرفی را بزنند که دشمن از این حرف بهره برداری سوء به نفع خودش داشته باشد.

 

مزگی نژاد با بیان اینکه امام خمینی فرمودند" اگر یک حرفی را یک جایی زدید و بعد دیدید دشمن از شما تعریف می کند، بدانید اشتباه رفتید و اگر جایی حرفی زدید که دشمن را عصبانی کردید و دیدید شما را مورد تهدید قرار می دهد، بدانید شما درست رفتید چون باعث عصبانیت دشمن شده اید و این یک ملاک قطعی برای انقلاب اسلامی است" تصریح کرد: هر جا دیدیم دشمن از ما تعریف کرد، بدانیم اشتباه کردیم و باید تصحیح کنیم و هر جا دیدیم دشمن ناراحت است، بدانیم حرفمان درست بوده و در همین روش باید ادامه بدهیم تا نصرت الهی شامل حال ما شود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش حضرت علی (ع) که یکی از عوامل سقوط دولت‌ها را اشرافی گری می دانستند  و خودشان نیز به شدت با این موضوع مبارزه می کردند، اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری کسی که دنبال اشرافی گری برود و به جمع آوری ثروت بپردازد مشغول همان می شود و از خدمت به محرومین جامعه به هر دلیلی باز می ماند و یا فراموش می شود.

 

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: اگر خدمت به محرومین جامعه و مظلومانی که باید حقشان را از ظالمین بگیریم را فراموش کنیم، مطمئن باشید جامعه ما به تقوای الهی نخواهد رسید و وقتی به تقوا نرسید آن وعده الهی نیز تحقق پیدا نخواهد کرد.

 

وی افزود: مسئولان باید طوری زندگی کنند که وقتی مردم به زندگی آنها نگاه می‌کنند در قلبشان جای بگیرند نه اینکه احساس کنند که از مردم فاصله گرفته‌اند.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اشرافی گری یکی از عواملی است که اشخاص از بطن جامعه  فاصله می گیرد و این فاصله گرفتن، دودی است که به چشم دولت و ملت خواهد رفت و خدای نکرده ممکن است انقلاب اسلامی در این مسیر دچار چالش هایی شود.

 

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده است، مشکلات جمهوری اسلامی حل شدنی است و ما تاکنون مشکلی نداشتیم که نتوانسته باشیم حل کنیم" خاطرنشان کرد: اسلام به ما راهکار نشان داده است، در کشور هم توان علمی، هم نیروی کار و هم مواد اولیه داریم و در این میان احتیاج به همت و اراده جدی است که این مشکل را حل کند و این هم وجود دارد و باید تحریک کرد تا در جامعه و بین مسئولان شکل بگیرد.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند" اولین مشکلی که داریم مشکل اقتصادی است و اقتصاد کشور ما یک اقتصاد بیمار است که از دوران بعد از انقلاب مانده است" افزود: اقتصاد کشور ما قابل ترمیم است و نسخه ای که مقام معظم رهبری برای این مشکل پیچیده اند، اقتصاد مقاومتی است و اگر به طور کامل اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم طبیعتا نسخه بزرگی برای انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مشکل اقتصادی کشور ما حل شود، مشکل تولید نیز حل خواهد شد و بعد مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد.

 

مزگی نژاد یادآور شد: مشکل بعدی که کشور ما به آن دچار است مشکل فرهنگی است، علی رغم تاکیداتی که مقام معظم رهبری مبنی بر کار فرهنگی و اواخر هم موضوع آتش به اختیار را مطرح فرمودند که به معنی کار خودجوش فرهنگی است.

 

وی افزود: مشکل فرهنگی جامعه ما این است که در خیلی از موارد با فرهنگ ایرانی فاصله زیادی داریم چه در سبک زندگی، چه لباس، چه مراوداتی که داریم، چه در دفاع از مظلوم و استقامت در برابر دشمن که در جامعه ما بر زمین مانده است.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: کار فرهنگی باید شکل بگیرد و این به مسئولان بر می گردد که آیا اعتقاد و ایمان به اسلام دارند؟ بعضی‌ها می گویند "باید به جامعه جهانی بپیوندیم و راه دیگری نداریم" خیلی از کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و ترکیه که به جامعه جهانی پیوستند، آیا مشکل فرهنگی آنها حل شد یا معضلاتشان بیشتر شد؟ گزارشات حاکی از این است که مشکلاتشان بیشتر شده است.

 

مزگی نژاد بیان کرد: فرهنگ جامعه جهانی با فرهنگ اسلامی ما در تضاد است، آنها با حجاب و  گسترش و نشر مبانی اسلامی مخالف هستند، بنابراین رفتن به سمت جامعه جهانی نه تنها فرهنگ اصیل اسلامی ما را از بین خواهد برد بلکه فرهنگی را به ما تحمیل خواهد کرد که باعث گسیختگی جامعه  به ویژه خانواده خواهد شد و در حال حاضر نیز آسیب هایی را در خانواده تجربه می کنیم که به همان موضوع بر می گردد.

 

وی راهکار مبارزه با این آسیب را اینگونه بیان کرد: باید به خودمان برگردیم، یک فرهنگ غنی، قدرتمند و ریشه دار اسلامی داریم که ائمه در احادیث و روایات برای ما بیان کرده‌اند و اگر مسئولان ما واقعا دست به دست هم دهند و این فرمایشات ائمه و به ویژه سیره  پیامبر اسلام را در جامعه اجرا کنند مطمئنا فرهنگ غرب قدرت مقابله با فرهنگ ما را نخواهد داشت مگر این که خودمان به عنوان مسئولان یا کارکزاران نظام  غرق فرهنگ غرب شویم که متاسفانه بعضی ها شده‌اند و طبیعتا فرهنگ اسلامی ما رشد نخواهد کرد.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی خط مقدم جبهه دشمن هم به لحاظ مرزی بودن و هم به لحاظ قاچاق مواد مخدر و کالا است و مسئولان باید فکری داشته باشند که در موضوعات اقتصادی نیاز داریم به سطحی برسانیم که بیکاری کم شود و با کم شدن بیکاری معظلات هم کم خواهد شد.

 

مزگی نژاد بیان کرد: خراسان جنوبی یک استان تقریبا زیر نظری هست و سابقه طولانی در فضای اعتقادی دارد و همین فضای اعتقادی ما را نجات می دهد و این به مسئولان و کسانی که طرح و برنامه دارند و اجرا می کنند بر می گردد و اگر همه دست به دست هم دهیم می‌توانیم به یک استان نمونه تبدیل شویم.

 

وی افزود: از گذشته در جامعه اسلامی بوده و ثابت شده ما هر موقع به حرف مقام معظم رهبری گوش کردیم و به آن عمل کردیم، موفق شدیم و هر موقع در کنار حرف رهبری تبصره گذاشتیم و نظریه لیبرالیسمی و شبه لیبرالیسمی صادر کردیم آسیب دیدیم.

 

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملاک در جامعه اسلامی ما فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: کشورهای دیگر مانند افغانستان و پاکستان انقلاب اسلامی آنها شکل گرفته و رهبر دارند اما رهبران آنها شایسته نیستند و ما در کشورمان و در دنیا ناب‌ترین رهبر را داریم.

 

مزگی نژاد با بیان این که هجمه دشمن علیه رهبری زیاد است و این حاکی از این است که رهبری درست حرکت می کند و خواهد کرد، افزود: تنها راه چاره در این فضا و موقعیت عمل کردن به تکالیف دینی و داشتن تقوای الهی  است و ان شا الله اگر بتوانیم به وعده و قولی که به شهدا دادیم عمل کنیم، مطمئن باشید موفق ترین کشور حداقل در غرب آسیا خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ 

,

وی افزود: اعتقاد ما این است که خداوند متعال از وعده خودش تخلف نمی‌کند و وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و ما باید ببینیم که ظرفیت خودمان را آماده ورود نصرت الهی کردیم یا نه. 

,

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: بعضی فکر می کنند خداوند متعال به یاری ما نیاز دارد، خداوند می خواهد ما را مورد امتحان قرار بدهد و می گوید شما که ادعا کردید مسلمان هستید، آیا حاضرهستید سرمسلمانی خودتان بمانید تا بعد در عمل یاری کنید.

,

 

,

مزگی نژاد تصریح کرد: در حال حاضرمسئولان در هر جایگاه، رتبه، لباس، پست و مقامی  هستند اگر به وظایف خودشان که بخشی از وظایفشان خدمت به جامعه اسلامی، مردم و پشتیبانی از حکومت است و خودشان هم از آن آگاه هستند، عمل کنند و این عمل آنها برای خدا باشد نه برای خلق، آنگاه نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد.

,

 

,

وی افزود: در دفاع مقدس رزمندگان ما خالصانه جنگیدند، خالصانه کار کردند و هدفشان این بود که انقلاب اسلامی را یاری کنند لذا امدادهای غیبی فراوانی به کمک رزمندگان آمد و آنها را از بسیاری از گرفتاری هایی که دشمن ایجاد کرده بود نجات داد.

,

 

,

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش مقام معظم رهبری در جلسه دیدار با اعضای خبرگان رهبری مبنی بر این که اگر ما به وظایف خودمان درست عمل کنیم قطعا وعده الهی در کمک به ما تحقق پیدا خواهد کرد اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف خبرگان رهبری هوشیاری نسبت به جامعه است و به نوعی امر به معروف است نسبت به کسانی که به وظایف خودشان عمل نمی‌کنند.

,

 

,

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده هر جایی که در برابر دشمن ضعف نشان دادیم، دشمن به هدف خود رسیده است و هر جا که در مقابل دشمن ایستادگی کردیم نه تنها دشمن به مقاصدش نرسیده بلکه دچار شکست شده است.

,

 

,

وی افزود: بعضی‌ها به هر دلیلی گهگاهی ابراز نظر می کنند که بنشینیم با دشمن صحبت کنیم و به توافق برسیم، شاید گشایشی در امورات انجام شود، اینها از انقلاب اسلامی و آرمان های آن بی خبر هستند، یا به دشمن دل بسته اند تا به خودی، و به نوعی آب در آسیاب دشمن می ریزند.

,

 

,

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی یکی از نمونه های عینی  مذاکره با دشمن را برجام دانست و گفت: مسئولان رفتند، مذاکره کردند، بازدید انجام شد، قرارداد نوشتند و امضا کردند، همه این کارها را انجام دادند و حالا می گویند ما صد در صد به تعهداتمان عمل کردیم و دشمن نه تنها به تعهداتشان عمل نکرد بلکه دنبال تحریم های جدید، محدود کردن فضای موشکی (که جزو دفاع ملی ماست و قابل مذاکره نیست) و دست بردن در قراردادی که یک بار امضاشده است، رفتند.

,

 

,

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "دشمن قابل اطمینان نیست" اشاره کرد و یادآور شد: اگر در هر امری چه امنیتی، چه اقتصادی و چه اجتماعی تا جایی که خودمان کار کردیم، روی پای خودمان ایستادیم، خودمان طراحی و اجرا کردیم، انقلاب اسلامی و مردم سود بردند و هر جایی که احساس کردیم باید با دشمن حرف بزنیم و مذاکره کنیم، فریب دشمن را خوردیم و در این امورات ضرر کردیم، شاهد آن هم همین برجامی است که دشمن حاضر به اجرای تعهداتش نیست.

,

 

,

وی افزود: مسئولان اگر واقعا انقلاب اسلامی را درک کردند و می‌دانند آرمان های انقلاب اسلامی چیست و دشمن را شناختند باید در صحبت‌ها و در کارکردهای خود طوری عمل کنند که دشمن چشم طمع به آنها نداشته باشد.

,

 

,

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مسئولان یک تقوای دقیق و درست نسبت به انقلاب اسلامی، آرمان خون شهدا و یک تقوای ولایی و انقلابی داشته باشند طبیعتا در برابر دشمن نباید حرفی را بزنند که دشمن از این حرف بهره برداری سوء به نفع خودش داشته باشد.

,

 

,

مزگی نژاد با بیان اینکه امام خمینی فرمودند" اگر یک حرفی را یک جایی زدید و بعد دیدید دشمن از شما تعریف می کند، بدانید اشتباه رفتید و اگر جایی حرفی زدید که دشمن را عصبانی کردید و دیدید شما را مورد تهدید قرار می دهد، بدانید شما درست رفتید چون باعث عصبانیت دشمن شده اید و این یک ملاک قطعی برای انقلاب اسلامی است" تصریح کرد: هر جا دیدیم دشمن از ما تعریف کرد، بدانیم اشتباه کردیم و باید تصحیح کنیم و هر جا دیدیم دشمن ناراحت است، بدانیم حرفمان درست بوده و در همین روش باید ادامه بدهیم تا نصرت الهی شامل حال ما شود.

,

 

,

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی به فرمایش حضرت علی (ع) که یکی از عوامل سقوط دولت‌ها را اشرافی گری می دانستند  و خودشان نیز به شدت با این موضوع مبارزه می کردند، اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری کسی که دنبال اشرافی گری برود و به جمع آوری ثروت بپردازد مشغول همان می شود و از خدمت به محرومین جامعه به هر دلیلی باز می ماند و یا فراموش می شود.

,

 

,

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: اگر خدمت به محرومین جامعه و مظلومانی که باید حقشان را از ظالمین بگیریم را فراموش کنیم، مطمئن باشید جامعه ما به تقوای الهی نخواهد رسید و وقتی به تقوا نرسید آن وعده الهی نیز تحقق پیدا نخواهد کرد.

,

 

,

وی افزود: مسئولان باید طوری زندگی کنند که وقتی مردم به زندگی آنها نگاه می‌کنند در قلبشان جای بگیرند نه اینکه احساس کنند که از مردم فاصله گرفته‌اند.

,

 

,

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اشرافی گری یکی از عواملی است که اشخاص از بطن جامعه  فاصله می گیرد و این فاصله گرفتن، دودی است که به چشم دولت و ملت خواهد رفت و خدای نکرده ممکن است انقلاب اسلامی در این مسیر دچار چالش هایی شود.

,

 

,

مزگی نژاد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده است، مشکلات جمهوری اسلامی حل شدنی است و ما تاکنون مشکلی نداشتیم که نتوانسته باشیم حل کنیم" خاطرنشان کرد: اسلام به ما راهکار نشان داده است، در کشور هم توان علمی، هم نیروی کار و هم مواد اولیه داریم و در این میان احتیاج به همت و اراده جدی است که این مشکل را حل کند و این هم وجود دارد و باید تحریک کرد تا در جامعه و بین مسئولان شکل بگیرد.

,

 

,

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند" اولین مشکلی که داریم مشکل اقتصادی است و اقتصاد کشور ما یک اقتصاد بیمار است که از دوران بعد از انقلاب مانده است" افزود: اقتصاد کشور ما قابل ترمیم است و نسخه ای که مقام معظم رهبری برای این مشکل پیچیده اند، اقتصاد مقاومتی است و اگر به طور کامل اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم طبیعتا نسخه بزرگی برای انقلاب اسلامی خواهد بود.

,

 

,

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: اگر مشکل اقتصادی کشور ما حل شود، مشکل تولید نیز حل خواهد شد و بعد مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد.

,

 

,

مزگی نژاد یادآور شد: مشکل بعدی که کشور ما به آن دچار است مشکل فرهنگی است، علی رغم تاکیداتی که مقام معظم رهبری مبنی بر کار فرهنگی و اواخر هم موضوع آتش به اختیار را مطرح فرمودند که به معنی کار خودجوش فرهنگی است.

,

 

,

وی افزود: مشکل فرهنگی جامعه ما این است که در خیلی از موارد با فرهنگ ایرانی فاصله زیادی داریم چه در سبک زندگی، چه لباس، چه مراوداتی که داریم، چه در دفاع از مظلوم و استقامت در برابر دشمن که در جامعه ما بر زمین مانده است.

,

 

,

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی گفت: کار فرهنگی باید شکل بگیرد و این به مسئولان بر می گردد که آیا اعتقاد و ایمان به اسلام دارند؟ بعضی‌ها می گویند "باید به جامعه جهانی بپیوندیم و راه دیگری نداریم" خیلی از کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و ترکیه که به جامعه جهانی پیوستند، آیا مشکل فرهنگی آنها حل شد یا معضلاتشان بیشتر شد؟ گزارشات حاکی از این است که مشکلاتشان بیشتر شده است.

,

 

,

مزگی نژاد بیان کرد: فرهنگ جامعه جهانی با فرهنگ اسلامی ما در تضاد است، آنها با حجاب و  گسترش و نشر مبانی اسلامی مخالف هستند، بنابراین رفتن به سمت جامعه جهانی نه تنها فرهنگ اصیل اسلامی ما را از بین خواهد برد بلکه فرهنگی را به ما تحمیل خواهد کرد که باعث گسیختگی جامعه  به ویژه خانواده خواهد شد و در حال حاضر نیز آسیب هایی را در خانواده تجربه می کنیم که به همان موضوع بر می گردد.

,

 

,

وی راهکار مبارزه با این آسیب را اینگونه بیان کرد: باید به خودمان برگردیم، یک فرهنگ غنی، قدرتمند و ریشه دار اسلامی داریم که ائمه در احادیث و روایات برای ما بیان کرده‌اند و اگر مسئولان ما واقعا دست به دست هم دهند و این فرمایشات ائمه و به ویژه سیره  پیامبر اسلام را در جامعه اجرا کنند مطمئنا فرهنگ غرب قدرت مقابله با فرهنگ ما را نخواهد داشت مگر این که خودمان به عنوان مسئولان یا کارکزاران نظام  غرق فرهنگ غرب شویم که متاسفانه بعضی ها شده‌اند و طبیعتا فرهنگ اسلامی ما رشد نخواهد کرد.

,

 

,

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی در استان خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی خط مقدم جبهه دشمن هم به لحاظ مرزی بودن و هم به لحاظ قاچاق مواد مخدر و کالا است و مسئولان باید فکری داشته باشند که در موضوعات اقتصادی نیاز داریم به سطحی برسانیم که بیکاری کم شود و با کم شدن بیکاری معظلات هم کم خواهد شد.

,

 

,

مزگی نژاد بیان کرد: خراسان جنوبی یک استان تقریبا زیر نظری هست و سابقه طولانی در فضای اعتقادی دارد و همین فضای اعتقادی ما را نجات می دهد و این به مسئولان و کسانی که طرح و برنامه دارند و اجرا می کنند بر می گردد و اگر همه دست به دست هم دهیم می‌توانیم به یک استان نمونه تبدیل شویم.

,

 

,

وی افزود: از گذشته در جامعه اسلامی بوده و ثابت شده ما هر موقع به حرف مقام معظم رهبری گوش کردیم و به آن عمل کردیم، موفق شدیم و هر موقع در کنار حرف رهبری تبصره گذاشتیم و نظریه لیبرالیسمی و شبه لیبرالیسمی صادر کردیم آسیب دیدیم.

,

 

,

کارشناس سیاسی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملاک در جامعه اسلامی ما فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: کشورهای دیگر مانند افغانستان و پاکستان انقلاب اسلامی آنها شکل گرفته و رهبر دارند اما رهبران آنها شایسته نیستند و ما در کشورمان و در دنیا ناب‌ترین رهبر را داریم.

,

 

,

مزگی نژاد با بیان این که هجمه دشمن علیه رهبری زیاد است و این حاکی از این است که رهبری درست حرکت می کند و خواهد کرد، افزود: تنها راه چاره در این فضا و موقعیت عمل کردن به تکالیف دینی و داشتن تقوای الهی  است و ان شا الله اگر بتوانیم به وعده و قولی که به شهدا دادیم عمل کنیم، مطمئن باشید موفق ترین کشور حداقل در غرب آسیا خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/ 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه