اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی کشور در قزوین:

"فدک" ظرفیت تبدیل به اکوکمپ را دارد/ ۶۰۰ مجموعه بوم‌گردی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

"فدک" ظرفیت تبدیل به اکوکمپ را دارد/ ۶۰۰ مجموعه بوم‌گردی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی
رئیس میراث فرهنگی کشور گفت: فدک ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد و توسعه اکو کمپ در استان قزوین خواهد بود و در ایام نوروز نیز ۶۰۰ مجموعه بوم گردی آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و محمد فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به منظور بررسی نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی صبح امروز وارد استان قزوین شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

معاون گردشگری با همراهی زاهدی استاندار قزوین، حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و جمعی از مسئولین استان ضمن ادای احترام به گلزار شهدای گمنام، از منطقه نمونه گردشگری باراجین، کمپ گردشگری فدک و ایستگاه‌های امداد و نجات مستقر در عوارضی قزوین بازدید کرد. 

دکتر مونسان در بازدید از کمپ گردشگری فدک، با اشاره به آغاز فعالیت ستاد هنماهنگی خدمات سفر کشور اظهار کرد: ۱۹ دستگاه اجرایی از دو ماه پیش با هماهنگی کامل در تلاش هستند تا ایام خوبی را برای مردم در تعطیلات نوروزی رقم بزنند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در طرح نوروزی مشارکت دارند. 
,
,
,
,
, ,

وی توسعه بوم‌گردی در کشور را از رویکردهای مهم سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد.

این مقام مسئول افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور ظرفیت جدیدی را برای رشد و رونق اقتصادی روستاها ایجاد کرده و توانسته در کنار اشتغال زایی شرایط بسیار خوبی را برای خدمت رسانی مطلوب به گردشگران مهیا کند.

وی بیان کرد: در ایام نوروز نیز ۶۰۰ مجموعه بوم گردی آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی هستند که امیدواریم با فراهم آوردن این امکانات بتوانیم سفری ارزان همراه با رضایتمندی را برای مردم محقق کنیم.

مونسان یادآور شد: در کشور ایران بناهای تاریخی زیادی وجود دارد و بسیاری از آنها طی سال‌های گذشته بلااستفاده باقی مانده و تخریب شده‌اند که تبدیل آنها به اقامتگاه و هتل علاوه بر افزایش ظرفیت اقامتی کشور در رشد و توسعه گردشگری تاثیر بسزایی خواهد داشت. 

معاون رییس جمهور با اشاره به آمادگی استان قزوین برای پذیرایی از مسافران نوروزی تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری باراجین با ۱۴۰۰ هکتار فضای بی نظیر برای طبیعت گردی، فرصت بسیار خوبی را برای توسعه گردشگری و ایجاد اکو کمپ در استان قزوین فراهم آورده است. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از آمادگی 400 موزه و سایت موزه برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبرداد و گفت: امیدوارم در ایام تعطیلات نوروز مردم و گردشگران سفر را تنها با هدف رسیدن به مقصد آغاز نکنند و از برنامه‌های متنوعی که در طول مسیر پیشی بینی شده لذت ببرند. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه