اخبار داغ

برگزاری همایش بزرگ شاهنامه خوانی در روستای چاه تلخ باشت+تصاویر

برگزاری همایش بزرگ شاهنامه خوانی در روستای چاه تلخ باشت+تصاویر
همایش بزرگ شاهنامه خوانی با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی در روستای چاه تلخ باشت برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  باشت نیوز؛ همایش بزرگ شاهنامه خوانی با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی در روستای چاه تلخ باشت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باشت نیوز؛ ,

کی خسرو طاهری رئیس انجمن شاهنامه خوانی در شهرستان باشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری باشت نیوز هدف از برگزاری این همایش را نوروزگان نامید و گفت: نوروزگان در تاریخ روز ۲۵اسفند و همزمان با پایان و سرایش شاهنامه است و به همین مناسب این همایش برگزار شد.

,

طاهری این همایش را زنده نگهداشتن شاهنامه فردوسی به عنوان یگانه میراث فرهنگی ارزشمند این مرز و بوم عنوان کرد و افزود: زنده نگهداشتن شاهنامه فردوسی موجب تربیت نسلی، خود باور، دین مدار و متعهد در جامعه خواهد بود.

,

وی از حکیم ابوالقاسم فردوسی به عنوان استاد سخن یاد کرده و تصریح کرد: شاهنامه فردوسی طوسی نشان دهنده هویت ایران باستان در تمام اعصار است.

,

این همایش با کمک انجمن شاهنامه خوان باشت برگزار و مورد استقبال خوب مردم این شهرستان شد.در آیین یکروزه تعدادی از شاهنامه خوانان و خسرو شیرین خوانان برجسته شهرستان با همراهی هنرمندان و نوازندان موسیقی محلی قطعاتی را اجرا کردند.

,

کی خسرو طاهری عنوان کرد: از گروه شیدایی به استادی محمد خرمی،فرامرز منصوری شاهنامه خوان برجسته استان،کوچکترین عضو شاهنامه خوان ابوالفضل طاهری،نقالی امیرمحمد سیدی،شاعرانی چون استاد مبارکی،چالاک و احمدی نیز برنامه اجرا کردند.

,

همچنین اجرا کننده های زیر ۱۰ سال نیز  پروسات حسنی و ابوالفضل طاهری و پیام منصوری بودند. زینب طاهری و امیرمحمد سیدی نیز اجرای شاهنامه خوانی بالای ۱۰سال داشتند.

,

 

,
,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

تصاویر/رامین شمشیری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه