اخبار داغ

کارشناس گردشگری سیریک:

تالاب بین المللی آذینی سیریک پاک سازی شد/ مکانی شگفت انگیز و بکر برای مسافران نوروزی + تصاویر

تالاب بین المللی آذینی سیریک پاک سازی شد/ مکانی شگفت انگیز و بکر برای مسافران نوروزی + تصاویر
کارشناس گردشگری شهرستان سیریک گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو و با هدف تنظیف و زیبازسازی ساحل با مشارکت 130 نفر از صیادان ، و جوامع محلی تالاب و سواحل بین المللی خور آذینی شهرستان سیریک پاک سازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس پرکاووش کارشناس گردشگری صنایع دستی شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار آذینی افزود: در این آئین 12کیلومتر از سواحل و دریارچه تالاب بین المللی خور آذینی شهرستان سیریک پاک سازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی اظهار کرد: این تالاب با وسعت 500 هکتار  در ٣٥ کیلومتری جنوب غربی شهر بندر سیریک واقع شده و از شگفت انگیزترین تالاب های گرمسیری کشور محسوب می شود و دارای مجموعه ای از جنگل های مانگرو با دو گونه برتر حرا و چندل است.

,

پرکاووش یادآور شد: تالاب آذینی یک پهنه ماندآبی گلی و ماسه ای و بین جزر و مدی با خورهای بزرگ و کوچک و جزایر متفرقه است که توسط جنگل های حرا و چندل در حد فاصل دو رودخانه گر و هیوه پوشیده شده است.

,

این مسئول بیان کرد: این رویشگاه جنگلی به لحاظ تنوع اکولوژی و موقعیت جغرافیایی خاص، زیستگاه ارزشمند گونه های جانوری و گیاهی بوده و یکی از نواحی مهم زمستان گذرانی پرندگان در معرض خطر انقراض است.

,

پرکاووش اضافه کرد: در این تالاب پرندگان چون پلیکان پا خاکستری، حواصیل خاکستری، اکرت بزرگ و اکرت ساحلی، گیلانشاه ابرو سفید و گیلانشاه حنایی و پرندگان خشکزی نظیر تیهو ، دلیجه ، بلبل خرما و لیکو ، در حاشیه تالاب وجود دارد و به علت جزر و مدی بودن تالاب بسیاری از ماهیان دریای عمان نیز وارد  این تالاب می شوند.

,

کارشناس گردشگری عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری پاک سازی ساحل با حضور صیادان و جوامع محلی را ایجاد فضایی با نشاط و کمک به فرهنگ سازی در راستای پاکسازی و  زیباسازی ساحل و دریا و طبیعت خدادادی برشمرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه