اخبار داغ

راه اندازی نخستین مجمع سلامت شهرستان خلیل آباد + تصاویر

راه اندازی نخستین مجمع سلامت شهرستان خلیل آباد + تصاویر
نخستین مجمع سلامت شهرستان خلیل آباد با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و خیرین بخش بهداشت و درمان راه اندازی و از خیرین سلامت شهرستان تجلیل به عمل آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، نخستین مجمع سلامت شهرستان خلیل آباد ظهر امروز با حضور مدیرکل  دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ، رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امام جمعه و فرماندار شهرستان ، بخشداران ، مسئولین ادارات و خیرین شهرستان در سالن همایش های شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

این نشست با هدف افزایش همکاری های برون سازمانی و درون بخشی و استفاده بهینه از ظرفیت تمامی سازمان های دولتی و مردم نهاد و خیرین سلامت جهت پیشبرد اهداف سلامت برگزار شد.

,

 

,

هزینه احداث هر تخت بیمارستانی 450 میلیون تومان است

, هزینه احداث هر تخت بیمارستانی 450 میلیون تومان است,

علی میری در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجتماعی شدن سلامت نیز از جمله فلسفه های راه اندازی مجمع سلامت است، تشریح کرد: اجتماعی شدن سلامت در کشورهای مختلف جستجو شده و راه حل برون رفت از مشکلات سلامت، اجتماعی شدن آن است.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه تک تک افراد جامعه باید در برابر سلامت خود و دیگر افراد جامعه احساس مسئولیت کنند، بیان کرد: هدف از اجتماعی شدن سلامت این است که افراد بیمار نشوند تا مجبور به احداث تخت های بیمارستانی نباشیم.

,

 

,

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزینه احداث یک تخت بیمارستانی را 450 میلیون تومان دانست و تاکید کرد: این هزینه باید صرف کارهای پیشگیرانه  فرهنگی، رفاهی، اجتماعی و عمرانی دیگری کرد، تا شخص بیمار نشود.

,

 

,

میری با اشاره به اینکه در کشورهایی که اجتماعی شدن سلامت انجام گرفته، نیاز آنها به امکانات درمانی کاهش و میزان امید به زندگی در آن ها افزایش داشته است، افزود: در تعریفی که امروزه از سلامت وجود دارد، فرد سالم کسی است که از نظر جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالم باشد و باید در رفاه اجتماعی باشد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه الگوی مرگ و میر از بیماریهای واگیردار به سمت بیماریهای غیر واگیردار سوق پیدا کرده است، ابراز کرد: 25 درصد مسئولیت سلامت یک جامعه بر عهده وزارت بهداشت است و 75 درصد دیگر آن بر عهده سازمان ها و افراد جامعه قرار دارد.

,

 

,

این مقام مسئول با بیان اینکه عوامل عمومی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی در سلامت نقش دارند، اظهار کرد: مسکن، خدمات بهداشتی و درمانی، آب سالم، بیکاری، شرایط زندگی و کاری، محیط کار، تحصیلات، تغذیه و امنیت غذایی و غیره نیز از عوامل اجتماعی سلامت است و چنانچه در یک شهر تمام امکانات بهداشتی فراهم باشد ولی عوامل اجتماعی سلامت وجود نداشته باشد در غیر سالم بودن افراد آن شهر نقش خواهد داشت.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به اینکه تک تک افراد جامعه باید در برابر سلامت خود و دیگران سهیم باشند، گفت: مجمع سلامت باید در آینده، توسط خود مردم و سازمان های مردم نهاد تشکیل و اداره شود.

,

 

,

در پایان این مراسم از خیرین حوزه بهداشت و درمان شهرستان خلیل آباد با اهداء لوح یادبود و هدایایی تقدیر شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه