اخبار داغ

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش:

بهشت زهرا(س) یک نگین سبز گردشگری برای تهران است

بهشت زهرا(س) یک نگین سبز گردشگری برای تهران است
عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: بهشت زهرا(س) از مدرن‌ترین آرامستان های جهان است و ما باید پاسدار این میراث تاریخی، فرهنگی، هنری و مذهبی باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش عصر امروز همزمان با ایام پایانی سال در حاشیه بازدید از سازمان بهشت زهرا(س) به خبرنگار آفتاب ری، گفت: در پایان سال96 توفیق داشتم از آرامستان بزرگ و میراث فرهنگی، تاریخی مذهبی تهران بازدید کنم که مدیر بهشت زهرا(س) در ابتدای این دیدار گزارشی از عملکرد این سازمان را ارائه و در مورد برنامه های در دست اقدام نیز توضیح دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری, آفتاب ری,

وی افزود: در بازدید از مرکز تطهیر عروجیان و قسمت های مختلف سازمان، شاهد روند معمول فعالیت ها بودیم و طی صحبت هایی که با تعدادی از مراجعه کنندگان به این مرکز داشتیم از روند کارها و خدمات رسانی سازمان رضایت داشتند. 

,

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در ادامه بازدید در گلزار شهدا و مزار شهدای دولت حضور پیدا کردیم و با درود به روح پرفتوح این عزیزان گرانقدر یاد و خاطره آنها را گرامی داشتیم. 

,

خلیل آبادی با اشاره به حادثه خشونت بار روز تاریخی هفتم تیر که شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر را از دست دادیم، گفت: امیدوارم در راه پاسداری از اهداف و آرمان هایی که این شهدا برای آن انقلاب کردند و جان خود را تقدیم کردند و کسانی که مانند شهید رجایی در آتش خشونت و نفرت کور سوختند، قدم برداریم و بتوانیم پاسدار اهداف مردمی، اسلامی و ایرانی آنان باشیم.

,

وی اضافه کرد: همچنین به روح پر فتوح آیت الله طالقانی درود فرستادیم که در عمق جان مردم کشورمان جا داشت و اگر بخواهیم از منادیان شورا در فرهنگ انقلاب اسلامی یاد کنیم، ایشان مظهر مردم مداری و شورا در کشور ما بود و فصلی که در قانون ایجاد شد تلاش آیت الله طالقانی بود که تاکید داشتند شورا شکل بگیرد و امروز به همین واسطه شجره شورا را در کشور داریم و مردم محوری فعالیت های مرحوم طالقانی منتج به نهادینه شدن شوراها شد.

,

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه سه جلد کتاب فقط از مشاهیر مدفون در بهشت زهرا چاپ شده است، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا آرامستانی به این شکل نداریم. در بهشت زهرا بسیاری از مقامات عالی کشور مانند از رهبر، رئیس جمهور، نخست وزیر، سران کشور، سران جبهه ها و احزاب سیاسی، چهره های هنری، فرهنگی، ورزشی و شهدایی که هرکدام برای ما یک ملت بودند، دفن هستند. 

,

خلیل آبادی ادامه داد: در هرجای دنیا که بروید یک گورستان دارند که چند تا از نام آوران در آن هستند و بیوگرافی آنها را به مردم می دهند ولی در بهشت زهرا فقط دو هزار و 500 مشاهیر مدفون هستند که بیشتر آنها در زمینه های مختلف برند جهانی دارند که این موضوع دارای اهمیت است. 

,

وی با بیان اینکه بهشت زهرا یک نگین سبز گردشگری برای تهران است، گفت: فضای سبز بهشت زهرا باعث شده که این مکان یکی از شش های تهران باشد.  12قطعه در فضایی به مساحت 14هکتار به شهدا اختصاص دارد و این مکان میراثی از تاریخ فرهنگی، هنری، مذهبی و ایثارگران است. 

,

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان کرد: در بهشت زهرا گنج های زیادی پنهان است که ما باید این گنج ها را به مردم کشور و جهان بشناسانیم. دنیایی از علم در روی سنگ قبر ها حک شده که ما باید پاسدار این میراث تاریخی فرهنگی و مذهبی باشیم. 

,

خلیل آبادی در ادامه اظهار کرد: نمایشگاه نوروزگاه در ضلع شمالی صحن حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) دایر شده که یک مکان گردشگری و نمایشگاهی از اقوام مختلف است که در تمام 13روز در ایام نوروز به مردم خدمات مختلفی ارائه می دهد و مردم می توانند در این مکان حضور پیدا کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. 

,

وی خاطرنشان کرد: حرم امام راحل در طول سال میعادگاه مسافران است. حضرت امام در طول زندگی نیز پناهگاه خیلی از مردم بود و اکنون نیز محل دفنشان پناهگاه بسیاری از زائران، مسافران و سایر شهروندان است. 

,

خلیل آبادی در بازدید امروز، با پر کردن فرم تطهیرکنندگان داوطلب به عضویت این کانون درآمده و کارت عضویت تطهیرکننده داوطلب از سازمان بهشت زهرا(س) دریافت کرد. 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه