اخبار داغ

هشدار پلیس فتا؛

وای‌فای رایگان دامی برای کلاهبرداری

وای‌فای رایگان دامی برای کلاهبرداری
در نوروز اینترنت و وای فای رایگان دامی برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میزان، نوروز، بسیاری از مسافران هنگام سفر از اینترنت رایگان هتل‌ها و مراکز تفریحی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که گرچه در نگاه اول نشان‌دهنده خدمات خوب است، اما در این میان عده‌ای سودجو براحتی با استفاده از وای‌فای رایگان دست به سرقت اطلاعات مسافران می‌زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


بسیاری از هموطنان در ایام نوروز و در سفر، با لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود در هرکجا به اینترنت رایگان وصل می‌شوند، غافل از این‌که بسیاری از هکر‌ها از طریق همین اینترنت رایگان اقدام به سرقت اطلاعات شخصی افراد می‌کنند. بیشتر هکر‌ها در مراکز اقامتی بین راهی و توریستی با اینترنت‌های رایگان و بدون‌رمز عبور براحتی به اطلاعات افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

به دلیل همزمانی استفاده چند نفر از یک دستگاه، مجرمان نامرئی براحتی سایت‌های دیده شده را مشاهده و دستگاه شما را هک می‌کنند. بهتر است تمامی اطلاعات مهم و شخصی خود را قبل از سفر در یک هارد یا فلش تخلیه کرده و این اطلاعات را همراه خود به سفر نبرید.

همچنین اگر در طول روز قصد دارید از اینترنت باز و رایگان استفاده کنید، روی دستگاه خود دیوار آتشین (فایر وال) را نصب کنید. هنگام سفر برای لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه خود از رمز‌های ترکیبی و پیچیده مانند حروف، علائم و عدد استفاده کنید تا در صورت سرقت کسی نتواند به اطلاعاتشان دست یابد. همچنین بهتر است در هنگام سفر به جای اعتماد و استفاده از اینترنت رایگان بدون رمز از بسته‌های اینترنت اپراتور‌ها استفاده شود.

سرهنگ علی نیک نفس سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه