اخبار داغ

فعالیت زیر پوستی گروه Hacking Team

فعالیت زیر پوستی گروه Hacking Team
شرکت ایست به تازگی از انتشار جاسوس‌افزار جدید گروه Hacking Team خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این گروه چند سالی است که مشغول طراحی بدافزار و جاسوس‌افزارهای خطرناکی هستند که می‌توانند کنترل سیستم‌های کامپیوتری را از راه دور در دست بگیرند و به تمامی اطلاعات دسترسی پیدا کنند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حدود 4 سال پیش این گروه هکری جاسوس‌افزاری را در اختیار بعضی دولت‌ها قرار داد تا با آن بتوانند اطلاعات تبادل شده در شبکه‌های کامپیوتری را رصد و اطلاعات مد نظر خود را جمع‌آوری کنند.

,

از آن سال‌ خبر چندانی از Hacking Team منتشر نشد و حالا نشانه ها حکایت از آن دارد که این گروه ، جاسوس‌افزار مشابهی را طراحی و منتشر کرده‌اند که می‌تواند با نشانه‌گیری شبکه‌های کامپیوتری به ایمیل‌ها و اطلاعات هاردیسک‌ها دسترسی داشته باشد و همچنین کنترل میکروفون‌ها و وب‌کم‌ها را در اختیار گیرد.

,

جاسوس افزار جدید می‌تواند خود را به عنوان یک نرم افزار قانونی روی سیستم‌عامل‌ها نصب کند و به طور پنهانی و بدون آنکه توسط نرم افزار‌های امنیتی شناسایی شود به اطلاعات خود دسترسی پیدا کند.

,

این جاسوس‌افزار به تازگی توسط شرکت امنیتی ایست شناسایی شده ؛ اما هنوز معلوم نیست که از چه زمانی مشغول فعالیت و انتشار است.

,

به گفته مسئولان ایست ، تا به حال 14 کشور هدف اصلی این جاسوس‌افزار بوده‌اند و این احتمال وجود دارد تا کشورهای بیشتری به جمع قربانیان آن افزوده شود.البته شرکت ایست هنوز نامی از کشورهای قربانی این جاسوس‌افزار بر زبان نیاورده‌ است.

,

افزایش فعالیت هکرها در سال گذشته

,

آمارها نشان می‌دهد که ویروس‌ها و بدافزارها در سال 2017 میلادی رکورد تازه‌ای ثبت کرده‌اند و تلفن‌های هوشمند به هدف اصلی هکرها تبدیل شده است.

,

براساس اعلام شرکت مک‌آفی ، در سال گذشته ، جهان به طور میانگین شاهد 500 حمله سایبری در هر دقیقه بوده است و که بیشتر آن‌ها با موفقیت به اطلاعات مورد نیاز خود دست یافته‌اند .

,

گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که رشد حملات سایبری به کسب‌و‌کارهای اینترنتی دو برابر شده است و این احتمال وجود دارد که تا پایان سال 2018 این رشد ادامه داشته باشد.

,

آمارها نشان می دهد که حملات فیشینگ بسیار مورد توجه هکرها قرار گرفته و در نیمه اول سال 2017، هر ماه 100 هزار ایمیل فیشنگ منحصر بفرد شناسایی و ثبت شده است.

,

براساس آمارها اعلام شده ، حملات فیشینگ به دستگاه های موبایل در حال اوج گرفتن هستند و این نوع حملات در سال 2018 با رشد مواجه خواهند شد.

,

 فیشینگ از طریق sms یا «smishing» سعی خواهد کرد اطلاعات حساس را از دستگاه های موبایل از طریق پیام رسانی متنی جمع آوری کند. با بیش از 2 میلیارد کاربر گوشی های هوشمند که هر روز 20 میلیارد پیام متنی فرستاده می‌شود و اکثر این پیام ها در 3 ثانیه اول باز می شوند، SMS فرصتی استثنایی برای هکر ها خواهد بود.

,

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ، در سال 2018هکرها بیشتر به حملات متنی روی خواهند آورد، زیرا برای حفاظت از پیام های SMS ابزارهای زیادی وجود ندارند. همچنین خیلی از کاربران موبایل نمی دانند که اسکم های فیشینگ از طریق پیام های متنی نیز انتشار می یابند، بنابراین احتمال بیشتری می رود که روی آنها کلیک کنند تا اینکه روی لینک های جعلی در ایمیل ها کلیک کنند. حملات شبکه های اجتماعی نیز رو به گسترش هستند. حملات فیشینگ از طریق شبکه های اجتماعی سه ماهه آخر سال 2016 ، بیش از 500 برابر رشد داشته است.

,

یکی از تکنیک های جدید مورد استفاده مجرمان این است که حساب های جعلی بسازند و وانمود کنند که از بخش خدمات مشتریان برند های بزرگ هستند. حمله کنندگان از بات های فیشینگ و فناوری های خودکار استفاده می کنند تا اطلاعات شبکه های اجتماعی برای حملات هدفدار استفاده کنند.

,

اقتصادآنلاین

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه