اخبار داغ

در حاشیه هیاهوی سال جدید:

بوی عیدی، بوی فقر / نوروزی زیبا برای همه؟!

بوی عیدی، بوی فقر / نوروزی زیبا برای همه؟!
روستای « جوشکک » بخش گافر و پاراموند شهرستان بشاگرد با ۳۰ خانوار، یکی از ده ها روستای محروم این منطقه است که نوروز های بسیاری را سپری کرده؛ اما هنوز هیچ بهاری به چشم ندیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز، نوروز از راه رسید تا زرق و برق آن بهانه ای باشد برای فراموشی خاطرات تلخی که سال ۱۳۹۶ ، از زلزله، سقوط هواپیما، گور خواب ها و … هزاران اتفاق رقم خورده دیگر در عمق قلب و ذهن مردم بر جای گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

هر ساله مردم با فرا رسیدن نوروز در کنار تکمیل سین های « هفت سین » خود همراه با خانواده و فامیل جمع شده تا اسکناس های تا نخورده عیدی دست به دست بچرخند و با پوشیدن لباس های نو و رنگارنگ در کنار هم خاطره سازی کنند.

,

نوروز با رنگ سیاه و سفید در روستای « جوشکک »

, نوروز با رنگ سیاه و سفید در روستای « جوشکک »,

در این روزهایی که زرق و برق نوروز همه را مبهوت خود کرده، در لا به لای کوه های بشاگرد مردمانی زندگی می کنند که به جرم فقر و محرومیت تحمیل شده، به جای لباس نو، اسکناس تا نشده و جمع کردن سین های « هفت سین » خود در تکاپوی به دست آوردن لقمه ای نان و کمی آسایش هستند.

,

روستای « جوشکک » بخش گافر و پاراموند شهرستان بشاگرد با ۳۰ خانوار، یکی از ده ها روستای محروم این منطقه است که نوروز های بسیاری را گزارنده اما هنوز هیچ بهاری به چشم ندیده است.

,

, ,

ژن خوب های حقیقی…

, ژن خوب های حقیقی…,

با سفری کوتاه به این روستا، چهره های چین خورده زنان و قامت خمیده مردانی را می بینید که سال ها است با سخت ترین شرایط زندگی، هنوز کم نیاورده و برای لقمه ای نان حلال در حال تکاپو هستند.

,

گرد و غبار محرومیت بر چهره کودکان روستا هنوز نتوانسته بر زیبایی آن ها چیره شود؛ کودکانی که شاید اگر در یکی از کلان شهر ها در خانواده ای با « ژن خوب! » به دنیا آمده بود اکنون دنیایش لنگ لنگه ای دمپایی نبود.

,

, ,

در روستای جوشکک پوشش های ارتباطی، تلفنی  و تلویزیونی هم وجود ندارد تا مردم آن حتی نتوانند رؤیایشان را در قاب برنامه های خوش رنگ لعاب و پر رفت آمد این ایام که سعی دارد همه چیز را آرام جلوه دهد، ببینند.

,

« جوشکک» روستایی مملو از مشکلات زیر ساختی و معیشتی

, « جوشکک» روستایی مملو از مشکلات زیر ساختی و معیشتی,

زندگی مردم این روستا هم از اندک دام شان و زمین های کشاورزی کوچکشان تأمین می شود که آن هم با بی مهری های آسمان و کمبود آب در حال از بین رفتن است.

,

ساختمان های مجلل در روستا فقط چند کپری است که با شاخ و برگ درختان ساخته شده و راه ارتباطی روستا در انتظار یک تیغ ساده بولدوزر است.

,

روستا مملو از مشکلات زیر ساختی و معیشتی است و مردم آب مورد نیازشان را از چشمه های روباز که حامل انواع بیماری ها و میکروب ها بوده تأمین می کنند.

,

, ,

نوروزی زیبا برای همه؟!

, نوروزی زیبا برای همه؟!,

نوروز نمی تواند برای همه زیبا باشد وقتی پول یک کیلو آجیل معمولی شب عید شهر نشینان ، بیش از در آمد ماهیانه یک خانواده در میان کوه های بشاگرد است.

,

هستند کودکانی در روستا های بشاگرد که در روز های معمولی هم لباسی مناسب ندارند و شب عید شان همچون سایر روز های تکراری و بی رنگ است.

,

فراموش نکنیم زمانی عید است که تمام هم‌وطنان در سرتا سر کشور با دلی شاد به پیشواز سال جدید بروند چرا که « بنی آدم اعضای یکدیگرند! » و این در فرهنگ و دین ما بسیار تأکید شده است.

,

گلایه از تورم و گرانی، بی کفایتی، اختلاس و … مشکلی را حل نمی کندو مردم خود باید به فکر هم‌وطنانشان باشند و هر کسی به حد توانش دستی را بگیرد.

,

 

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه