اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بهار فرصتی برای درس گرفتن از طبیعت وصفابخشی روح است/ سال جدید را با برنامه ریزی برای خدمت به اسلام و انسان ها آغاز کنیم

بهار فرصتی برای درس گرفتن از طبیعت وصفابخشی روح است/ سال جدید را با برنامه ریزی برای خدمت به اسلام و انسان ها آغاز کنیم
حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت:در فصل بهار در طبیعت جنب و جوش و نشاط ویژه ای به وجود می آید؛ بسیار خوب است که ماهم آغاز سالمان را با برنامه ای حاکی از نشاط و فعالیت برای خدمت بیشتر به انسان ها، اسلام، انقلاب و خانواده و دوستان آغاز کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی در گفت و گو با  راه آرمان در آستانه ایام سال نو و همزمانی آن با ماه رجب گفت: آنچه که در فرهنگ دینی ما اهمیت دارد، این است که ارزش های انسانی واسلامی را پاس بداریم و در چهارچوب این ارزش ها حرکت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

 

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: طبق فرموده قرآن کریم همه عالم نشانه خداست و باید همواره متوجه ارزش هایی که در پیشگاه خداوند پسندیده است، باشیم و لذا ایام نوروز می تواند برای ما درس آموز باشد.

,

 

,

وی بیان کرد: اولین ویژگی بهار این است که ایام شکوفایی و جوانه زدن گیاهان و درختان و سرسبزی است که این درسی برای ماست تا در این ایام سرسبزی و طراوت را به زندگی خود و دیگران بیاوریم؛ در کشورما در ایام آخر سال معمولا اقداماتی برای کمک به محرومین انجام می شود تا آنها هم زندگی با نشاطی داشته باشند.

,

 

,

حجت الاسلام رجبی با تاکید بر اینکه این سنت خوب نباید به این چند روز محدود شود، عنوان کرد: از سوی دیگر باید رفتارمان در زندگی اجتماعی و خانوادگی به گونه ای باشد که برای خود و دیگران نشاط آور و طراوت آفرین باشد؛ می توانیم گفتار و شئون وجودمان را به گونه ای تغییر دهیم که جامعه ای یکپارچه و باطراوت داشته باشیم آنگونه که طبیعت می شود.

,

 

,

این استاد حوزه علمیه با اشاره به زیبایی و آراستگی به عنوان ویژگی دیگر نوروز و بهار اظهار داشت : این ویژگی بهار هم درسی برای ماست تا در کنار آراستگی ظاهری در چهارچوب فرهنگ اسلامی، از نظر روحی نیز خود را به صفات نیک وخصوصیات برجسته انسانی آراسته کنیم و همانگونه که طبیعت صفا و زیبایی می یابد، انسانیت ما در این ایام صفا پیدا کند.

,

 

,

وی تاکید کرد: در فصل بهار در طبیعت جنب و جوش و نشاط ویژه ای به وجود می آید؛ بسیار خوب است که ماهم آغاز سالمان را با برنامه ای حاکی از نشاط و فعالیت برای خدمت بیشتر به انسان ها، اسلام، انقلاب و خانواده و دوستان آغاز کنیم.

,

 

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به همزمانی ایام ماه رجب با نوروز تصریح کرد: در این ماه باید مراقبت بیشتری بر ارزش های اسلامی داشته باشیم و اوج ولایتمداری و اطاعت از ولایت را تقویت کنیم؛ همچنین ایام اعتکاف ماه رجب را در پیش داریم که زمان ارتباط با خدا و فرصت خوبی برای صفابخشی به دل ها و روح هاست و سالی که با چنین حرکت معنوی آغاز شود، پرمعنا خواهد بود.

,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ابراز کرد: همواره باید نسبت به کسانی که برای ما خدمتی انجام داده اند، قدردان باشیم که ائمه اطهار کسانی هستند که بیشترین خدمت را به جامعه بشری داشته و الگوی همه کمالات و ارزش های اسلامی بوده اند به گونه ای که جان و هستی خود را برای هدایت انسان ها به کار گرفته اند لذا باید قدردان آنها باشیم.

,

 

,

این استاد حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: شهادت امام هادی (ع) نیز در ایام نوروز است که توجه به این روز و احترام به مقام این امام بزرگوار بر همه ما لازم است؛ این احترام نهادن موجب می شود سالی پربرکت داشته باشیم کمااینکه شادمان بودن و شاد کردن دیگران در ایام میلاد حضرت امیرالمؤمنین (ع) درچهارچوب ارزش های اسلامی سبب می شود سالی پربرکت و موفقیت برای ما رقم بخورد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه