اخبار داغ

کارشناس مسایل اقتصادی:

مصدق به دلیل اعتماد به آمریکا نماد سازش شد

مصدق به دلیل اعتماد به آمریکا نماد سازش شد
کارشناس مسایل اقتصادی گفت: مصدق نماد سازش با آمریکا شد و چون به آمریکا اعتماد کرد از پشت به او خنجر زدند و امروز هم اگر دولت می‌فهمید و عبرت می‌گرفت، متوجه می‌شد که حضرت امام خامنه‌ای قبل از توافق برجام به مسئولین کشور گوشزد کرده بودند که ما به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اعتماد نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفت‌و‌گو با صبح توس، در خصوص ملی شدن صنعت نفت ایران در سال 1329 به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کشور، اظهار کرد: ملی شدن نفت یک بعد مبارزه ملت ایران علیه استعمار انگلیس خبیث بود و این مهم عبارتی است که باید آویزه گوش دولتمردان شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

کارشناس مسایل اقتصادی گفت: انگلیس و آمریکا دیروز نفت را ابزار استعمار و استثمار ما کرده بودند و از ما دزدی می‌کردند و امروز بهانه‌ای به نام انرژی هسته‌ای دارند و فردا موضوع دیگری را مستمسک استعمار خودشان قرار می‌دهند.

,

وی با بیان اینکه امروز دشمنان قسم خورده انقلاب، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار با هم متحد شدند و باید هوشیار باشیم، ابراز کرد: در تاریخ چند صد ساله گذشته و به عبارتی از زمان دوره‌ صفویه تا کنون هیچ روی خوشی و عمل درستی از اروپایی‌ها ندیدیم و نباید به این اولاد شیطان به ویژه انگلیس خبیث اعتماد کنیم.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: ملی شدن صنعت نفت یک نمونه ویژه از مبارزه ضد استعماری و مشارکت مردم در نهضت اسلامی به رهبری مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی است و متأسفانه عبرتی که دولت کنونی ما و هم حزبی‌های دولت نگرفتند این است که با توجه به اسنادی که شهید سید حسن آیت ارائه کرده بود مصدق السلطنه یک فراماسونر بوده است.

,

کارشناس مسایل اقتصادی گفت: مصدق نماد سازش با آمریکا شد و چون به آمریکا اعتماد کرد از پشت به او خنجر زدند و امروز هم اگر دولت می‌فهمید و عبرت می‌گرفت، متوجه می‌شد که حضرت امام خامنه‌ای قبل از توافق برجام به مسئولین کشور گوشزد کرده بودند که ما به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اعتماد نداریم و با مذاکره با آمریکا وقتتان را تلف و عزت و مصلحت و حکمت کشور را پایمال می‌کنید.

,

شیخی بیان داشت: از تأکیدات و فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری است که به خواهش و التماس و کرنش در برابر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تن ندهید چرا که هیچ نتیجه‌ای عاید شما نمی‌شود و امروز می‌بینیم که به صراحت پیش بینی حضرت آقا تحقق پیدا کرده است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه تأکید کرد: اعتماد به دشمن نتیجه‌ای جز خفت و خواری برای دولت ما نداشته است و هیچ نتیجه‌ای هم نگرفته‌اند و به عبارتی دشمنان ملت ما با دمشان گردو می‌شکنند و مرتب از ما وقت می‌گیرند و وقت می‌کُشند و در واقع وقت‌ سوزی می‌کنند.

,

وی تأکید کرد: خودکفایی در صنعت نفت و انرژی هسته‌ای و کلیه‌ی انرژی‌های را هدف سازی کنیم چرا که پایه‌ی اقتصاد مقاومتی توجه به گذر از خام فروشی گاز و نفت است و حتی گذر از خام فروشی اورانیوم غنی‌شده و یا کیک زرد و یا فرآورده‌های خام و ساده انرژی هسته‌ای است.

,

شیخی ابراز داشت: اگر بخواهیم کشوری پیشرفته داشته باشیم نباید به خام فروشی بسنده کنیم بلکه باید بتوانیم تمام نیازهای صنعت نفت و صنعت انرژی را خودمان تولید کنیم و این تولید بایستی تجارت محور باشد و بخش اعظم مازاد بر نیازمان را صادر و کالاها و خدماتی را که استعداد تولیدشان در داخل نیست به صورت معوق وارد کنیم.

,

وی گفت: اتکای دولت به خام فروشی نفت که مستمسک عملکرد مفید خودش قرار داده و با عنوان بعد از برجام علم کرده امر مضحکی است چرا که خام فروشی نفت خلاف اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی اقتصادی کشور و اقتصاد بدون نفت است؛ دولت از طرفی فروش نفت خام را افزایش داده و از طرفی دیگر سالانه حدود چهار الی پنج میلیارد دلار واردات بنزین را بر کشورمان تحمیل کرده و این خیانت بزرگی بوده که اتفاق افتاده است.

,

کارشناس مسایل اقتصادی یادآور شد: نباید نگران کاهش سهمیه صادرات نفت خام خودمان باشیم بلکه باید تلاش کنیم که این سهمیه روزی به صفر برسد و صادرکننده فرآورده‌هایی با فن‌آوری بالا در حوزه نفت و گاز باشیم و این افتخاری برای ما است و در واقع هر زمان که به این شاخص رسیدیم باید به خودمان ببالیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه