اخبار داغ

گزارش؛

از شفا یافتن عاشقان امامزاده محمد دیباج تا چشمه‌های معدنی آب گرم

از شفا یافتن عاشقان امامزاده محمد دیباج تا چشمه‌های معدنی آب گرم
موقعیت مناسب اقلیمی و حاصلخیز دشت درگز زمینه حضور و استقرار گروه ها و جوامع انسانی را از دیرباز فراهم نموده که نتیجه این استقرار رونق فرهنگی و اقتصادی و تجاری منطقه را طی اعصار و قرون به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل درگزخبر، موقعیت مناسب اقلیمی و حاصلخیز دشت درگز زمینه حضور و استقرار گروه ها و جوامع انسانی را از دیرباز فراهم نموده که نتیجه این استقرار رونق فرهنگی و اقتصادی و تجاری منطقه را طی اعصار و قرون به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر,

 

,

در این گزارش به ادامه بررسی مناطق زیبای گردشگری شهرستان درگز می پردازیم:

,

 

,

امامزاده محمدبن دیباج (ع)

, امامزاده محمدبن دیباج (ع),

 

,

بقعه متبرکه منسوب به امامزاده محمد دیباج (ع) در بخش لطف آباد و در روستای مرزی شیلگان، در فاصله 30 کیلومتری از شهرستان و یک کیلومتری از مرز مشترک ایران و ترکمنستان قرار گرفته است.

,

, ,

این بنا مدفن محمد بن دیباج فرزند امام محمد جعفر صادق (ع) است؛ ایشان در سن 59 سالگی به شهادت رسیدند و اکنون این مکان مقدس زیارتگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و مورد توجه و احترام خاص مردم این خطه و مسافران دور و نزدیک است.

,

 

,

در کلیه ایام و مناسبت ها به ویژه روزهای تاسوعا و اربعین حسینی، هیاتهای مذهبی جهت زیارت و انجام مراسم از نقاط دور و نزدیک به این مکان آمده و آیین سوگواری را برگزار می کنند.

,

 

,

نمونه های زیادی از شفاعت عاشقان در دفتر مخصوص ثبت شفا یافتگان امامزاده ثبت شده است.

,

, ,

آبگرم امام قنبر – روستای هدف گردشگری داغدار

, آبگرم امام قنبر – روستای هدف گردشگری داغدار,

 

,

تفرجگاه امام قنبر در ارتفاعات الله اکبر در نزدیکی روستای داغدار از توابع شهر چاپشلو واقع شده و دارای چشم اندازها و مناظر زیبای طبیعی است.

,

, ,

مهمترین دلیل معروفیت این مکان وجود چشمه های آب گرم معدنی با خواص موثر دارویی است که در فصول مختلف سال مورد استفاده مسافران و مردم محلی قرار می گیرد.

,

 

,

اخیرا با همت اداره میراث فرهنگی شهرستان و دهیاری روستای داغدار، خدماتی همچون احداث سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکوی نشمین، اجاق خوراک پزی و بهسازی جاده جهت رفاه مسافران و گردشگران در این مکان انجام شده است.

,

, ,

آب انبار لطف آباد

, آب انبار لطف آباد,

 

,

این اثر در شهر مرزی لطف آباد قرار داشته و در سال 1342 به همت اشرف الحاج و عهده التجار حاج کاظم کوخی کتافی و آقا علی اصفراف بنا شده است.

,

, ,

این سازه دارای دو بخش راه پله و منبع آب است که طول منبع 20 متر و عرض آن 11 متر است.

,

 

,

بر فراز آب انبار گنبدی چهار ترک ایجاد شده و عمق محل ذخیره آب از کف تا زیر سقف حدود 4.5 متر است.

,

, ,

ورودی بنا شامل راه پله ای با 20 پله آجری است و سردرب آب انبار شامل دهانه راه پله با سقف طاق جناقی و دو لچکی و کتیبه است.

,

 

,

صنایع دستی و هنرهای سنتی

, صنایع دستی و هنرهای سنتی,

, ,

صنایع دستی این شهرستان، حاصل فکر، عمل و ابتکار و خلاقیت هنرمندان است که با ویژگی های ارزشمند خودف هنر و سنتهای مردمان این سرزمین را بازگو می کنند.

,

 

,

از مهمترین صنایع دستی شهرستان می توان به گلیم بافی، فرت بافی، قالی بافی، ابریشم بافی، حصیر و بوریا بافی، چرم دوزی، پوستین دوزی، جارو بافی، نقاشی روی سفال وچرم و شیشه و معرق چوب و مس اشاره کرد که به دست توانای هنرمندان و عشایر منطقه نقش می بندد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه