اخبار داغ

بخشدار مرکزی ری مطرح کرد:

محروم ماندن روستاهای ری از اعتبارات قانونی به دلیل تداخل با حریم تهران

محروم ماندن روستاهای ری از اعتبارات قانونی به دلیل تداخل با حریم تهران
بخشدار مرکزی ری گفت: روستاهای ری به دلیل تداخل حریم شهر تهران با حوزه استحفاظی ری از اعتبارات قانونی که طبق قانون باید 80درصد آن در روستاهای واقع در حریم هزینه شود، محروم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حشمت‌الله پورمهدوی، بخشدار مرکزی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، اظهار داشت: به دلیل نزدیکی شهرری به تهران بیشتر روستاها به صورت نقاط جمعیتی هستند و از 12روستا فقط چهار روستا به‌صورت خاص فعالیت کشاورزی و دامداری انجام می‌دهند و مابقی نقاط جمعیتی هستند که کد روستایی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری, آفتاب ری,

وی با اشاره به تداخل حریم شهر تهران با حوزه استحفاظی ری، افزود: بیش از 90درصد بخش مرکزی ری با منطقه20 و 10درصد با منطقه15 شهرداری تهران تداخل دارد که با ماده 14تقسیمات کشوری مغایرت دارد.

,

بخشدار مرکزی ری با تاکید بر اینکه شهرری نیاز به شهرداری مستقل دارد، تصریح کرد: کل 12روستای واقع در اطراف شهرری که به عنوان حریم از آنها استفاده می‌شود در طول چند سال گذشته به عنوان روستاهای واقع در حریم نامگذاری شده‌اند که این موضوع کار را مشکل کرده است.

,

پورمهدوی با بیان اینکه 6روستای بخش مرکزی دارای دهیاری هستند و دهیاری یک روستا نیز بعد از عید افتتاح می‌شود، گفت: پنج روستای فاقد دهیاری داریم که به دلیل پایین بودن آمار جمعیتی و نداشتن طرح هادی، دهیاری ندارند که طبق قول بنیاد مسکن سعی می‌کنیم در اوایل سال 97 این روستاها طرح هادی مصوب بگیرند.

,

وی بیان کرد: با مسئولین شهرداری منطقه20 مشکلی نداریم و مشکل مربوط به ساختار می باشد که از ابتدا اشتباه بوده است و طبق قانون 80درصد اعتبارات حریم باید در روستاهای واقع در حریم هزینه شود که این اتفاق نمی‌افتد و ما اطلاعی نداریم که شهرداری تهران چه میزان از حریم درآمد دارد.

,

بخشدار مرکزی ری ادامه داد: به دلیل این تداخل حریم اجازه ساخت و ساز و تعمیرات به سختی داده می شود و اعتباراتی که مربوط به حریم است و از سوی شهرداری تهران برای این منطقه هزینه نمی‌شود.

,

پورمهدوی با بیان اینکه بخش مرکزی ری دارای پنج کلانتری است، گفت: در روزهای تعطیل ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش پیدا می کند و عده ای فرصت طلب در ایام عید سعی می کنند به ساخت و ساز غیرمجاز بپردازند به همین جهت بازرسان ما در عید فعال هستند و درصورت مشاهده با این افراد برخورد می شود و بناها تخریب خواهد شد.

,

وی در پایان گفت: در حوزه روستایی بیشترین مشکل مربوط به روستاهای فاقد دهیاری است و در حوزه شهری، فقدان یک شهرداری مستقل، شورای شهر مستقل، نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی و فرماندهی انتظامی مواردی است که مدیریت در شهرری را دچار مشکل می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه