اخبار داغ

گام بلند مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب برای استقلال از دانشگاه ارومیه در بودجه ۹۷

گام بلند مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب برای استقلال از دانشگاه ارومیه در بودجه ۹۷
بر اساس لایحه قانون بودجه 97 ، در بخش شانزدهم این قانون که مربوط به تغییرات متفرقه است، در ردیف 145 آمده است که :"دانشگاه ارومیه- مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب" از ذیل دانشگاه ارومیه خارج و در ردیف مستقلی منظور شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر،امروز وجود دانشگاه و مرکز علمی در یک منطقه از شاخص های توسعه و پیشرفت به شمار می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

شهرستان میاندوآب نیز از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار بوده و با توجه به موقعیت استراتژیک خود نیاز به مراکز علمی برای توسعه در آن از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

,

مرکز آموزش عالی شهید باکری به عنوان تنها مرکز آموزش عالی کاملا دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جنوب آذربایجان غربی بوده و در سال ۱۳۶۴ کار خود را به عنوان آموزشکده کشاورزی میاندوآب آغاز کرده و از سال ۱۳۸۶ نیز با تصویب شورای آموزش عالی رسما کار خود را به عنوان مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب آغاز کرده است.

,

اما یکی از مسائلی که همواره در سال های گذشته مطرح شده و حتی رئیس دانشگاه ارومیه نیز در جمع دانشجویان مرکز آموزش عالی شهید باکری با سوالی در این مورد روبرو شد, موضوع استقلال این مرکز از دانشگاه ارومیه بود که رحیم حب نقی نیز  در هفته دولت در مراسم افتتاح پروژهای عمرانی دانشگاه به این موضوع اشاره داشت.

,

در همین زمینه دکتر افشار کبیری رئیس مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب از استقلال این مرکز از دانشگاه ارومیه به عنوان یکی از خواسته های اصلی مردم نام برده و از تلاش برای تحقق این امر خبر داده بود.

,

نخستین شرط برای تحقق این موضوع نیز تخصیص بودجه جداگانه برای آن است که نگاهی به برنامه بودجه سال ۹۷ کشور نشان از تحقق این امر دارد.

,

گام بلند مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب برای استقلال از دانشگاه ارومیه در بودجه ۹۷

, گام بلند مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب برای استقلال از دانشگاه ارومیه در بودجه ۹۷, گام بلند مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب برای استقلال از دانشگاه ارومیه در بودجه ۹۷,

بر اساس لایحه قانون بودجه ۹۷ ، در بخش شانزدهم این قانون که مربوط به تغییرات متفرقه است، در ردیف ۱۴۵ آمده است که :”دانشگاه ارومیه- مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب” از ذیل دانشگاه ارومیه خارج و در ردیف مستقلی منظور شود.

,

قطعا همین موضوع و تخصیص ردیف بودجه جداگانه برای این دانشگاه یکی از گام های نخست برای تحقق استقلال کامل دانشگاه است و امیدواریم به زودی شاهد تحقق کامل این امر باشیم و امیدواریم با توجه به جایگاه علمی میاندوآب و نقش استراتژیک این شهرستان، توسعه آموزش عالی جنوب استان آذربایجان غربی با محوریت مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب تداوم یابد

,

گفتنی است هم اکنون دانشگاه های پیام نور, آزاد, علمی و کاربردی, دانشکده پرستاری و دانشکده سما وابسته به دانشگاه آزاد و نیز مرکز آموزش عالی شهید باکری در شهرستان میاندوآب فعالیت دارند که تعیین ردیف بودجه مستقل برای مرکز آموزش عالی شهید باکری در شهرستان میاندوآب در قانون بودجه ۹۷ در واقع یک عیدی برای مردم میاندوآب و نشان از گام بلند براس استقلال دانشگاه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه