اخبار داغ

امام جمعه موقت بندرعباس:

همدردی با فرزندان ائمه در شب شهادت امام هادی(ع)/ نشاط اسلامی با خواندن دعا در قلب ها زنده خواهد شد

همدردی با فرزندان ائمه در شب شهادت امام هادی(ع)/ نشاط اسلامی با خواندن دعا در قلب ها زنده خواهد شد
امام جمعه موقت بندرعباس گفت: ائمه(ع) با شادی هایی که در آن گناه وجود نداشته باشد، مخالف نیستند اما مسمانان باید با فرزندان ائمه که در آن روز حزن دارند، همدردی کنند، و با خواندن دعا نشاط اسلامی را در وجود خود زنده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد، امام جمعه موقت بندرعباس در گفت وگو با خبرنگار هرمز، با اشاره به اینکه همزمان بودن بهار طبیعت با مناسبات مذهبی اتفاق بسیار خوبی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شب سال تحویل، مقارن با شب شهادت امام هادی (ع ) است، لازم است که همه ی مردم حرمت این ایام را حفظ کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز،,

امام جمعه موقت بندرعباس افزود: ائمه با شادی  هایی که در آن گناه وجود نداشته باشد، مخالف نیستند اما مسمانان باید با فرزندان ائمه که در آن روز حزن دارند، همدردی کنند و به جای شادی هایی که در آن ها گناه دیده می شود، نشاط را در خود زنده کنند چرا که نشاط زمانی اتفاق خواهد افتاد که به بندگی خدا روی آوریم، که در این صورت کسالت از ما دور خواهد شد.

,

فروزان نژاد با اشاره به همزمان با قرار گرفتن در آستانه سال جدید، ماه رجب شروع شده است، تصریح کرد: استغفار در این ماه بسیار سفارش شده است، و قطعا خواندن دعای تحویل سال در این ایام نیز اثربخشی بسیار زیادی خواهد داشت.

,

وی بیان کرد: این مناسبات مارا به خدا نزدیک خواهد کرد؛رجب ماهی است که در آن قلب ها به هم نزدیک خواهند شد و رفتارها تغییر خواهند کرد، بنابراین لازم است همه ی مردم به خوبی از این فرصت استفاده کنند.

,

امام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه توسل به امام هادی(ع) در داشتن سال پربرکت به ما کمک خواهد کرد، گفت: قرائت دعاهای جامعه کبیره، زیارت عاشورا و زیارت امام هادی( ع) و توسل به ایشان می تواند، سرنوشت افراد را در سال جدید تغییر دهد. و حوادث را از انسان دور کند.

,

فروزان نژاد ادامه داد: نوروز امسال نوروز بندگی است، چرا که ایام اعتکاف  نیز امسال در ماه بهار طبیعت قرار دارد و مردم برای حیات بخشیدن به وجود  در مساجد نیز حضور پیدا خواهند کرد.

,

وی با اشاره به اینکه اینکه روز اول سال جدید، شهادت است، بیان کرد: این اتفاق برای مسلمانان یک اتفاق خوب قلمداد می شود، زیرا آغاز سال نو با درس گرفتن و الگو گیری از رفتارهای امام هادی(ع)  و زنده شدن یاد ایشان در قلوب مسلمین همراه خواهد شد.

,

امام جمعه موقت بندرعباس یادآور شد: همانطور که در دین اسلام توصیه شده است، در ایام نوروز به دیدار اقوام بروید و فرزندان دست های پدرو مادر خود را در ببوسند و از فرصت دور هم بودن برای انجام فریضه مهم امر به معروف  و نهی از منکر نیز استفاده کنید.

,

فروزان نژاد خاطر نشان کرد: همزمان با شادی خود و خانواده و خریدهای نوروزی و سوغات به فقرایی که در شهر خود و یا در شهرهایی که به آن ها سفر می کنید، عیدی بدهید تا خوشحالی عیدانه صرفا برای افراد خاص نباشد وهمه ی مردم در این ایام نشاط داشته باشند.

,

انتها پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه