اخبار داغ

جام فوتبال ” تسلیت کرمانشاه ” سیلوانا در حال برگزاریست

جام فوتبال  ” تسلیت کرمانشاه ” سیلوانا در حال برگزاریست
بمناسبت فرارسیدن نوروز ١٣٩٧ ، مسابقات فوتبال در چمن ورزشی روستای منصورآباد سیلوانای ارومیه با شرکت ۲۴ تیم تحت عنوان ” تسلیت کرمانشاه “برگزار میشود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانا نیوز :

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

جام نوروز ” تسلیت کرمانشاه ” در چمن ورزشی منصورآباد بخش سیلوانا ، از نظر تعداد تیم های شرکت کننده و استقبال پرشور ؛ بزرگترین جام مسابقات می باشد که امسال با سرپرستی و مدیریت دهیاری ، جوانان و هیئت فوتبال روستای منصورآباد و با هماهنگی و نظارت بخشداری سیلوانا و تربیت بدنی گردان شهید خرازی زیوه ، هفته گذشته آغار بکار نمود و هم اکنون در حال برگزاریست .

,

آدم نیکزاد از عوامل اجرایی و یکی از سرپرستان برگزاری این جام نوروزی در بخش سیلوانا در گفتگو با سیلوانانیوز می گوید :

,

به مناسبت فرارسیدن نوروز ٩٧ ، این دوره از مسابقات فوتبال نوروزی تحت عنوان ” تسلیت کرمانشاه ” جهت همدردی با مردم زلزله دیده کرمانشاه فعالیت خود را آغار نموده که از تمامی بخشها و مناطق شهرستان ارومیه ؛ در قالب ۴٠ تیم بعنوان نماینده مناطق شرکت نموده اند که به مدت ٣٠ روز و در قالب ٨ دوره و با اجرای بالای ١٠٠ بازی به مصاف همدیگر خواهند رفت و اختتامیه این دوره از مسابقات نیز در حدود ٢٠ فروردین ٩٧ برگزار می شود که در آن از تیم ها و نفرات برگزیده ، عوامل اجرایی در مراسمی تقدیر میشود .

,

نیکزاد در خصوص کاستی و مشکلات برگزاری این قبیل مسابقات می گوید : از معضلات برگزاری این قبیل مسابقات نبود فضای مناسب عمومی برای برگزاری در بخش سیلوانا می باشد بطوریکه فضایی که هم اکنون مسابقات در آن برگزار میشود از دهیاری منصورآباد اجاره گردیده است که متاسفانه استاندارد لازم را تا حد زیادی ندارد و اگر مسئولان حمایت کنند میتوانند با اندک هزینه با کاشت چمن وضعیت فضا را بهبود بخشند .

,

وی ادامه می دهد : از دیگر کاستی این زمینه ، با وجود اینکه فراخوان مسابقات به اکثر دهیاران و فعالان مدنی ، اجتماعی و ورزشی بخش و علاقه مندان اطلاع رسانی شده ؛ نبود حامی و اسپانسر قوی برای برگزاری است که تنها بیمه سینا نمایندگی مبشری راد در شهرک زیوه با تقبل بخشی از هزینه مسابقات ؛ جام نوروزی را حمایت نموده و دهیاران هم توانسته اند نسبت به تهیه البسه ورزشی بازیکنان اقدام نمایند .

,

از دیگر کاستی های برگزاری این مسابقات تهیه بیمه ورزشی بازیکنان و تیم های شرکت کننده است و هرچند تاکنون تلاشهای زیادی برای حل این مشکل با اداره تربیت بدنی صورت گرفته اما با وجود هزینه های بالای بیمه ایی نتیجه ای نداده ؛ که حل موضوع بیمه به سرپرستان تیم اطلاع رسانی و با اخذ تعهد نامه از سرپرستان خواسته شده که نسبت به بیمه ورزشی بازیکنان و تیمشان اقدام کنند .

,

نیکزاد در خصوص مزایای برگزاری این قبیل مسابقات و لزوم تداوم آنها می گوید : این مسابقات بزرگترین فایده ای که می تواند برای بخش سیلوانا داشته باشد اینست که جوانان به سوی ورزش سوق داده می شوند که این می تواند اقدام مناسبی جهت بدور نگه داشتن جوانان از معضلاتی همچون اعتیاد ، سیگار ، قلیان و … باشد .

,

علاوه بر آن برگزاری و تداوم این مسابقات می تواند اشتغالزایی را به همراه داشته باشد و همانطور که می بینیم برگزاری این دوره از مسابقات توانسته برای ٨ خانوار روستای منصورآباد اشتغال ایجاد نماید.

,

نیکزاد در پایان گلایه ها و درخواستهایی از مسئولان دارد و می گوید :

,

متاسفانه با وجود آمار بالای جوانان ورزش‌دوست بخش سیلوانا ؛ این بخش پتانسیل و ظرفیت لازم را دارد که از همه اقسام ورزش از فوتبال گرفته تا شطرنج استقبال بالایی داشته باشد اما متاسفانه بخش سیلوانا هیچگونه زیرساخت ورزشی ندارد و همانطور که همه شاهد هستیم اگر بخواهیم یک دوره مسابقات شطرنج در بخش سیلوانا برگزار کنیم به ناچار مجبور هستیم به مکانهایی همچون تالار که هیچ تشابهی با فضای ورزشی ندارد پناه ببریم و متاسفانه هیچ سرانه‌ای برای برگزاری مسابقات ورزشی به بخش سیلوانا اختصاص داده نمیشود که به تبع آن مکان و فضا مناسب ورزشی که بتواند بصورت عام در خدمت ورزشکاران باشد وجود ندارد .

,

ادارات تربیت‌بدنی ، ورزش و جوانان اگر هزینه ای هم به برگزاری مسابقات اختصاص ندهند اما میتواند با معرفی چند کارشناس و مربی حداقل بازیهای حساس را مدیریت و کارشناسی نمایند .

,

از رابطین ورزشی ، بخشداری و اداره تربیت بدنی و ورزش و جوانان و دستگاههای ذیربط درخواست می نماییم که توجه ویژه‌ای به برگزاری مسابقات ورزشی در عمل داشته باشند چرا که همگی مسئول هستیم و باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم ، ورزشی توام با صلح و دوستی برای جامعه به ارمغان آوریم .

,

در پایان گفتگو با آقای نیکزاد سری هم به غرفه های حاشیه مسابقات زدیم و شاهد اشتغال چند جوان و نوجوان روستا بودیم .در این بین با یکی از جوانان که با فروش سیب زمینی و نان کردی به حاضرین خدمات ارائه می داد هم صحبت شدیم .

,

نامش عبدالحمید اسمعیلی بود که می گفت : اهل روستای منصورآباد هستم که متاسفانه اشتغال ثابتی ندارم و امسال با برگزاری مسابقات توسط دهیاری و عوامل اجرایی اجازه برپایی غرفه کوچک در حاشیه جام یافتم که با فروش سیب زمینی به همراه دوستم در این روزها میتوانیم درآمدی داشته باشیم و سخن آخرشان این بود که مسئولین چاره‌ای برای اشتغالزایی در بخش سیلوانا بیندیشند و به فکر جوانان باشند .

,

بله همانطور که می بینیم و از گفته های این جوانان نتیجه گیری میشود باید از مسئولان درخواست نماییم که با حضور در میان جوانان ؛ درد و دغدغه هایشان را گوش کنند و به فکر توسعه زیرساختهای ورزشی و مشکلات اشتغال جوانان باشند که امیدواریم در اسرع زمان ممکن شاهد حضور مسئولان در این دوره مسابقات باشیم.

,

سیلوانا

, سیلوانا, سیلوانا, , , , ,

, ,

, , , , , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه