اخبار داغ

این هشدار را جدی بگیرید؛

داروهایی که باید با غذا مصرف شوند

داروهایی که باید با غذا مصرف شوند
مصرف دارو باید طبق دستور پزشک شود تا علاوه بر تاثیرگذاری دارو از ایجاد صدمات به سلامت فرد جلوگیری کند؛ یکی از مواردی که در تجویز و مصرف دارو اهمیت دارد، مصرف همزمان داروها و همینطور مصرف دارو با غذاست که بسته به نوع دارو ممنوعیت و ضرورت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌نقل از رسانه خبری سلامت سپید پوش، برخی از داروها را باید حتما باعد از وعده غذایی و با شکم سیر مصرف کرد و حتی این نکته بر روی دارو تذکر داده شده است؛ این تذکر به این معناست که اگر دارو را با شکم خالی مصرف کنید می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند و عوارضی مانند تهوع و معده درد را به دنبال داشته باشد و یا مصرف آن با غذا باعث عملکرد بهتر دارو، جذب بهتر آن و در نهایت تاثیر بهتر در روند درمان بیماری داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رسانه خبری سلامت سپید پوش,

**هشدار را جدی بگیرید

, **هشدار را جدی بگیرید,

توصیه‌ها و تذکراتی که بر روی بسته‌بندی و پکیج داروها نوشته شده است را حتما مطالعه کنید، به هر دلیلی ممکن است پزشک شما فراموش کند به شما در مورد ضرورت مصرف دارو با شکم پر توصیه‌های لازم را بکند؛ نکته ای دیگر که باید در زمان مصرف دارو توجه داشته باشید این است  ممکن است گاهی با داشتن اطلاع از نحوه مصرف دارو به دلیل کمبود وقت یا عدم دسترسی به غذا این داروها را بدون غذا مصرف کنید، بعد از مدتی به یک عادت تبدیل می‌شود و علاوه بر آن که می‌تواند از تاثیرگذاری دارو بکاهد گر این روش مدتی نسبتا طولانی ادامه داشته باشد به روده، معده، کبد و کلیه شما صدمات غیر قابل جبرانی را وارد می‌کند که می‌تواند سلامتی عمومی بدن شما را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کند.

, توصیه‌ها و تذکراتی که بر روی بسته‌بندی و پکیج داروها نوشته شده است را حتما مطالعه کنید، به هر دلیلی ممکن است پزشک شما فراموش کند به شما در مورد ضرورت مصرف دارو با شکم پر توصیه‌های لازم را بکند؛ نکته ای دیگر که باید در زمان مصرف دارو توجه داشته باشید این است  ممکن است گاهی با داشتن اطلاع از نحوه مصرف دارو به دلیل ,

در ادامه به مهم‌ترین این داروها اشاره می‌کنیم:

,

 متفورمین

,  متفورمین,

این دارو برای درمان دیابت نوع دوم تجویز می‌شود؛ اگر متفورمین را با غذا مصرف نکنید علاوه بر ابتلا به ناراحتی‌های شکم و گوارش، ممکن است دچار افت فشار خون شوید.

,

آنتی‌بیوتیک‌ها

, آنتی‌بیوتیک‌ها,

برخی از آنتی بیوتیک ها را باید حتما با غذا مصرف کرد و مصرف برخی دیگر با شکم پر به شدت منع می‌شود، قبل از مصرف آنتی بیوتیک حتما در این خصوص با پزشک خود مشورت کنید و توصیه‌های روی بسته دارو را حتما بخوانید؛ آنتی بیوتیک‌هایی مانند آموکسی‌سیلین و کلوفازیمین حتما باید همراه غذا مصرف شوند.

,

داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی

, داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی,

مسکن‌هایی مانند ایبوبروفن، استامینوفن و آسپرین با مسدود کردن گیرنده‌های درد، باعث کاهش درد در یمار می‌شوند و بهتر است به همراه غذا استفاده شوند تا ضمن جلوگیری از آسیب رساندن به بدن، تاثیرگذاری آن‌ها افزایش یابد و مهم‌تر از همه از مشکلات گوارشی و خونریزی روده یا معده جلوگیری شود.
روش مصرف داروهای مسکن و ضد درد

,
,

 قرص‌های ضدبارداری

,  قرص‌های ضدبارداری,

قرص‌های ضدبارداری دسته دیگری از داروهایی هستند که باید همراه غذا مصرف شوند. مصرف این داروها با غذا از حالت تهوع شما جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، اگر این داروها را با غذا مصرف کنید زمان مصرف آن‌ها را فراموش نمی‌کنید.

,

ترجمه شده از: healthinformation

,

انتهای متن/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه