اخبار داغ

تخلف آشکار مامور سد معبر شهرداری در برخورد با دستفروشان تهرانی

تخلف آشکار مامور سد معبر شهرداری در برخورد با دستفروشان تهرانی
دستفروشان دور مامور سدمعبر را گرفتند و شروع به حرف زدن کردند. کمی نزدیک‌تر رفتم و متوجه شدم که مامور سدمعبر شهرداری به دستفروشان می‌گوید «پول بدید تا اجازه بدم وایسید» و این‌گونه شد که از 4 نفر مبلغ 200 هزار تومان دریافت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ شب جمعه برای خرید وسایل عید به خیابان رودکی (سلسبیل سابق) رفته بودم که با صحنه‌ای عجیب مواجه شدم. صحنه‌ای که باز هم یک مامور سد معبر شهرداری نقش اول آن را ایفا می‌کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

در حال خرید از یکی از دستفروشان بودم که مامور سدمعبر شهرداری آمد و به آن دستفروش گفت «جمع کن برو». دستفروشان مقداری مقاومت نشان دادند ولی سپس شروع به جمع کردن بساطشان کردند.

,

در همان حال که ایستاده بودم، دستفروشان دور مامور سدمعبر را گرفتند و شروع به حرف زدن کردند. کمی نزدیک‌تر رفتم و متوجه شدم که مامور سدمعبر شهرداری به دستفروشان می‌گوید «پول بدید تا اجازه بدم وایسید» و این‌گونه شد که از چهار نفر مبلغ 200 هزار تومان دریافت کرد.

,

آنچه که از نگاه شما گذشت، حاصل گزارش ارسالی یک شهروند خبرنگار به شبکه خبری تهران نیوز است که اهمیت موضوع، ما را مجاب به پیگیری این موضوع و حضور در محل وقوع حادثه کرد.

, شبکه خبری تهران نیوز,

به سراغ دستفروشان رفتیم. ابتدا بنا به دلایلی از مصاحبه کردن و بیان حقایق خودداری کردند اما سپس حاضر به مصاحبه شدند. یکی از آن‌ها به خبرنگار تهران نیوز گفت: من 40 هزار تومان به این مامور سدمعبر دادم ولی راضی نیستم. از صبح تا الان 80 هزار تومان فروخته‌ام و اولین روز است که به این جا آمدم.

,

وی ادامه داد: 40 هزار تومان از من گرفت و گفت که فعلا کاری با من ندارد. کارشان غیرقانونی بود. شب عید است؛ ما پول نداریم و مجبوریم که دستفروشی کنیم. از ساوه به این جا آمده‌ام تا اجناسم و شب‌ها هم در ماشین می‌خوابم.

,

 

,

*ماموری که 6 ماه عقب افتادگی حقوقش را با رشوه‌گیری از دستفروشان جبران کرد!

,

این دستفروش در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: آن مامور سدمعبر به من گفت «6 ماه است که حقوق نگرفته‌ام و باید کمکم کنی». سال گذشته هم من به تنهایی 70 هزار تومان دادم تا اجازه پهن کردن بساط را به من بدهند.

,

لازم به ذکر است، در گفت‌وگو با دستفروشان متوجه شدیم که اکثر آن‌ها در روزهای پایانی سال از شهرستان‌های مختلف مانند ساوه، تبریز و چند شهرستان دیگر به پایتخت می‌آیند تا درآمدی داشته باشند و مقداری از کمبود بودجه سالشان را جبران کنند.

,

وقتی با یکی دیگر از دستفروشان هم‌صحبت شدیم، به ناراحتی او پی بردیم. او گفت «هر سال همین بساط را داریم و به ماموران شهرداری پول می‌دهیم. از طرفی هم کاری از دستمان برنمی‌آید و نمی‌توانیم ثابت کنیم که به آن‌ها پول داده‌‎ایم».

,

دستفروش دیگری که در آن جا حضور داشت، به خبرنگار تهران نیوز خبر داد: با دستفروش‌های محلی کاری ندارند و فقط به کسانی گیر می‌دهند که از شهرستان آمده‌ و غریب هستند.

,

سئوال دیگر ما در جمع دستفروشان این بود که اگر به ماموران سدمعبر شهرداری پول ندهید چه می‌شود؟ یکی از دستفروش‌ها حرف ما را قطع کرد و در پاسخ گفت: یکی از همین ماموران دیروز هم سراغ من آمد و پول خواست ولی من ندادم و حرفمان شد. امروز هم آمد ولی من 40 هزار تومان به این مامور دادم.

,

 

,

*مجبور بودم که رشوه بدهم

, *مجبور بودم که رشوه بدهم,

وقتی از او دلیل رشوه دادنش به مامور سدمعبر شهرداری را پرسیدیم، پاسخ داد: من یک هفته آخر هر سال را به تهران می‌آیم تا اجناسم را بفروشم و بتوانم بدهی‌هایم را بدهم و چک‌هایی که کشیده‌ام را پاس کنم. مجبور بودم که رشوه بدهم. پارسال هم از ما پول گرفته بود. امسال هم گفت می‌خواهم به شمال بروم و پول لازم دارم.

,

این گزارش حاکی است، در پایان طی تماس تلفنی که با 137 داشتیم، متوجه شدیم که این اقدام ماموران سدمعبر شهرداری کاملا غیرقانونی بوده و جرم محسوب می‌شود.

,

 

,

*بد نیست بدانید ...

,

قانون شهرداری‌ها، به ماموران شهرداری اجازه داده است تا با هرگونه سد معبر از جمله دست‌فروشی مقابله کنند و برای مقابله با آن نه نیازی به دستور قضایی است و نه ادعای خسارتی پذیرفته می‌شود.

,

 

,

*حرف آخر

,

ناگفته نماند که ماموران سدمعبر شهرداری در سال‌های گذشته محبوبیت خود را از دست داده‌اند. سیلی زدن مامور سدمعبر شهرداری فومن به یک خانم در فومن و هم‌چنین ضرب و شتم با یک دستفروش در خیابان ولی‌عصر(عج) تهران مهر تاییدی بر این مدعاست. البته این موضوع را هم از یاد نبریم که هنوز هم ماموران وظیفه‌شناس و متدینی وجود دارند که تکالیفشان را به بهترین صورت ممکن انجام می‌دهند.

,

در پایان امیدواریم تا مسئولان شهرداری ناحیه 2 منطقه 10 تهران نسبت به این خبر واکنش نشان داده و هر چه سریعتر نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کنند تا دیگر شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

,

انتهای پیام/*

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه