اخبار داغ

توجه به فرهنگ نکته مغفول مانده مسئولان در ایام تعطیلات

توجه به فرهنگ نکته مغفول مانده مسئولان در ایام تعطیلات
نکته‌ای که در این میان مغفول مانده توجه به مسئله فرهنگ و شهروندان مازندرانی است که در مدت حضور مسافران مورد هجوم برخی از هنجارشکنان قرار می‌گیرند و هیچ متولی برای جلوگیری و برخورد با این موارد وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از بلاغ،شهرهای شمالی کشور به‌ویژه شهرهای مازندران به دلیل دارا بودن موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و جاذبه‌های دیگر در ایام نوروز و تابستان، پذیرای شمار زیادی از مسافران از استان‌ های مختلف است که البته جای خرسندی دارد، اما متأسفانه به دلیل بی‌توجهی و یا سهل‌انگاری متصدیان امر از جمله عدم نگرش اقتصادی و توریستی نسبت به این مهم، فقط ترافیک و شلوغی برای بومیان منطقه چیز دیگری به ارمغان نمی‌آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

اما علاوه بر بروز ترافیک و مشکلات زیست محیطی زیاد در زمان حضور مسافران در مازندران، افرادی با هنجارشکنی اخلاقی و فرهنگی موجب ناراحتی‌های بسیاری در میان مردم متدین‌ استان مازندران می‌شوند که جای بسی تاسف است.

یکی از هنجارشکنی‌های مرسوم، شیوع بدحجابی از طرف مردان و زنان است که به آسانی و با وضعیت بسیار بد در مراکز خرید و معابرعمومی تردد می‌کنند که هجوم فرهنگی را به همراه دارد و موجب جریحه‌دار شدن عفت عمومی می‌شوند.

در حالی که قبل از شروع ایام تعطیلات مسئولان استانی و شهری با برگزاری جلسات زیاد و ایجاد ستادهای نوروزی در پی محیطی مناسب اعم از زیباسازی شهری، ساماندهی سواحل و اسکان برای مسافران و گردشگران هستند، اما نکته‌ای که در این میان مغفول مانده، توجه به مسئله فرهنگ و شهروندان مازندرانی است که در مدت حضور مسافران مورد هجوم فرهنگ‌های مختلف قرار می‌گیرند و هیچ متولی برای جلوگیری و برخورد با این موارد وجود ندارد.

در حالی که از نظر قانونی و برابر ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، قانون‌گذار جرایمی نظیر جریمه  نقدی، تعزیر و حبس را برای کسانی که موجب هتک عفت عمومی می‌شوند، پیش‌بینی کرده اما اجرای این قانون به صورت تلویحی از سوی مسئولان اجرایی در مازندران زیرپا گذاشته شده است.

مردم مازندران در طول تاریخ به مردمانی مهمان‌نواز معروف بوده‌اند و مهمانان را عزیز و حبیب خدا می‌دانسته‌اند و هیچگاه در پی این نیستند که به آن‌ها سخت بگیرند تا خاطره بد برای مسافران به جا بماند، اما این یک امر طبیعی است که مهمان باید هنجارهای میزبان را رعایت کند و در این میان نقش مسئولان برای ایجاد توازن و رعایت قانون بسیار ضروری است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه