اخبار داغ

بی نوایی "جیران" در سال جدید هم ادامه دارد/وقتی یک خانه حداقل ترین امکانات را ندارد+تصاویر

بی نوایی "جیران" در سال جدید هم ادامه دارد/وقتی یک خانه حداقل ترین امکانات را ندارد+تصاویر
جیران عروس دیروز است که با هزاران امید و آرزو به خانه بخت به روستای آرند آمده بود از روزگار تنهایی اش که بدون فرزند مانده و شوهری که او را تنها گذاشت با آه و افسوس یاد می کرد و می گفت که قسمت نبود بچه دار شوم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یه نقل از چرام، جیران عروس دیروز است که با هزاران امید و آرزو به خانه بخت به روستای آرند آمده بود از روزگار تنهایی اش که بدون فرزند مانده و شوهری که او را تنها گذاشت با آه و افسوس یاد می کرد و می گفت که قسمت نبود بچه دار شوم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چرام,

جیران که می گویند آنقدر زیبا بود که خواستگاران زیادی داشت  و  در وصفش اشعار و ترانه هایی خوانده شد زیرا اسوه نجابت و پاکدامنی بود و سرانجام قرعه فال او را عروس روستای آرند کرد و هر دو طایفه برایش جشن عروسی برپا کردند.

,

این خانم بزرگوار که چشمانش نابیناست و دیگر توان دیدن ندارد، می گوید سالهاست به شهر نرفته ام و اکنون هم نمی توانم حتی با ماشین به شهر بروم، و راست می گفت چرا که برای انسان چه دردی کشنده تر از بی خبری است!!

,

, ,

امروز و در آستانه اولین روزسال1397به سراغ "جیران" رفتیم تا پس از گذشت چند ماه دوباره حال و روزگار وی را مطلع شویم.

,

رئیس شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت شهرستان چرام در بازدید از روستای آرند، گفت: این دیدار در آستانه تحویل سال نو با خانواده های بی بضاعت ،بی سرپرست و بیمار صورت گرفت.

,

 

,

, ,

 

,

منیر تقی زاده افزود: دید و بازدیدهای عیدانه از سنت‌های کهن مردم ایران است پس چه بهتر که در این دید و بازدیدها دلجویی از فقرا،بی سرپرستان و بیماران صعب العلاج باشد.

,

وی افزود:ما باید بسیاری از افرادی که از لحاظ اقتصادی در سطح پایین هستند،کمک کنیم و بتوانیم حداقل ترین امکانات زندگی را برای آنها فراهم کنیم.

,

این مسئول،گفت:"جیران" یکی از افرادی هست که مسئولان زیادی از وضعیت زندگی اش بازدید کردند اما متاسفانه اقدامات کافی صورت نگرفته است که باید بتوانیم کمک فراوانی به این خانواده یک نفره کنیم.

,

 

,

, ,

گفتنی است که روستای آرند در ۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر چرام در استان کهگیلویه و بویر احمد واقع شده و دارای قدمت تاریخی فراوانی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه