اخبار داغ

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

تشدید نظارت بهداشتی بر اماکن و مراکز ارائه‌کننده خدمات در ایام نوروز

تشدید نظارت بهداشتی بر اماکن و مراکز ارائه‌کننده خدمات در ایام نوروز
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تشدید نظارت بهداشتی بر اماکن و مراکز ارائه‌کننده خدمات در ایام نوروز خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمدرضا صائینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بازدیدهای دانشگاه علوم پزشکی زنجان از مراکز مختلف در ایام نوروز انجام می‌شود، اظهار کرد: نظارت و تشدید بازرسی بهداشت محیطی از تمامی اماکن عمومی تحت پوشش با در نظر گرفتن اولویت اماکن حساس در دستور کار قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: این مراکز شامل سرویس‌های بهداشتی عمومی داخل شهری و بین راهی، اماکن بین راهی، مهمانسراها، هتل، متل، مسافرخانه، زائرسرا و اقامتگاه ها، مساجد، زیارتگاه ها، پارک ها، جایگاه های اسکان مسافران نوروزی، تفرجگاه ها، اماکن مشابه با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، ابزار و تجهیزات و بهداشت ساختمان، آب مصرفی و دفع صحیح پسماند و فاضلاب، نظافت عمومی و عدم استعمال دخانیات هستند.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: نظارت وتشدید بازرسی بهداشت محیطی بر ترمینال های مسافربری، ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، اتوبوس ها و قطارهای مسافربری با تأکید بر عرضه موادغذایی سالم، دقت در حفظ ایمنی موادغذایی، بهداشت فردی شاغلین مرتبط با تهیه و توزیع موادغذایی، استفاده از آب شرب و یخ مورد تایید با اولویت استفاده از آب بسته بندی شده در وسایط نقلیه عمومی مسافربری، نظافت عمومی، نظافت سرویس های بهداشتی، بهداشت ابزار و تجهیزات (پتو، ملحفه و استکان و لیوان مورد استفاده در قطارها) و کنترل و کاهش استعمال دخانیات از جمله قلیان دراماکن و مراکز فوق در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی گفت: تهیه و نصب بنرهای اطلاع رسانی در خصوص اجرای مانور و برنامه سلامت نوروزی حداقل در محل ستاد معاونت و محل مرکز بهداشت شهرستان و در ورودی و خروجی های مناطق شهری و میادین اصلی شهرها از جمله اقدامات بوده است.

,

صائینی با اشاره به نظارت و بازرسی بهداشت محیطی از استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی عنوان کرد: ساماندهی فعالیت دستفروشان موادغذایی و جلوگیری از فروش موادغذایی بالقوه خطرناک و موادغذایی فاقد بسته بندی، فاقد مجوز بهداشتی و تاریخ مصرف معتبر به صورت دستفروشی با مشارکت سازمان های مرتبط انجام می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر توزیع سالاد و سبزی خام در تمامی مراکز طبخ و تهیه موادغذایی و اغذیه فروشی ها به طوری که مراحل سالم سازی بطور کامل رعایت شود، انجام می‌شود.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به نمونه برداری هدفمند از موادغذایی سنتی و صنعتی در طول طرح اظهار کرد: توجه ویژه به نظارت بر تهیه و توزیع شیرینی سنتی با اولویت استفاده از مواد اولیه سالم و بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

,

وی افزود: به روز کردن اطلاعات رتبه بندی رستورانها در سامانه جامع مدیریت بازرسی از جمله اقدامات است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه