اخبار داغ

وقتی یاسوج، پایتخت زباله می شود؛

نابسامانی خیابان های شهر یاسوج در اواخر شب/بی تدبیری شهرداری یاسوج در ساماندهی دستفروشان+تصاویر

نابسامانی خیابان های شهر یاسوج در اواخر شب/بی تدبیری شهرداری یاسوج در ساماندهی دستفروشان+تصاویر
خیابان های شهر یاسوج قبل از پهن شدن بساط دست فروشان تمیز است اما در اواخر شب به دلیل بی توجهی و ریختن ضایعات توسط دست فروشان بسیار نابسامان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو در روزهای ابتدایی سال جدید هستیم و بازار دست فروشان به ویژه میوه فروشان داغ شده است به گونه ای که  گاهی به سختی می توان در پیاده رو ها حرکت کرد و گاهی نیز ترافیک انسان رخ می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو ,

می توان گفت در این روزها فضای شهر یاسوج در تسخیر دست فروشان است دست فروشان به دلایل مختلف قیمت اجناس خود را نسبت به سایر مغازه ها کمی مناسب تر می دهند به همین دلیل بیشتر مورد استقبال مردم هستند و مردم نیز بیشتر خریدهای خود را از دست فروشان انجام می دهند و روز به روز نیز بر تعداد این دست فروشان و تنوع اجناس آنها افزوده می شود.

,

خرید از دستفروشان جزئی از زندگی روزمره بسیاری از ما شده است به گونه ای که شاید بتوان گفت تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری شهر شده است، دستفروشانی که تا نیمه های شب در اطراف میدان های بزرگ بساط می کنند نه تنها برای ساکنان بلکه برای بسیاری از مسافران این شهر هم از جذابیتی غیر قابل انکار برخوردارند،  این جذابیت بیشتر هم می شود وقتی می بینی در مکانی می توانی از شال و روسری گرفته تا هندز فری و سیم شارژر را از دستفروشان خرید.

, خرید از دستفروشان جزئی از زندگی روزمره بسیاری از ما شده است به گونه ای که شاید بتوان گفت تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری شهر شده است، دستفروشانی که تا نیمه های شب در اطراف میدان های بزرگ بساط می کنند نه تنها برای ساکنان بلکه برای بسیاری از مسافران این شهر هم از جذابیتی غیر قابل انکار برخوردارند،  این جذابیت بیشتر هم می شود وقتی می بینی در مکانی می توانی از شال و روسری گرفته تا هندز فری و سیم شارژر را از دستفروشان خرید.,
, ,

البته این زاویه دید تنها مختص افرادی است که از دستفروشان خرید می کنند وگرنه مسولان با عینک دیگری به این قضیه می نگرند و برخورد با دستفروشان به عنوان سد معبر کنندگان چند ماهی است به یکی از رسالت های مهم ماموران شهرداری تبدیل شده است. هم اکنون نیز شورای شهر تهران به این ماجرا ورود کرده و با هم ردیف قرار دادن دست فروشان و متکدیان، اختیارات بیشتری را به شرکت شهربان برای برخورد با آنها تفویض کرده است.

, البته این زاویه دید تنها مختص افرادی است که از دستفروشان خرید می کنند وگرنه مسولان با عینک دیگری به این قضیه می نگرند و برخورد با دستفروشان به عنوان سد معبر کنندگان چند ماهی است به یکی از رسالت های مهم ماموران شهرداری تبدیل شده است. هم اکنون نیز شورای شهر تهران به این ماجرا ورود کرده و با هم ردیف قرار دادن دست فروشان و متکدیان، اختیارات بیشتری را به شرکت شهربان برای برخورد با آنها تفویض کرده است. ,

 در یاسوج زمان مشخصی برای پهن کردن وسایل توسط دست فروشان داده شده است مثلا در ساعاتی از ظهر و یا در عصر تا اواخر شب بازار آنها به راه است و جالب اینجاست که پیاده روها را خودشان تقسیم کرده اند و بخشی مربوط به فروش انواع لباس و بخشی مربوط به فروش گیاهان کوهی و بخشی دیگر مربوط به میوه فروشان است.

,

استقبال مردم از این دست فروشان نیز قابل توجه است البته به این موضوع وارد نمی شویم که جنس آنها اصل یا تقلبی است در هر صورت مورد استقبال مردم هستند به همین دلیل تعدادشان نیز در حال زیاد شدن است و در ایام نوروز تقریبا می توان گفت دو برابر می شوند چرا که این ایام اوج خرید مردم است .

,
, ,

بدون شک دست فروشان وقتی  وسایل خود را در خیابان ها پهن می کنند بعد از فروش  وقتی که می خواهند وسایل خود را جمع کنند ضایعات زیادی دارند که متاسفانه اکثر آنها این ضایعات را بدون هیچ توجهی در همان مکان رها می کنند و یا در جدول کنار خیابان می ریزند.

,

با تغییر شرایط اقتصادی و مشکلات مالی که در سال های اخیر بر دوش خانوارهای ایرانی سنگینی کرده شاهد افزایش دستفروشان در سطح شهر هستیم، مردم که جیب خود را می بینند و بودجه ای که کفاف خرید از مغازه ها و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و قبض آب و برق مغازه نمی دهد.

, با تغییر شرایط اقتصادی و مشکلات مالی که در سال های اخیر بر دوش خانوارهای ایرانی سنگینی کرده شاهد افزایش دستفروشان در سطح شهر هستیم، مردم که جیب خود را می بینند و بودجه ای که کفاف خرید از مغازه ها و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و قبض آب و برق مغازه نمی دهد. ,

جنس ارزانتر هر چند با کیفیت پایین تر برای خانواده ای که شرایط سخت اقتصادی را می گذراند نعمتی است که هیچ شعار و بنری نمی تواند آن را نفی کند، به گونه ای که وقتی در اواخر شب به خیابان ها مراجعه کنیم وضعیت نامناسبی در شهر وجود دارد از نایلون ها تا کارتون هایی که به صورت تکی بدون تجمیع شدن در خیابان ها رها شده اند تا اضافه های میوه فروشانی که نابسامانی خیابان های شهر را دو چندان کرده است و وقتی به این فروشندگان تذکر می دهیم که چرا این کار را می کنند می گویند ماموران شهرداری تمیز می کنند!

, جنس ارزانتر هر چند با کیفیت پایین تر برای خانواده ای که شرایط سخت اقتصادی را می گذراند نعمتی است که هیچ شعار و بنری نمی تواند آن را نفی کند، ,
, ,

در این میان شهرداری نیز مقصر است و بهتر است برای بهبود وضعیت شهرداری تعداد سطل های زباله سطح شهر را افزایش دهد و به جای استفاده از سطل های آهنی بزرگ و سطل های خیلی قدیمی با نصب چند شعار و گذاشتن سطل های زباله بهتر در  این راستا گام بردارد که شاهد چنین نابسامانی هایی در شهر نباشیم.

,

تصاویری که منتشر شده است از وضعیت خیابان های شهر یاسوج در اواخر شب است که دست فروشان جمع کرده اند و رفته اند و ماموران شهرداری می مانند با خیابان هایی که هر روز باید تمیز شود و اما به دلیل بی توجهی مردم انگار که اصلا تمیز نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه