اخبار داغ

آجیل‌هایی که دندان می‌شکنند

آجیل‌هایی که دندان می‌شکنند
یک دندانپزشک درخصوص مراقبت‌های دهان و دندان در ایام تعطیلات نوروزی توضیحاتی را ارایه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالجواد رحیم‌پور دبیر شورای عالی دندانپزشکان عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در خصوص مراقبت‌هایی که باید در ایام عید نوروز برای سلامت دهان و دندان انجام داد توضیح داد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و زیاد شدن دید و بازدیدها معمولاً نوبت‌های مصرف غذا و استفاده از آجیل و تنقلات افزایش پیدا می‌کند که لازم است در این دوره زمانی از دندان‌ها مراقبت‌های بیشتری صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: مصرف شیرینی، پفک و مواد غذایی چسبنده مانند بیسکویت و شکلات‌ها برای دندان‌ها مضر بوده و در صورت استفاده از این مواد غذایی باید هر چه زودتر با مسواک یا نخ دندان، دندان‌ها را تمیز کرد.

,

این دندانپزشک توصیه کرد بهتر است به جای استفاده از این تنقلات در مهمانی‌ها مصرف میوه‌ها را جایگزین کنیم و همان‌طور که مشاهده می‌کنید در سبد میوه برخی از خانواده‌ها میوه‌هایی مانند هویج، کرفس و گوجه‌فرنگی نیز مشاهده می‌شود که استفاده از آنها برای سلامت دهان و دندان مناسب است.

,

 

,

,

, ,

 

,

رحیم‌پور خاطرنشان کرد: زمانی که مواد قندی مصرف می‌شود پس از گذشت 20 دقیقه مواد غذایی که در بین دندان‌ها گیر کرده‌اند توسط بزاق دهان به مواد اسیدی تبدیل می‌شود که در صورت مسواک نزدن و عدم رعایت بهداشت با گذشت زمان پوسیدگی‌هایی در سطح دندان ایجاد خواهد شد.

,

این دندانپزشک تصریح کرد: در برخی از موارد استفاده از آجیل‌ها باعث شکسته شدن دندان‌هایی که دارای پوسیدگی هستند می‌شود از آنجایی که در ایام تعطیلات دسترسی به دندانپزشک کم است توصیه می‌شود از شکستن آجیل با دندان‌ها پرهیز شود.

,

وی گفت: همچنین در طول سفر استفاده از آب‌نمک برای شستن دهان و دندان می‌تواند به مقدار قابل توجهی باعث رعایت بهداشت دهان و دندان شود.

,

دبیر شورای عالی دندانپزشکان عمومی در پایان گفت: استفاده از مواد غذایی حاوی کلسیم می‌تواند به استحکام دندان‌ها کمک کند ولی به طور کلی هیچ جایگزینی را نمی‌توان برای رعایت بهداشت دهان به جای مسواک و نخ دندان استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه