اخبار داغ

شهردار سورک اعلام کرد

بودجه 7 میلیارد تومانی شهرداری سورک در سال 97/ برای خدمت آمدیم و هیچ چیز پوشیده‌ای نداریم

بودجه 7 میلیارد تومانی شهرداری سورک در سال 97/ برای خدمت آمدیم و هیچ چیز پوشیده‌ای نداریم
شهردار سورک بودجه سال 97 شهرداری سورک را هفت میلیارد تومان بیان کرد و گفت: ما باید به مردم خدمات ارائه کنیم همچنین شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و عمده درآمد شهرداری از محل عوارض است که امیدواریم همکاری مردم با شهرداری یک همکاری مثبت باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسین طبری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با تبریک فرارسیدن نوروز، برای مردم آرزوی شادی و خوشبختی کرد و افزود: امیدواریم در سال جدید بتوانیم شاهد اتفاقات و خدمات خوب به شهروندان از سوی شهرداری باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی درباره فعالیت‌های شهرداری سورک برای میزبانی از مسافران و مهمانان، بیان کرد: کارکنان شهرداری در چند هفته گذشته تمام تلاش خود را برای زیباسازی شهر و استقبال از مسافران به‌کار بردند.

شهردار سورک با اشاره به قرار گرفتن سورک در رینگ سراسری و عبور حجم بالای مسافر از این شهر، اظهار کرد: فضای موجود در جاده عبوری از شهر سورک نمایانگر شان و جایگاه شهر سورک به‌عنوان مرکز شهرستان نبود چون زیبایی شهر یکی از حداقل حقوق‌های یک شهروند است.

طبری بیان کرد: در این مدت دو هفته‌ای که در شهرداری حضور پیدا کردم تلاش کردیم یک سال نو با یک زیباسازی شهری جدید را ایجاد کنیم که شهروندان از ما راضی باشند و نشان دهیم که می‌توانیم درست کار کنیم و سطح شهر خود را بالا ببریم.

وی درباره نصب المان‌ها با بیان اینکه این المان‌ها متعلق به شهرداری نیست و متعلق به همه مردم شهر است و در حفظ و نگهداری آن باید کوشا باشند، گفت: این سازه‌ها یک‌بار مصرف نیستند و در سال‌های آینده می‌توان از آن استفاده کرد.
شهردار سورک به مشکلات موجود در المان شهری در گذشته اشاره کرد و افزود: با اینکه مشکلاتی در مبلمان شهری داشتیم سعی کردیم از خلاقیت‌ها استفاده کنیم و در محورهای مواصلاتی و داخل شهر المان‌های خوبی را داشته باشیم.

طبری درباره دلیل پذیرش مسئولیت شهرداری سورک، اظهار کرد: هر شخصی در هر جایی زندگی می‌کند نسبت به زادگاه خود تعلقات خاصی دارد و من هم دو دوره افتخار حضور در بین منتخبان مردم در شورا را داشتم و همچنین از هر یک از کسانی که با آنها در شورا کار کردم تجربه خاصی کسب کردم و فهمیدم یکی از مشکلات ما عدم شناخت مناسب شهرداران از شهر و عدم دلبستگی شهردار به مردم و شورا بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این مسئولیت را پذیرفتم تا ثابت کنیم که ما می‌توانیم به شرطی که مردم هم پای کار بیایند و چیزی از کسی کم نداریم، تصریح کرد: اگر مردم با شورا که منتخب آنها و کارکنان شهرداری که فرزندان آنها هستند همکاری نکنند موفق نخواهیم بود.

طبری با بیان اینکه مدیریت در فضایی که پول وجود دارد سخت نیست، افزود: انجام امور مربوط به شهرداری مشکل نیست به شرطی که مردم بخواهند اما در شرایط ناپایدار که پول هم وجود ندارد مدیریت کردن هنر است.

وی با تاکید بر اینکه حضور در شورا تجربه بسیار خوبی برای من بوده است، بیان کرد: در شهر سورک ظرفیت زیادی از نظر نیرو داریم و افراد زیادی در بدنه وزارت کشور حضور دارند که اگر نمی‌توانیم همه آنها را در یک جا جمع کنیم می‌توانیم از ظزفیت آنها استفاده کنیم.

طبری خاطرنشان کرد: وقتی در دو هفته می‌توان یک نارضایتی را به رضایت تبدیل کنیم پس کارهای دیگر را هم می‌توان انجام داد و در این زمینه نگاه ما تنها به یک بخش نیست و سورک یک مجموعه است.

وی درباره وضعیت شهرداری در زمان تحویل مسئولیت، گفت: شهرداری را در یک شرایط بحرانی با بدهی نزدیک به 4 میلیارد تومانی تحویل گرفتم.

طبری با اشاره به اینکه بودجه سال 96 شهرداری سورک حدود 5.5 میلیارد تومان بود که تا پایان دی ماه تنها 2.5 میلیارد آن محقق شد، افزود: بیشتر این پول خرج هزینه‌های جاری شد و بدهی‌های ما بدهی‌های بدون پشتوانه است که از محل اعتبارات شهرستان، استانی و یا کشوری تامین نشده است و کل پرداخت این دیونات باید از محل اعتبارات داخلی شهرداری تامین می‌شد که این کار انجام نشد.

شهردار سورک در ادامه این نوید را به مردم داد که این بحران بدهی که می‌توانست آسیب جدی به شهرداری بزند را با یک همت مظاعف با همکاری شورا و شهرداری پشت سر بگذارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه تلاش م‌ کنیم در کنار دیونات آتی که پرداخت می‌کنیم و اگر قرار است شهرداری بدهی داشته باشد این بدهی در حوزه عمرانی و خدمات به مردم باشد به همین دلیل سعی می‌کنیم قبل از آغاز پروژه آن را مورد کارشناسی قرار دهیم.

طبری بودجه سال 97 شهرداری سورک را هفت میلیارد تومان بیان کرد و گفت: ما باید به مردم خدمات ارائه کنیم همچنین شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و عمده درآمد شهرداری از محل عوارض است که امیدواریم همکاری مردم با شهرداری یک همکاری مثبت باشد.

وی با تاکید بر اینکه عوارضی که مردم می‌دهند برای آنها در جهت کارهای عمرانی که خدمات مناسب به آنها ارائه شود هزینه خواهد شد، اظهار کرد: در شهر سورک عوارض پرداخت نمی‌شود و عوارض زباله که کمترین عوارض است بیش از 80 درصد مردم آن را پرداخت نمی‌کنند.

طبری یکی از معضلات شهرداری سورک را پسماند دانست و افزود: برای کم کردن حجم زباله باید از مبدا اقدام به تفکیک آن بپردازیم که از این طریق می‌توان هم به‌عنوان منبع درآمد و ایجاد اشتغال و هم به‌عنوان حفاظت از محیط زیست از آن بهره‌مند شد.

شهردار سورک در پایان درباره گزارش عملکرد خود به مردم، گفت: در اولین فرصت و زمان مناسب به مردم نسبت به عملکرد شهرداری گزارش ارائه خواهم کرد و اینجا حضور پیدا کردیم برای خدمت به مردم و هیچ چیز پوشیده‌ای نداریم و چیزی هم از مردم پوشیده نخواهد ماند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه