اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

رهبری با شعار سال عدم رضایت از مسئولین را اشاره کردند/ رهبری هر کاری را به مردم سپردند موفق بوده

رهبری با شعار سال عدم رضایت از مسئولین را اشاره کردند/ رهبری هر کاری را به مردم سپردند موفق بوده
حاجی دلیگانی گفت: آخرین حلقه حرکت برای تولید، خرید کالاهای تولید شده توسط مردم است ، تدبیری که رهبر معظم انقلاب کردند این است که اگر خرید کالای ایرانی رونق بگیرد باعث می شود تولید رونق پیدا کند و نکته دارای اهمیت این است که این مسئله را به عهده مردم گذاشتند زیرا هر وقت کارها را به عهده مردم می گذارند موفق بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز،  اظهار داشت: با شعاری که رهبر انقلاب برای سال 97 انتخاب کردند اگرعملیاتی شود ، تصورمان این است که حداقل در یکسال نزدیک به هفتصد هزار شغل ایجاد می شود و یا حداقل از بین رفتن این تعداد شغل جلوگیری می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,


وی بیان داشت: این مقدار که واردات کالا و قاچاق کالا در کشور وجود دارد هر ساله تعداد زیادی از مشاغل را از بین می برد و افراد را بیکار می کند اجرا کردن شعار سال که مسئله مهمی است نتایج بسیار بزرگی به همراه دارد.

,
,


رهبری هر کاری را به مردم سپردند موفق بوده است

,
, رهبری هر کاری را به مردم سپردند موفق بوده است,


حاجی دلیگانی تصریح کرد: آخرین حلقه حرکت برای تولید، خرید کالاهای تولید شده توسط مردم است ، تدبیری که رهبر معظم انقلاب کردند این است که اگر خرید کالای ایرانی رونق بگیرد باعث می شود تولید رونق پیدا کند و نکته دارای اهمیت این است که این مسئله را  به عهده مردم گذاشتند زیرا هر وقت کارها را به عهده مردم می گذارند موفق بوده است.

,
,


وی افزود: از طرفی باید گفت وقتی رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سال مردم را مخاطب قرار دادند این مطلب را می خواهند بگویند که مسئولین به تعهداتی که داشتند عمل نکردند و نتیجه آن چنانی هم نگرفته ایم.

,
,


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: خرید کالای ایرانی به گونه ای مبارزه غیر مستقیم مردم با واردات بی رویه انواع و اقسام کالاهایی است که مشابه آن در داخل وجود دارد.

,
,


حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه وقتی رهبر انقلاب مردم را تشویق به حمایت از کالای ایرانی می کنند مردم هم به این مسئله عمل می کنند، افزود: در این شرایط ممکن است عده ای سوء استفاده کنند و بگویند حالا که مردم متعهد به خرید کالای داخلی شدند نیازی نیست کیفیت کالاها را افزایش دهیم، و یا تقلب در کالاهای تولیدی را انجام بدهد ، در اینجا لازم است که تشکل های صنفی و اتحادیه ها کنترل و نظارت بیشتری داشته باشند.

,
,


کالای تولید داخلی باید با کیفیت شود

,
, کالای تولید داخلی باید با کیفیت شود,


وی بیان داشت: در اصناف مختلف افرادی هستند که مورد اعتماد هستند این افراد باید به نوعی کمک کنند در کالاهای تولید داخلی افزایش کیفیت داشته باشیم و اشتیاق مردم برای خرید کالای ایرانی باعث نشود عده ای سوء استفاده کنند و شرایطی فراهم کنند که این اعتمادی که در حال حاضر به وجود آمده  از بین برود  زیرا رهبر انقلاب شخصا اعلام کردند مردم کالای ایرانی بخرند که مردم هم تبعبت می کنند که با سوء استفاده برخی ها ممکن است این اعتماد  را با تولید کالاهای بی کیفیت از بین ببرند.

,
,


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: ممکن است برخی ها با درست عمل نکردن به وظایف خود و عدم کیفی سازی در تحقق شعار سال ظلم کنند.

,
,


وی در پاسخ به این سوال که آیا اشتیاق مردم برای خرید کالا ایرانی باعث می شود که تولید کنندگان برای به دست آورن مشتری بیشتر در یک صحنه رقابتی کیفیت کالای خود را بالا ببرند؟ گفت: بله، اگر خود اصناف و تولیدکنندگان و تَشکل های صنفی و صنعتی طوری دقت ، نظارت و کنترل داشته باشند که رقابت در کیفیت وجود داشته باشد زیرا هر قدر کیفیت بالا را داشته باشیم مردم هم مشتاق تر می شوند و حتی می توانیم شرایط صادرات را نیز فراهم کنیم.

,
,


امور مالیاتی تولید کنندگان را اذیت نکند

,
, امور مالیاتی تولید کنندگان را اذیت نکند,


حاجی دلیگانی اظهار داشت: البته یک نکته ظریف دیگری وجود دارد که باید به آن توجه شود و آن این است که امورمالیاتی کمتر تولیدکنندگان را اذیت کند، در یک جلسه ای حضور داشتم که  تولیدکنندگان هم حضور داشتند و درددل زیادی داشتند از جمله این که امور مالیاتی به تولیدکننده گانی که پرونده مالیاتی دارند و شناسنامه مالیاتی گرفتند و مرتبا مالیات می پردازند حدود 40 درصد آنچه که دریافت می کنند مالیات پرداخت می کنند.

,
,


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این نوع گرفتن مالیات از تولید کننده گان به نفع تولید داخلی نیست و باعث می شود قیمت کالای تولید داخلی افزایش پیدا کند و توان رقابت با کالای خارجی را از دست بدهد.

,
,


وی تصریح کرد: نکته دیگر جرایمی است که امور مالیاتی به تولید کنندگان تحمیل می کند که تا 30 درصد امور مالیاتی جریمه دریافت می کند در واقع هنوز بر اساس آنچه که فرآیند قانونی تعیین شده که اگر تولیدکننده ای در هر مرحله ای به مالیات خود اعتراض داشت و هنوز تعیین تکلیف نشده است و مالیات قطعی نشده است 30 درصد از آن گرفته می شود در حالی که باید منتظر تعیین تکلیف بود  نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد.

,
,

حاجی دلیگانی بیان داشت: نکته مهم دیگری که دغدغه تولید کنندگان داخلی است این است که تعدای از تولید ها هستند که هیچ شناسنامه مالیاتی ندارند و بیشترین تبادل و گردش مالی را هم دارند اما هیچ مالیاتی از آنها گرفته می شود و فشار آن روی آن تولیدکننده گانی است که شناسنامه مالیاتی دارند.

,


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا برای تحقق شعار سال حاضر هستید به عنوان نماینده مردم  از این به بعد فقط کالای ایرانی خرید کنید؟ گفت: حتما هر کالایی که تولید داخلی داشته باشد حتما آن را خریداری می کنم و تنها اگر موردی وجود داشته باشد که مورد نیاز و ضرورت باشد اما تولید مشابه داخلی آن وجود نداشته باشد کالای خارجی خریداری کنم و گرنه از امروز عهد می کنم خودم و خانواده ام هر کالایی که مورد نیاز است خریداری کنیم اول اگر تولید ایرانی آن وجود داشت آن را خریداری کنیم.

,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه