اخبار داغ

کاهش تضمینی نوع دوستی در کیش/طنزنامه بلاغ

کاهش تضمینی نوع دوستی در کیش/طنزنامه بلاغ
نیت کرده ایم که در سال جدید برویم چند تا کارخانه خارجی را بیاوریم توی ایران که تولید کنند، ما هم از تولیداتشان همین جا حمایت کنیم آنها هم زن و بچه دارند باید روزی بخورند، کارگرهای خودمان که حال کار کردن ندارند، تازه یارانه و سود سهام عدالت و سبد کالا میگیرند خودشان را هم باد می زنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، چند روز بود که فکر متن پیامک تبریک عید ذهن ما را درگیر کرده بود، بالاخره متنش را نوشتیم و دادیم آذری جهرمی بدهد اپراتورها برایمان بفرستند.

خیالمان راحت شد، بالاخره سالی یکبار مردم از رئیس جمهورشان توقع دارند که عید را تبریک بگوید، اگرچه این توقع بیجایست اما ما نمی‌توانیم دل مردم را بشکنیم و خواسته‌های آنها را نادیده بگیریم.

متاسفانه در طول سال تعدادی کارگر و کارخانه‌دار و کارمند بیکار ما را علاف می‌کنند و نمی‌گذارند به خواسته‌های مردم توجه کنیم.

از طرفی دیدیم اگر در تهران بمانیم باید به همه عیدی بدهیم، گفتیم برویم کرمانشاه و از آنجا برویم جای دیگر تا حسابی از دسترس اقوام و آشنایان دور باشیم، این عیدی خودش یک هزینه هنگفت روی دست می‌گذارد، گفتیم اگر با صد نفر برویم مسافرت و پولش را از خزانه بدهیم خیلی بهتر است و ضررش کمتر.

بعد از تحویل سال اسحاق برای ما یک نامه فرستاد که تویش نوشته بود:" سال 97 تا اینجا با موفقیت و پیروزی ما همراه بوده، زیرا تاکنون در هیچ جا فسادی مشاهده نشده است. تاکنون شیر خشک و کره به اندازه زیاد در انبارها ذخیره شده است، هیچ جاسوسی نتوانسته از ابتدای سال 97 تاکنون جاسوسی ما را بکند.

از ابتدای سال 97 تا کنون، هیچ کودک گرسنه‌ای دیده نشده و هیچ کسی در کارتن نخوابیده و هیچ کسی هم جرات اختلاس نکرده است".

با نامه اسحاق خیالمان آسوده شد و به یاد همه اشک‌های یواشکی که باهم ریختیم افتادیم. به ما گفتند کیش هوای خوبی دارد، ما از کودکی‌مان از همان روزها که در سرخه بودیم و با فریدون یک قل دوقل بازی می‌کردیم به او قول داده بودیم که او را به کیش ببریم.

هر کسی ما را نشناسد فریدون خوب می‌شناسد که ما قولمان قول است، سرمان برود قولمان سرجایش هست، البته بعضی‌ها را انجام می‌دهیم مثل همین کیش بردن فریدون و بعضی‌ها را می‌گذاریم سرجایش بماند.

این دفعه به فریدون قول می‌دهیم که او را ببریم خارج، طفلک دلش توی ایران پوسید، می‌بریمش یک کمی هوا بخورد، تا به حال خارج را ندیده، چندباری هم که به خارج رفت به خاطر برجام بود، بیرونش را اصلا ندید، فقط توی اتاق مذاکره خارج را دید.

ما معتقدیم که آدم باید برود خارج را خوب ببیند، ببیند آنها چقدر پیشرفت کرده‌اند و تولیداتشان خوب است.

نیت کرده‌ایم که در سال جدید برویم چند تا کارخانه خارجی را بیاوریم توی ایران که تولید کنند، ما هم از تولیداتشان همین جا حمایت کنیم آنها هم زن و بچه دارند باید روزی بخورند، کارگرهای خودمان که حال کار کردن ندارند، تازه یارانه و سود سهام عدالت و سبد کالا می‌گیرند خودشان را هم باد می‌زنند، اما خارجی‌ها چیزی نمی‌گیرند، ما باید به فکر همنوعان خود باشیم.

نور به قبرش ببارد حاج اکبر به ما گفته بود نوع‌دوستی زیادش هم خوب نیست باید زیاد به کیش سفر کنیم و با جت اسکی‌سواری از حس نوع دوستیمان کم کنیم، گویا این روش صد در صد تضمینی و امتحانش را پس داده است.

حسن روحانی؛ رئیس جمهور ایران/دوم فروردین 97/ اتاقمان

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه