اخبار داغ

قدوم نوروز را با نو کردن دیدارها ارج نهیم

شاید دید و بازدیدهای نوروز را بتوان مهمترین اثر، رهاورد و جلوه زیبای آن نامید

شاید دید و بازدیدهای نوروز را بتوان مهمترین اثر، رهاورد و جلوه زیبای آن نامید
نوروز بهانه است، شروع فصل نو تکرار است اما آنچه در این تکرارها تازه و ماناست دستگیری از حال یکدیگر است، همین که صله رحم را به تازه کردن دیدار هم نو می کنیم نوروز را جان دوباره داده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،نوروز آمده است، همین امروز قدمش را ارج نهیم به بودن کنار هم و نو کردن دیدارها.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

نوروز می خوانیمش چون روز و فصل و سالی را برایمان نو می کند، به آمدنش اشتیاق داریم و به ماندنش با همان نویی و طراوت، انگیزه و انرژی می دهیم.

,

 

,

پرنشاط و پرحرارت آغاز می کنیمش تا همه سالمان را با همان انگیزه و نشاط در برگیرد.

,

 

,

نوروز می خوانیمش از همان آئین سنتی دیرین که رسم ما ایرانیان بود و دین مهر و عطوفت هم پس از آمدنش بر آن صحه گذاشت؛ به رسمی که به دیدار تازه کردن ها و شاد بودن ها و غصه راندن ها تأکید دارد.

,

 

,

نوروز آغازگر فصلی نو و سالی نواست اما تنها نشان و نماد آن نو کردن لباس نیست، نو کردن دل است.

,

 

,

شاید دید و بازدیدهای نوروز را بتوان مهمترین اثر، رهاورد و جلوه زیبای آن نامید، همین قدر که در لحظه ای به نام تحویل سال گرد هم می آئیم و دعا می کنیم، همین که به شوق روی هم دیدار تازه می کنیم، همین که نوروز و را با رسم طبیعت گردی و دورهمی سیزده به در به پایان می بریم، همین زیباترین جلوه نوروز است.

,

 

,

دین زیبا و پر مهر اسلام، نوروز را از آن جهت که به صله ارحام منجر می شود و غم و شادی اقوام در آن نمایان می شود تأیید نموده است.

,

 

,

پیامبر رحمه للعالمین بارها بر این عمل پسندیده تأکید کرده و حتی فرموده اند: صله رحم عمر را زیاد می کند.

,

 

,

و ما این رسم و آئین زیبا را در نوروز با دید و بازدیدهای اقوام دور و نزدیک جان دوباره می دهیم.

,

نوروز امسال با شروع فصل بندگی و ماه رجب که ماه خدا می خوانیمش مقارن گشته و چه شروعی بهتر از این برای سالی نو و زیستنی نو.

,

 

,

همین که نظر لطف خدا با ماه رجب به زندگی هایمان وارد می شود بهانه خوبی است تا دلخوری ها و کینه ها را از یکدیگر دور بریزیم، نوروز را بهانه هم آمیختن دوباره کنیم، جان به دیدار هم تازه کنیم و رسم دیرین و کهن را با خبر گرفتن از حال هم احیا کنیم.

,

 

,

نوروز بهانه است، شروع فصل نو تکرار است اما آنچه در این تکرارها تازه و ماناست دستگیری از حال یکدیگر است، همین که صله رحم را به تازه کردن دیدار هم نو می کنیم نوروز را جان دوباره داده ایم.

,

 

,

همین که برف کدورت ها را با بودن کنار هم و بخشیدن یکدیگر آب می کنیم زندگی مان نو می شود!! اصلا انار جانی تازه در ما دمیده می شود وقتی خسته جانی یک سال را در این دید و بازدیدها زمین می گذاریم، به هم شوق و نشاط و انگیزه می دهیم و سال جدید را با طراوات و نشاطش آغاز می کنیم.

,

 

,

حداقل حسن این دید و بازدیدها این است که از حال هم جویا می شویم، کدورت ها را دور می ریزیم، گاه از هم دستگیری می کنیم، غصه های مانده را با حضور هم آب و جارو می کنیم.

,

 

,

حتی به همین اندازه که دوباره دیدن را به نشاط و انرژی سال جدید پیوند می دهیم نوید زندگی نو است.

,

 

,

همین امروز سال تحویل را بهانه کنیم، کفش و کلاه کنیم و برویم به احیاء سنت دیرین و زیبا، برویم به رسم و راه زندگی، کوچک و بزرگ فامیل را گردهم آریم، دست در گردن هم اندازیم و زندگانی نو را زنده مانی کنیم، نوروز را بهانه دیدارهای نو کنیم.

,

 

,

نوروز آمده است، همین امروز قدمش را ارج نهیم به بودن کنار هم و نو کردن دیدارها...

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه