اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

«حمایت از کالای ایرانی» صرفا محدود به مصرف کنندگان نیست/ لزوم بهره گیری از «دیپلماسی اقتصادی» برای حضور در بازارهای جهانی

«حمایت از کالای ایرانی» صرفا محدود به مصرف کنندگان نیست/ لزوم بهره گیری از «دیپلماسی اقتصادی» برای حضور در بازارهای جهانی
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی به مصرف کنندگان کالا محدود نیست گفت: تحقق شعار سال 97 نیازمند انسجام تمام بخش های اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با مرآت در خصوص نامگذاری سال 1397 به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: همانطور که اطلاع دارید رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالهای اخیر بر حوزه اقتصاد تاکیدات فراوانی داشته اند که مبنای تمام موضوعات مطروحه نیز اقتصاد مقاومتی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

نماینده مردم شاهرود و میامی با بیان اینکه رهبر انقلاب در هر سال یکی از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی را تبیین می کنند افزود: رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالها، جهتگیری حرکت قوای مختلف کشور را مشخص می کنند که البته میزان تحقق هریک از این سیاستها نیازمند بحثی مفصل است. 

,

حسینی شاهرودی با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: شعار حمایت از کالای ایرانی محدود به حوزه مصرف کنندگان نیست و باید در بخش های مختلف کشور مورد توجه قرار گیرد.

,

وی ادامه داد: ارکان و دستگاه های مختلف کشور که به نوعی با موضوعات اقتصادی مرتبط هستند در تحقق شعار سال 97 نقش ایفا می کنند.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بدیهی است قوه مقننه به عنوان نهاد قانونگذار و دولت به عنوان مجری سیاست های اقتصادی نقش بسیار مهمی در حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی برعهده دارند.

,

حسینی شاهرودی با بیان اینکه وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و نیز کار، تعاون و رفاه اجتماعی جزو وزارتخانه های اصلی دخیل در امر حمایت از کالای ایرانی هستند گفت: بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور و نیز موسسات و شرکت های اقتصادی باید نقش خود را در حمایت از تولیدات داخلی به درستی درک و اجرایی کنند.

,

وی تولید صادرات محور و مبارزه با قاچاق کالا را مهمترین ابعاد حمایت از تولید داخلی دانست و تاکید کرد: حمایت از کالای ایرانی یعنی جلوگیری از واردات کالاهایی که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد.

,

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افزود: اگر می خواهیم از کالای ایرانی حمایت کنیم باید مسیر تولید را برای تولیدکنندگان داخلی تسهیل کنیم و مشکلات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و... را از سر راه آنها برداریم.

,

حسینی با بیان اینکه اگر ظرفیت خالی تولید در کشور ساماندهی شود مشکل اشتغال رفع خواهد شد گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد ظرفیت تولید کشور خالی است و چنانچه بتوانیم فرآیند تولید تا بازار را مدیریت کنیم شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

,

وی توجه بیشتر به بازارهای بین المللی را ضروری دانست و اظهار کرد: متاسفانه سهم ما از بازارهای خارجی اندک است و نتوانسته ایم از شرایط ویژه ای که در سالهای اخیر در منطقه به وجود آمده است بهره لازم را ببریم.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس  با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در عصر امروز گفت: تاکنون حرکت دستگاه دیپلماسی کشور صرفا برمبنای مباحث مرتبط با سیاست خارجی و تا حدودی نیز مسائل امنیتی بوده است و به حوزه دیپلماسی اقتصادی کمتر توجه شده است.

,

حسینی شاهرودی ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه را گامی مهم در دستگاه دیپلماسی کشور دانست و گفت: امیدواریم این اتفاق به افزایش سهم کشورمان از بازارهای هدف بین المللی منجر شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه