اخبار داغ

مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده تبیین کرد:

رانت ایجاد شده با افزایش تعرفه‌های واردات ماشین

رانت ایجاد شده با افزایش تعرفه‌های واردات ماشین
کارشناس صنعت خودرو گفت: تصمیمات عجولانه در مورد باز و بسته کردن سامانه ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش تعرفه واردات هیچ گونه کمکی به تولیدات داخل نمی‌کند و تنها باعث شکل گیری رانت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا فاطمی امین، مجری سابق طرح نوسازی خودروهای فروسوده و کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با افزایش تعرفه واردات و بسته شدن شش ماهه سامانه ثبت واردات اظهار داشت: تصمیمات عجولانه در مورد باز و بسته کردن سامانه ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش تعرفه واردات هیچ گونه کمکی به تولیدات داخل نمی‌کند و تنها باعث شکل‌گیری رانت می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: تغییر تعرفه‌ها یا عدم ثبت سفارشات حداقل باید شش ماه قبل از اجرای کردن آن به متقاضیان اعلام شود در غیر این صورت شائبه‌ رانت زیاد است.

مجری سابق طرح نوسازی خودروهای فروسوده دلیل افزایش واردات خودرو را نشان از بالا بودن تقاضا دانست و عدم تأمین نیاز داخل توسط تولیدکنندگان و همچنین توانمندی شرکت‌های واردکننده در بازریابی را علت بالا بودن تقاضا برشمرد و تصریح کرد: زمانی که قیمت خودروهای داخلی با واقعیت فاصله دارد مطمئناً فرد به سوی محصولات با کیفت‌تر می‌رود.

وی باز و بسته کردن سامانه ثبت و بالا و پایین آوردن تعرفه واردات را بی‌اثر عنوان کرد و در پیشنهاد به تغییر وضعیت نابسامان تولید داخل گفت: در زمینه خودرو باید تعرفه واردات در طی یک برنامه ۱۰ساله کاهش پیدا کند و تا مرز ۱۰ درصد برسد.

این کارشناس خودور تصریح کرد: این موضوع باعث ایجاد یک فرصت به خودروسازان داخلی برای بالابردن کیفیت محصولات می‌شود؛ یک برنامه ۱۰ ساله برای صادرات محصولات داخلی طراحی کنیم که بر اساس آن بعد از پنج سال حداقل یک سوم از تولیدات داخل را با حمایت دولت صادر کنیم؛ ساختار مدیریت این صنعت باید تغییر پیدا کند و از حاکمیت دولتی خارج شود و همچنین دولت در تجاری شدن و توسعه آن کمک کند.

انتهای پیام/

,

وی گفت: تغییر تعرفه‌ها یا عدم ثبت سفارشات حداقل باید شش ماه قبل از اجرای کردن آن به متقاضیان اعلام شود در غیر این صورت شائبه‌ رانت زیاد است.

,

مجری سابق طرح نوسازی خودروهای فروسوده دلیل افزایش واردات خودرو را نشان از بالا بودن تقاضا دانست و عدم تأمین نیاز داخل توسط تولیدکنندگان و همچنین توانمندی شرکت‌های واردکننده در بازریابی را علت بالا بودن تقاضا برشمرد و تصریح کرد: زمانی که قیمت خودروهای داخلی با واقعیت فاصله دارد مطمئناً فرد به سوی محصولات با کیفت‌تر می‌رود.

,

وی باز و بسته کردن سامانه ثبت و بالا و پایین آوردن تعرفه واردات را بی‌اثر عنوان کرد و در پیشنهاد به تغییر وضعیت نابسامان تولید داخل گفت: در زمینه خودرو باید تعرفه واردات در طی یک برنامه ۱۰ساله کاهش پیدا کند و تا مرز ۱۰ درصد برسد.

,

این کارشناس خودور تصریح کرد: این موضوع باعث ایجاد یک فرصت به خودروسازان داخلی برای بالابردن کیفیت محصولات می‌شود؛ یک برنامه ۱۰ ساله برای صادرات محصولات داخلی طراحی کنیم که بر اساس آن بعد از پنج سال حداقل یک سوم از تولیدات داخل را با حمایت دولت صادر کنیم؛ ساختار مدیریت این صنعت باید تغییر پیدا کند و از حاکمیت دولتی خارج شود و همچنین دولت در تجاری شدن و توسعه آن کمک کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه