اخبار داغ

فرهنگ‌سازی،مولفه مهم تحقق حمایت از کالای ایرانی

فرهنگ‌سازی،مولفه مهم تحقق حمایت از کالای ایرانی
بدون شک یکی از مولفه‌های تأثیرگذاری که موجب قرار گرفتن قطار توسعه بر روی ریل می‌شود، فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سرفصل سال نام‌گذاری شده است دارای ابعاد مختلف و متنوعی است، مزیت نخست خرید کالای ایرانی به حرکت افتادن چرخ اقتصاد و تولید است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

 از جهت دیگر تکرار و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از کالای ایرانی حجت را بر ما تمام می‌کند و با وجود کالای مشابه و هم‌وزن داخلی، استفاده از نسخه خارجی جایز نیست.  

,

 

,

بعد دیگر حمایت از کالای ایرانی، جلوگیری از خروج ارز از کشور است لکن جلوگیری از خروج ارز مستلزم رقابت‌پذیری محصولات داخلی و تناسب قیمتی آن‌ها با مشابه خارجی است، که در این راستا بهره‌گیری از راهکارهای صاحب‌نظران بخش خصوصی و کارگروه‌های اتاق بازرگانی خالی از لطف نخواهد بود.  

,

 

,

بدون شک یکی از مولفه‌های تأثیرگذاری که موجب قرار گرفتن قطار توسعه بر روی ریل می‌شود، فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی است، بارها در کلام نافذ رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ضرورت استفاده از کالای ایرانی بیان‌شده بدین معنا که مصرف کالای داخلی و ترجیح آن به کالای خارجی اقدام مهمی است که می‌تواند توسط مردم با خرید کالای ایرانی انجام شود و این موضوع در شرایط اقتصادی کنونی باید به اولویت اصلی مردم در خرید تبدیل شود.

,

 

,

ذکر این نکته ضروری است که یک روی سکه استفاده از کالای ایرانی مردم و روی دیگر سکه هم تولیدکنندگان هستند که با افزایش ضریب کیفیت محصولات خود و همچنین استفاده از چاشنی حراج و قیمت‌شکنی موجب رغبت بیشتر مردم نسبت به خرید کالای ایرانی می‌شوند.  

,

 

,

حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سرفصل سال نام‌گذاری شده است دارای ابعاد مختلف و متنوعی است، مزیت نخست خرید کالای ایرانی به حرکت افتادن چرخ اقتصاد و تولید و رسیدن به خودکفایی ایران اسلامی و حمایت از کار و کارگر است. 

,

 

,

 یاس و ناامیدی دشمنان، مزیت دیگر حمایت از کالای ایرانی است، زیرا دشمنان به خیال خام خود با تحریم‌های ظالمانه سعی در این داشتند که چوب را لای چرخ اقتصاد ما بگذارند اما راهکار سنجیده حمایت و مصرف جنس داخلی تمام توطئه‌های آنان را در نطفه خفه خواهد کرد و به‌نوعی شکست غرب و حامیان مرتجع آنان در منطقه خواهد بود.  

,

 

,

در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال می‌توان به نقش رسانه‌ها در تبلیغ و ترویج استفاده از کالای ایرانی اشاره کرد، نگارنده این مطلب بر این باور است که ورود رسانه‌ها در حمایت از جنس داخلی، علاوه بر فرهنگ‌سازی، موجب باورپذیری مردم به تولید داخلی، موجب شکستن دیوار بی‌اعتمادی به تولید داخلی است، علاوه بر آن سبب متقاعد شدن مردم خواهد شد تا قاطبه ملت در شرایط کیفیت مساوی، برند داخلی را محق‌تر ترجیح داده و استفاده از تولید داخلی برای آن‌ها اولویت و ارزش به‌حساب آید.  

,

 

,

مخلص کلام اینکه ایجاد اشتغال، افزایش ضریب امنیت شغلی، مبارزه با قاچاق کالا، خودکفایی، خروج از رکود اقتصادی در گرو تشویق به مصرف کالای ایرانی است، دولت نیز به کالای ایرانی آری بگوید تا جایی که دستگاه‌ها را ملزم به استفاده از برندهای داخلی کند و مجلس با وضع قوانین، ممنوعیت استفاده از کالای خارجی که نسخه مشابه داخلی دارد، را در مقام عمل پیاده کند.   

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه