اخبار داغ

معرفی امکان مذهبی و دیدنی به مسافران برای افزایش ماندگاری در قم

معرفی امکان مذهبی و دیدنی به مسافران برای افزایش ماندگاری در قم
در حالی که شهر قم به عنوان دومین شهر مذهبی کشور از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است،متاسفانه عدم شناخت کامل مسافران از این اماکن ضعف های صنعت گردشگری قم را دو چندان کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، قم  یکی از استان های کوچک ایران می باشدکه از شهرهای زیارتی و مذهبی مهم ایران مسحوب می شود و از این رو یکی از قطب های بزرگ توسعه توریسم مذهبی کشور به شمار می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

استان قم در گذشته به دلیل قرار گرفتن در مسیر راه ابریشم دارای اهمیت ارتباطی فراوانی بوده است و اما امروز هم این شهر در شاهراه مواصلاتی و حمل و نقل ایران واقع شده و از سویی دیگر رابط بین استان‌های صنعتی ایران با تهران و همچنین رابط استان‌ها و شهرهای جنوبی ایران با  نقاط شمالی است در واقع این استان شاهراه 17 استان می باشد.

,

از طرفی وجود اماکن مذهبی همچون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در این استان بر اهمیت آن بیش از پیش افزوده است و همین موضوع باعث شده است که مورد توجه مسافران از نقاط مختلف ایران و حتی کشورهای مسلمان دیگر واقع شود.

,

از همین رو سالانه 20میلیون مسافردر ایام تعطیل سال  مخصوصا تعطیلات نوروز به این استان سفر می کنند تا به زیارت این دو مکان مقدس مشرف شوند در حالی که قم دارای امکان مذهبی بیشماری است که مسافران اندکی از آن ها اطلاع دارند.

,

در استان قم بیش از ۳۱۷ مورد مکان تاریخی و مذهبی به ثبت رسیده که به لحاظ جهانگردی مذهبی دارای پتانسیل و جایگاه ویژه ای است اما کمتر کسی از آنها اطلاع دارد و سالانه افراد بسیار کمی از این  مکان ها بازدید و یا زیارت می کنند.

,

ضعف در اطلاع رسانی و عدم شناخت مسافران از سایر مکان های دیدنی و گردشگری قم بر این موضوع اثر گذاشته است البته از امسال تورهای قم گردی در استان به راه افتاده است اما آیا همه مسافران می توانند از این تور های استفاده کنند؟

,

پس باید برنامه ریزی دیگری انجام بگیرد و تفکری نو داشته باشیم تا بتوانیم راحتر این امکان مذهبی را به مسافران معرفی و آنها را ترغیب کنیم تا به این مکان ها سفر کنند.

,

 به هر حال برخی از اماکن مذهبی استان که در داخل شهر واقع می باشد می توان به امام زاده موسی مبرقع، امام زاده شاه حمزه، امام زاده علی بن جعفر، امام زاده احمد بن اسحاق ، امام زاده ابو العباس احمد، امام زاه شاهزاده ابو احمد ، امام زاده شاهزاده احمد و علی حارث اشاره کرد.

,

همچنین برخی از اماکن مذهبی که در خارج از استان و روستاهای مجاور استان که از سرسبزی خاصی هم برخوردار هستند امام زاده اسماعیل، امام زاده باوره، امام زاده حلیمه خاتون، امام زاده سکینه خاتون، امام زاده سلطان محمود، امام زاده سلیمان، امام زاده شاه ابراهیم وامام زاده شاهزاده جعفر غریب می باشد.

,

از همین رو برخی از اماکن تاریخی استان مانند خانه حضرت امام خمینی، خانه ملاصدرا در کهک، و از محلات، محله آستانه، محله قدیمی عشقعلی، چهارمردان، سیدان، سنگ بند، موسیان و اسحاقیه می باشد که در استان و یا اطراف استان قرار دارد.

,

با این موارد می توانیم زمان ماندگاری زائران در قم را بیشتر کنیم که همین مسئله برای اشتغال شهروندان قمی هم می تواند مناسب باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه