اخبار داغ

جانشین پلیس راهور ناجا در زنجان:

علت ۴۷ درصد از تصادفات واژگونی خودرو است/ 25 نفر در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند

علت ۴۷ درصد از تصادفات واژگونی خودرو است/ 25 نفر در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند
جانشین پلیس راهور ناجا گفت: در اولین روز فروردین‌ماه سال ۹۷ بیش از ۴۷ درصد از تصادفات در جاده های سطح کشور واژگونی خودرو بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سردار موسی امیری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی هفت روز اجرای طرح ویژه نوروزی پلیس راهور علت بیشتر تصادفات در جاده‌های سطح کشور خستگی و خواب‌آلودگی بوده اسـت، اظهار کرد: در اولین روز فروردین‌ماه سال ۹۷ بیش از ۴۷ درصد از تصادفات واژگونی خودرو بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: با بررسی‌های انجام‌شده طی هفت روز گذشته  علت ۴۰ درصد از وقوع تصادفات در جاده‌های سطح کشور انحراف به چپ بوده است.

,

وی با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد از جاده‌های سطح کشور دو طرفه است، افزود: انحراف به چپ باعث وقوع تصادفات هولناکی می‌شود که رانندگان حتماً با دقت و حوصله رانندگی کنند و برای داشتن  سفری امن و راحت رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

,

امیری با بیان اینکه طبق  بررسی‌های انجام‌شده محورهای منتهی به استان‌های کرج به چالوس، هراز، قزوین و رشت شاهد ترد بالا  و سنگین است، افزود: در طی هفت روز گذشته ترددها ۹ درصد افزایش دارد و در این میان استان‌های قزوین، ایلام، مازندران، قم، خراسان رضوی بیشترین تردد در هفت روز گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

,

وی تصریح کرد:  در نخستین روز عید نوروز شاهد کاهش تصادفات و تلفات در جاده‌های سطح کشور بودیم و در اول فروردین‌ماه ۲۳ فقره تصادف فوتی رخ‌داده  و ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند.

,

امیری بابیان اینکه خودروهای سواری ۸۰ درصد در وقوع تصادفات نقش داشتند، افزود: در ایام نوروز رانندگان متخلف کم هستند و با بررسی‌های انجام‌گرفته به‌ صورت علمی و میدانی طی چند سال گذشته مردم بیشترین همکاری را با پلیس دارند.

,

جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در نوروز سال ۹۶ شاهد کاهش ۱۰ درصدی جان ‌باختگان در جاده‌های سطح کشور هستیم، گفت: با انجام دو تخلف همزمان از سوی رانندگان متخلف خودرو به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شود و پلیس با این افراد تعارفی ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه رعایت قوانین رانندگی نسبت به چند سال گذشته بهتر شده است گفت: خوشبختانه شرایط بهتر شده و نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و بستن بالای ۹۰ درصد کمربند ایمنی توسط رانندگان و سرنشینان حاکی از این تغییر است.

,

امیری با اشاره به اینکه انسان، وسیله نقلیه و جاده سه عامل تصادفات هستند، افزود: علت بیش از ۷۰ درصد از تصادفات در جاده‌های سطح کشور عامل انسانی است.

,

جانشین با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در محورهای استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزارو 400 نقطه حادثه خیز در استان زنجان شناسایی شده است.

,

وی بابیان اینکه طبق آمار متأسفانه ۵۰ درصد از تلفات تصادفات جاده‌ای بعد از صحنه تصادف و در مسیر انتقال به بیمارستان است، افزود: باید امکانات بیمارستانی افزایش‌یافته، تکنسین‌ها آموزش بیشتری  داشته باشند که در صورت آموزش‌ها، شاهد کاهش تلفات خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه