اخبار داغ

امامزاده ای که حداقل امکانات را ندارد/سردرگمی مسافران نوروزی از نبود امکانات در امامزاده زاد احمد (ع)و فخرالدین احمد(ع) +تصاویر

امامزاده ای که حداقل امکانات را ندارد/سردرگمی مسافران نوروزی از نبود امکانات در امامزاده زاد احمد (ع)و فخرالدین احمد(ع) +تصاویر
با آمدن عید نوروز روزانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این منطقه و امامزادگان بازدید میکنند و از طبیعت ناب در کنار این امام زادگان بهره میبرند که این امر می طلبد مسئولان امر به حوزه گردشگری بیشتر از گذشته توجه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  باشت نیوز؛ ،واضح است که امامزادگان، نماد ترویج مذهب تشیع جعفری و زمینه ساز زنده نگهداری باورهای عامه مردم اند که در گذر زمان کمتر دستخوش تغییر و تحول آفرینی می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باشت نیوز؛,

 

,

از این رو اعتقاد به خاندان امامت و نبوت، حقیقتی گسست ناپذیر بوده که از دیرباز در سرشت و هویت ایرانیان پاک آئین و نیک زاد ریشه دوانده و موجب گرایشات آنان به فضایل ایمانی و انسانی گردیده که خود بازتابی از اعتقادات مذهبی و توسل آنان به امامزادگان آرامیده در بقاع متبرکه این سرزمین دارد.

,

 

,
, ,
 
,

 با این حال، آنچه که تمایلات فطری ایرانیان را با حقیقت و هویت امامزادگان عالی  در اعصار تاریخ پیوند داده و می دهد، ترویج رسالت تاریخی و دینی شجره طیبه امامان معصوم است که همواره بعنوان مبلغان دینی بر دوش داشته اند و با هجرت از موطن و کانون نشر اسلام،  همواره برغم تمام محنات و مشقات پرصعوبت خلفای عباسی و اموی به بازگویی حقایق و ناگفته های تاریخ مسلمانان در جهت اشاعه مذهب تشیع پرداخته تا اینکه در خاک ایران بیآرامند.

,

 

,
, ,
 
,

 مسلم است که قبور متبرکه امامزادگان، مکان برگزاری اعیاد، فعالیت های مذهبی، بیتوته و نشستگاه مسافران در سفرهای سیاحتی - زیارتی، نذر و نیاز حاجت داران، منبع فیض و رحمت الهی، پشتوانه اعتقادات دینی و اعتبار بخشی به هویت مذهب تشیع جعفری است.

,

 

,

 بقعه متبرکه امامزاده زین‌الدین علی(ع) مشهور به زاداحمد واقع در یک کیلومتری جنوب روستای عنا از توابع شهرستان باشت، در میان طبیعتی سرسبز آمیخته با درختان بلوط قرار دارد.

,

 

,

بنای اولیه امامزاده «زاد احمد» عمارت متروکه‌ای که تنها در وسط آن صورت قبری با گچ قدیم و در مجاور آن درخت سالخورده بلوطی قرار گرفته بوده که به قول افراد محلی (درخت) نظر کرده امامزاده بوده است.

,

 

,
, ,
 
,

همه ساله زائران زیادی در فصل بهار از سراسر کهگیلویه و بویراحمد،اصفهان،اهواز،شیراز واستان های همجوار به این امامزاده سفر می‌کنند تا در کنار استفاده از فضای معنوی و نورانی این امامزاده از طبیعت زیبا و باصفای آن لذت ببرند.

,

 

,

اما متاسفانه این امامزاده فاقد هرگونه محوطه سازی مناسب و فضای سبز است و همچنین حداقل ترین امکانات نیز ندارد.

,

 

,
, ,
 
,

مطابق با جلسات شورای اداری شهرستان طی 6 سال گذشته در مورد نبود آب مورد نیاز این دو امام زاده صحبت هایی شد ولی با گذشت 6 سال تاکنون مشکل آب آشامیدنی روستای عنا و امام زادگان در این منطقه برطرف نشده است.

,

 

,

در گفتگو با مردم این روستا همه از نبود آب اشامیدنی ،برق کشی و روشنایی مناسب و حداقل امکانات در این روستا رنج می برند و خواستار پیگیری مسئولان مربوطه شدند.

,

 

,
, ,
 
,

اکنون با آمدن عید نوروز روزانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این منطقه و امامزادگان بازدید میکنند و از طبیعت ناب در کنار این امام زادگان بهره میبرند که این امر می طلبد مسئولان امر به حوزه گردشگری بیشتر از گذشته توجه کنند.

,

 

,

مسئولان ما می توانند با فراهم کردن کمترین امکانات برای مکان هایی که روزانه گردشگران و مسافران نوروزی را به خود جذب میکنند،فراهم سازند.

,

 

,
, ,
 
,

گفتنی است چندسالی می باشد که آب آشامیدنی این مناطق با تانکر توسط اداره اوقاف و میراث فرهنگی شهرستان انتقال داده می شود که این امر نیازمند توجه ویژه ای است.

,

 

,

همچنین در روزهای گذشته  تماس های مکرری با رئیس میراث فرهنگی شهرستان باشت برقرار شد که پاسخگو نبوده اند.

,

 

ادامه تصاویر را می توانید رد زیر مشاهده نمایید:

 
 
 
 
 
 
 
 
,

 

ادامه تصاویر را می توانید رد زیر مشاهده نمایید:

 
 
 
 
 
 
 
 
,

 

,

ادامه تصاویر را می توانید رد زیر مشاهده نمایید:

, ادامه تصاویر را می توانید رد زیر مشاهده نمایید:,
 
,
 
 
 
 
 
 
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه