اخبار داغ

امام جمعه میاندوآب:

رفع بیکاری و توسعه پایدار در پرتو حمایت از کالای ایرانی است/ قوای سه گانه از خرید کالای خارجی خودداری کنند

رفع بیکاری و توسعه پایدار در پرتو حمایت از کالای ایرانی است/ قوای سه گانه از خرید کالای خارجی خودداری کنند
امام جمعه میاندوآب گفت: رفع بیکاری و رسیدن به توسعه و پیشرفت با تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی شدنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال “حمایت از کالای ایرانی” از سوی مقام معظم رهبری ، اظهار کرد:  همه اقشار مختلف مردم و مسئولان وظیفه دارند تا در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

وی گفت: مقام معظم رهبری چند سال است که در نامگذاری سالها به مسئله اقتصاد توجه داشته و شعارهای اقتصادی را مطرح می کنند و امسال نیز “حمایت از کالای ایرانی” را مطرح کردند که این  موضوع نشان دهنده اهمیت این مسئله در کشور است.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال، زمینه ساز رفع  مشکلاتی مانند بیکاری می شود، افزود: اگر بخواهیم بیکاری کاهش یافته و ریشه کن شود، باید از کالای ایرانی و تولید داخلی حمایت کنیم.

,

حسن زاده تصریح کرد: اگر در هر خانه ای بیکار وجود داشته و از بیکاری ناله می کنیم، چاره کار آن است که با حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی، سبب رونق کارخانجات و در نتیجه تولید اشتغال و رفع بیکاری در جامعه شویم.

,

وی حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و اظهار کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور باید همه اقشار مختلف مردم و مسئولان از کالای ایرانی حمایت کنند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه حتی در کشورهای خارجی نیز برای توسعه و پیشرفت به موضوع کالای داخلی اهمیت می دهند، گفت: در برخی کشورهای خارجی و پیشرفته به جای واردات کالا، خود به سمت تولید آن کالا رفته و به امر تولید ملی اهمیت می دهند و زمینه ساز توسعه و پیشرفت می شوند.

,

حسن زاده با اشاره به نقش قوای سه گانه در تحقق شعار سال، تصریح کرد: بزرگترین خریداران در این کشور، قوای سه گانه هستند که باید به نقش خود در تحقق شعار سال با پرهیز از خرید کالا و خودروهای خارجی عمل کند.

,

وی هم چنین با بیان حمایت از فروشندگان کالای داخلی در این شهرستان، اظهار کرد: از کسانی که در مغازه های خود فقط کالای ایرانی و تولید داخلی به فروش برسانند نیز حمایت می کنیم.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به روز جهانی هواشناسی، افزود: آب، خاک و هوا ریشه همه نعمت ها و مسائل اساسی هستند که باید به آنها توجه داشته و مراقبت کنیم که اگر به آنها توجه نداشته باشیم و برای آنها ارزش قائل نشویم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

,

وی با اشاره به ماه مبارک رجب و اهمیت این ماه، گفت: ایام البیض در این ماه قرار داشته و روزه گرفتن از ثواب فراوانی برخوردار است و مومنان از این فرصت باید به بهترین نحو استفاده کنند.

,

حسن زاده با تاکید بر رعایت تقوای الهی در عمل و افکار، اظهار کرد: تقوا باید در همه جوانب عملی  و فکری رعایت شده و نیز عمل به واجبات الهی و پرهیز از محرمات از مصادیق رعایت تقوای الهی است و این موضوع باید در ایام نوروز نیز مورد توجه بوده و بیشتر رعایت شود.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ایام نوروز، ایامی برای صله رحم است، افزود: صله رحم واجب است ولی باید محرم و نامحرم رعایت شود و این را بدانیم که عمل به واجبات الهی و رعایت محرم و نامحرم و محرمات الهی سبب سعادت انسان می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه همواره باید به یاد خداوند و آخرت باشیم، گفت: مشغول شدن به مادیات و کارهای دنیوی نباید سبب شود تا خداوند و آخرت را فراموش کنیم، بلکه باید همواره به یاد خداوند بوده و مراقب اعمال خود باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه