اخبار داغ

هشدار هواشناسی،وزش باد شدید و افزایش دما

هشدار هواشناسی،وزش باد شدید و افزایش دما
سازمان هواشناسی در استان‌های شمالی کشور، شمال شرق و شمال غرب وزرش باد شدید و افزایش دما را پیش بینی کرده و از مسافران خواست از برافروختن آتش در جنگل‌های گیلان و مازندران به شدت اجتناب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: پیرو اطلاعیه شماره ۱ پنجشنبه ۹۷/۰۱/۰۲ و بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در روز شنبه وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی اردبیل، گیلان و به تدریج در استان‌های زنجان، قزوین، کردستان، همدان، مرکزی، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر این اساس انتظار داریم انتظار داریم سرعت باد بین ۱۰ تا ۱۵ متر برثانیه و سرعت لحظه‌ای باد در برخی نقاط این استان‌ها به بیش از ۷۰ کیلومتر برساعت برسد. همچنین احتمال خیزش گردوخاک و خسارت به تاسیسات شهری و روستایی وجود دارد؛ لذا توصیه می‌شود جهت به حداقل رساندن خسارات احتمالی، تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

,

طی روز شنبه به دلیل وزش باد شدید جنوبی دمای هوا در سواحل دریای خزر و استان اردبیل و شمال غرب کشور افزایش محسوس خواهد یافت و در برخی مناطق گیلان و مازندران به بیش از ۳۰ درجه سلسیوس خواهد رسید. بدلیل پیش بینی باد گرم در مناطق یاد شده و افزایش دما و کاهش رطوبت احتمال آتش سوزی جنگل بخصوص در گیلان و مازندران وجود دارد.

,

از این رو به مسافران نوروزی توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی، از روشن کردن آتش و یا رها کردن آتش در مناطق جنگلی و مستعد آتش سوزی خودداری فرمایند.

,

همچنین در روز شنبه به سبب وزش باد‌های جنوبی دریا مواج پیش بینی می‌شود و بتدریج از اواسط روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود. لازم است روز‌های شنبه و یکشنبه محدودیت تردد برای شناور‌های سبک و قایق‌های تفریحی در مناطق ساحلی و فراساحلی در نظر گرفته شود.

,

شایان ذکر است از اواخر روز شنبه و اوایل یکشنبه یک سامانه بارشی زودگذر از سمت شمال غرب موجب بارش باران یا رگبار و رعد وبرق دراستان‌های آذربایجان غربی (بیشینه بارش در غرب استان)، آذربایجان شرقی و کردستان خواهد شد که بتدریج سبب بارش‌های پراکنده در کرمانشاه، اردبیل، زنجان، همدان و دامنه‌های البرز مرکزی خواهد شد.

,

با عبور این سامانه رگبار موقت باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای پیش بینی می‌شود که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان در روز یکشنبه وجود دارد. همچنین روز شنبه تا یکشنبه با وزش باد شدید در عراق احتمال خیزش گردوخاک و انتقال آن از اواخر روز شنبه و یکشنبه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان وجود دارد.

,

برای کسب اطلاعات در مورد پیش بینی وضع هوا در نواحی مختلف استان‌ها با جزئیات بیشتر به هشدار‌های هواشناسی صادر شده در مراکز پیش بینی استان مربوط توجه شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه