اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

خطبه های نماز جمعه شهرستان های آذربایجان غربی/خرید کالای ایرانی برابر است با رفاه اجتماعی

خطبه های نماز جمعه شهرستان های آذربایجان غربی/خرید کالای ایرانی برابر است با رفاه اجتماعی
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از  اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روم نیوز,

حمایت از کالای ایرانی اکنون یک تکلیف شرعی است/ مسئولان از تعصب های جاهلانه دوری کنند/ در مسئله اشتغال به جوانان اعتماد کنیم

, حمایت از کالای ایرانی اکنون یک تکلیف شرعی است/ مسئولان از تعصب های جاهلانه دوری کنند/ در مسئله اشتغال به جوانان اعتماد کنیم, حمایت از کالای ایرانی اکنون یک تکلیف شرعی است/ مسئولان از تعصب های جاهلانه دوری کنند/ در مسئله اشتغال به جوانان اعتماد کنیم,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن تبریک آغاز سال جدید همزمان با ماه رجب، اظهار داشت: با آغاز سال جدید همگان تلاش کنیم رحمت پرودگار را بیش از پیش سمت خودجلب کنیم و در سال جدید با اعمالی مشحور شویم که ما را به پروردگار نزدیک‌ کند.
وی، با بیان اینکه در سال جدید باید بیش از پیش به پروردگار نزدیک شویم، افزود: باید در سال جدید به تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی بها داده شود چرا که حمایت از کالای ایرانی اکنون به یک واجب شرعی تبدیل شده و همگان به خصوص در ابتدا مسئولان به تولید داخلی ودوری از مصرف جنس خارجی تعصب داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی‌،تاکید کرد: تولیدکنندگان ایرانی نیز باید به افزایش کیفیت اجناس ایرانی همت داشته باشند و مسئولان از خرید های چمدانی خود از کشور های همسایه خودداری کنند.
حجت‌الاسلام قریشی، استفاده از جنس خارجی را یک عیب و خرید کالای داخلی را یک مدال افتخار عنوان کرد و افزود: از تعصب های جاهلانه دوری کرده و تعصب های خود را به استفاده از کالاهای ایرانی افتخار کنیم نه به غرورهای کاذب به طرفداری از تیم های فوتبال خارجی چراکه این تعصب منفعتی به حال ما ندارد.
وی، بیان کرد: اهل تعصب باید تعصب خود را در زمینه های مفید و لازم به کار گیرند و از مغرور شدن به خرید های خارجی باید دوری شود.
امام‌جمعه ارومیه، با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص تلاش های همگان ابراز داشت: مومن به دنبال تلاش و کوشش می رود و از تنبلی ها گریز است باید همگان در راستای پیشبرد اهداف خود و جمهوری اسلامی تلاش کنند تا میهنی آباد داشته باشیم.
حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به مسئله اشتغال جوانان، گفت: مسئولان و کارمندان به خدمت ۳۰ ساله خود اکتفا کرده و پس از بازنشستگی از بازگشت به عرصه خودداری کرده و به جوانان اعتماد کنند تا مسئله اشتغال تا حدودی حل شود.
وی، با اشاره به فرارسیدن ماه رجب نیز ابراز داشت: این‌ماه دارای فضایل بسیاری است به‌گونه ای که یک روز روزه در این ماه برابر است با ثواب یک سال روزه است.
خطیب جمعه ارومیه، با اشاره به اعمال انسان ها خاطر نشان کرد: اعمال انسان ها از درجات مختلفی برخوردار است ونیت عمل انسان ها در ثواب آن تاثیر دارد در خصوص اعمال خودباید به نیت خود توجه کنیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

رفع بیکاری و توسعه پایدار در پرتو حمایت از کالای ایرانی است/ قوای سه گانه از خرید کالای خارجی خودداری کنند

, رفع بیکاری و توسعه پایدار در پرتو حمایت از کالای ایرانی است/ قوای سه گانه از خرید کالای خارجی خودداری کنند, رفع بیکاری و توسعه پایدار در پرتو حمایت از کالای ایرانی است/ قوای سه گانه از خرید کالای خارجی خودداری کنند,

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به   نامگذاری امسال به نام سال “حمایت از کالای ایرانی” از سوی مقام معظم رهبری ، اظهار کرد:  همه اقشار مختلف مردم و مسئولان وظیفه دارند تا در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند.

,

وی گفت: مقام معظم رهبری چند سال است که در نامگذاری سالها به مسئله اقتصاد توجه داشته و شعارهای اقتصادی را مطرح می کنند و امسال نیز “حمایت از کالای ایرانی” را مطرح کردند که این  موضوع نشان دهنده اهمیت این مسئله در کشور است.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال، زمینه ساز رفع  مشکلاتی مانند بیکاری می شود، افزود: اگر بخواهیم بیکاری کاهش یافته و ریشه کن شود، باید از کالای ایرانی و تولید داخلی حمایت کنیم.

,

حسن زاده تصریح کرد: اگر در هر خانه ای بیکار وجود داشته و از بیکاری ناله می کنیم، چاره کار آن است که با حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی، سبب رونق کارخانجات و در نتیجه تولید اشتغال و رفع بیکاری در جامعه شویم.

,

وی حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و اظهار کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور باید همه اقشار مختلف مردم و مسئولان از کالای ایرانی حمایت کنند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه حتی در کشورهای خارجی نیز برای توسعه و پیشرفت به موضوع کالای داخلی اهمیت می دهند، گفت: در برخی کشورهای خارجی و پیشرفته به جای واردات کالا، خود به سمت تولید آن کالا رفته و به امر تولید ملی اهمیت می دهند و زمینه ساز توسعه و پیشرفت می شوند.

,

حسن زاده با اشاره به نقش قوای سه گانه در تحقق شعار سال، تصریح کرد: بزرگترین خریداران در این کشور، قوای سه گانه هستند که باید به نقش خود در تحقق شعار سال با پرهیز از خرید کالا و خودروهای خارجی عمل کند.

,

وی هم چنین با بیان حمایت از فروشندگان کالای داخلی در این شهرستان، اظهار کرد: از کسانی که در مغازه های خود فقط کالای ایرانی و تولید داخلی به فروش برسانند نیز حمایت می کنیم.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به روز جهانی هواشناسی، افزود: آب، خاک و هوا ریشه همه نعمت ها و مسائل اساسی هستند که باید به آنها توجه داشته و مراقبت کنیم که اگر به آنها توجه نداشته باشیم و برای آنها ارزش قائل نشویم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

,

وی با اشاره به ماه مبارک رجب و اهمیت این ماه، گفت: ایام البیض در این ماه قرار داشته و روزه گرفتن از ثواب فراوانی برخوردار است و مومنان از این فرصت باید به بهترین نحو استفاده کنند.

,

حسن زاده با تاکید بر رعایت تقوای الهی در عمل و افکار، اظهار کرد: تقوا باید در همه جوانب عملی  و فکری رعایت شده و نیز عمل به واجبات الهی و پرهیز از محرمات از مصادیق رعایت تقوای الهی است و این موضوع باید در ایام نوروز نیز مورد توجه بوده و بیشتر رعایت شود.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ایام نوروز، ایامی برای صله رحم است، افزود: صله رحم واجب است ولی باید محرم و نامحرم رعایت شود و این را بدانیم که عمل به واجبات الهی و رعایت محرم و نامحرم و محرمات الهی سبب سعادت انسان می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه همواره باید به یاد خداوند و آخرت باشیم، گفت: مشغول شدن به مادیات و کارهای دنیوی نباید سبب شود تا خداوند و آخرت را فراموش کنیم، بلکه باید همواره به یاد خداوند بوده و مراقب اعمال خود باشیم.

,

  وظیفه اصلی مسئولان حمایت از کالای ایرانی و مساعد کردن حضور جوانان در امورات است

,   وظیفه اصلی مسئولان حمایت از کالای ایرانی و مساعد کردن حضور جوانان در امورات است,   وظیفه اصلی مسئولان حمایت از کالای ایرانی و مساعد کردن حضور جوانان در امورات است,

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ایام عید و تحویل سال گفت: تحویل سال تنها به معنای لباس نو پوشیدن نیست بلکه باید در این ایام کم و کاستی های سال گذشته را بررسی و در جهت رفع آن اقدام کنیم.
وی تصریح کرد: عید مختص به تغییر سال نیست، هر روزی که در آن برنامه ها و امور خیر انجام دهیم عید است.
امام جمعه پلدشت با اشاره به آداب و رسوم در این ایام افزود: صله رحم یکی از مهمترین امور است و باید در این ایام به دیدار اقوام خصوصا بزرگتر ها برویم.
طالبی با اشاره به اینکه این ایام در واقع ترویج سبک زندگی اسلامی است، گفت: پرهیز از زیاده روی در خرید و مصرف به اندازه یکی از امور مهم است.
وی اظهار کرد: امام صادق(ع) فرموده اند، به همدیگر هدیه دهید هرچند که کوچک باشد، هدیه محبت را در دل ها افزایش داده و کدورت ها را از بین می برد.
وی با اشاره به ماه رجب تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند، رجب ماه پرفضیلتی بوده و در این ایام باید کدورت ها و جنگ ها کنار گذاشته شود و این ماه، ماه استغفار است.
خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به ایام اعتکاف و فضیلت های آن افزود: ۱۳ فروردین مصادف است با سومین روز از اعتکاف و روز وفات حضرت زینب (س) بوده و باید شان این روز ها نگه داشته شود.
طالبی با اشاره به شعار سال ۹۷ گفت: کشورمان دارای ظرفیت های فراوان است که نوید بخش آینده روشن آن است و نباید از آن غافل شویم.
وی تصریح کرد: نیروهای جوان و متخصص یکی از این فرصت ها است و مسئولین باید نهایت تلاش خود را بکار برده و زمینه را برای حضور جوانان فراهم کنند.
وی اظهار کرد: مسئولین باید از نعمت های خدادادی نهایت استفاده را کرده و زمینه حضور جوانان را مساعد کنند.
امام جمعه پلدشت با اشاره به تعدد اقوام در کشورمان افزود: ملت ایران در تمام زمان های حساس در صحنه بوده و مسئولین باید قدردان آنها باشند.
طالبی با تاکید بر شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: وظایف اصلی مسئولان در سال جاری حمایت از تولید ملی، کالای ایرانی و ایجاد اشتغال است.
امام جمعه پلدشت افزود: باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار دهیم، حمایت از کالای ایرانی بسیاری از مشکلات از قبیل بیکاری، تعطیلی کارخانجات، تولیدی ها و تورم را حل می کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

التزام عملی به مبانیهایی که رهبر انقلاب مشخص میکنند معرف ولایتمدار واقعی است

, التزام عملی به مبانیهایی که رهبر انقلاب مشخص میکنند معرف ولایتمدار واقعی است, التزام عملی به مبانیهایی که رهبر انقلاب مشخص میکنند معرف ولایتمدار واقعی است,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا در خطبه های امروز نماز جمعه شاهین دژ ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی حلول سال ۹۷ را تبریک گفت و آرزوی متحول شدن احوال تمام مردم ایران زمین از حیث مادی و معنوی را از خداوند منان مسءلت کرد.
وی در ادامه مباحث معاد هفته های گذشته به موضوع دادگاه الهی و حق هایی که به آنها در محضر خداوند بازخواست میشوند پرداخت و سه حق مردم،خداوند و نفس را که انسان نسبت به آنها بایست حساب پس دهد را مطرح کرد.
وی حق الناس و ادا نمودن این حق در دنیا را مهم برشمردوتصریح کرد:این حق قابل گذشت نیست و خداوند یکتا هرگز از این حق نخواهد گذشت آنچنانکه امیرالمؤمنین در این رابطه میفرماید:خداوند حق الناس را مقدم بر حق خویش قرار داده اند.

,
,
,

وی به سالروز تاسیس حوزه علمیه قم در سوم فروردین ۱۳۰۱ اشاره کرد و اظهار کرد:مدارس و حوزه های علمیه مربوط به نظام و مؤسس و شخص خاصی نیست و این حوزه از زمان امام جعفر صادق (ع) بوده و بحث ولایت و علما و فقها به زمان معصومین برمیگردد.

,

فصیح نیا پرونده علما در عصر غیبت در محضر خداوند را روشن تفسیر کرد و گفت:علمای دینی نقش بسزایی در هدایت به سوی خیر و سعادت دنیا و آخرت بشر ایفا نموده اند.
خطیب نماز جمعه شاهین دژ به سخنرانی مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در جمع زائران امام هشتم در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت:ایشان به نکات مهمی اشاره داشتند مسیر سعادت و پیروزی اسلام و کشور را مطرح فرمودند از جمله بحث جوانان و بکارگیری آنان در مشاغل و مسایل کشوری چون جوان دارای فطرتی پاک بوده و انرژی کافی در راستای پیشرفت اهداف عالیه نظام و کشور را دارند و البته تربیت جوان انقلاب متدین انقلابی در راس آن است.
فصیح نیا به فرمایشات دیگر رهبر انقلاب اشاره کرد که فرمودند:یک عده بی انصافی میکنند و به دروغ میگویند آزادی وجود ندارد و بیگانه از این حرف سوء استفاده میکند.
وی در خصوص آزادی گفت:شرع مقدس اسلام بر پایه حریت بوده اما حریتی که بر مبنا و چارچوب قرآن و دین و اهل بیت باشد نه آزادی که منش و خوی حیوانی را در بر داشته باشد و اینکه این عده اینگونه عدم آزادی را مطرح میکنند صرفا بدنبال منفعت حزبی و گروهی هستند و با به میان آوردن آزادی اندیشه و… بدنبال سوء استفاده هستند.
امام جمعه شاهین دژ عدم جناح گرایی و قبیله گرایی را از فرمایشات و رهنمودهای دیگر رهبر انقلاب مطرح کرد و گفت:بنده بدنبال مبانی هستم و به هیچ گروهی وابسته نیستم و هرکسی در راستای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم بردارد و استکبار ستیز بوده و نسبت به فتنه ۸۸ و فتنه گران حساس باشد ولایی بوده و بدنبال مبانی است و این مبانی را حضرت آقا مشخص میکنند که البته بایست در این راستا التزام عملی باشد و نه فقط در ظاهر مبانی مقبول باشد.

,
,
,
,
,

خرید کالای ایرانی برابر است با رفاه اجتماعی

, خرید کالای ایرانی برابر است با رفاه اجتماعی, خرید کالای ایرانی برابر است با رفاه اجتماعی,

به گزارش کانی پرس،امام جمعه موقت بوکان در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع برگزار شد با اشاره به نام گذاری سال ۹۷ توسط رهبر معظم انقلاب با نام حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد: خرید کالاهای داخلی جدای از وظیفه میهنی یک وظیفه شرعی برای همه ساکنان یک کشور است.
ماموستا عباس احمدی افزود: خرید کالای ایرانی می تواند بسیاری از مشکلات موجود کشور از جمله بیکاری و اقتصاد را دچار تغییر و دگرگونی کند و در نهایت سبب رفاه اجتماعی در سطح جامعه گردد.
وی ادامه داد: عنل به شعارهای رهبری طی چند سال گذشته می توانست اکنون کشور را در شرایط بسیار مطلبوی قرار دهد که متاسفانه مسءولان کوتاهی کردند ولی امید است در سال حمایت از کالای ایرانی جدای از مسولان مردم نیز پای کار بیایند و قطعا نیز مردم پای کار خواهند امد.
ماموستا عباس احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سال نو عنوان کرد: در این ایام که مردم برای تفریح به خارج از شهرها می روند لازم است در حفظ محیط زیست خود بسیار کوشا باشند.
وی ادامه داد: نابودی محیط زیست نابودی زمین و در نهایت انسانها است پس لازم است همه در حفظ این نعمت همت به خرج دهیم.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه