اخبار داغ

مداح ستاد راهیان نور گیلان:

خدمت به زائران راهیان نور با خون ما عجین شده است/ پرونده ما را امضا نما زهرا را به یاد شهدا می خوانم

خدمت به زائران راهیان نور با خون ما عجین شده است/ پرونده ما را امضا نما زهرا را به یاد شهدا می خوانم
مداح ستاد راهیان نور گیلان، گفت: بسیاری از شهدا و رزمندگان در روزهای سخت هشت سال دفاع مقدس هرگاه گره ای به کارشان می خورد دست به دامان حضرت زهرا(س) می شدند از این رو همواره این نوحه را در مداحی هایم می خوانم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش زیتون خبر، روایت از ناگفته های هشت سال دفاع مقدس رسالت بزرگی است که امروز برعهده خادمان و روایت گرانی است که رسالت زینبی را بر عهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون خبر,

کمتر کسی است که به راهیان نور در مقر حبیب اللهی گیلان سفر کرده باشد اما صدای سرهنگ صیاد که سالهات جلودار کاروان راهیان نور است را نشنیده باشد.

,

مرتضی صیاد از خادمان و مسئولین هدایت کاروان های راهیان نور گیلان است که سی و اندی سال است خدمت به زائرین راهیان نور را سرلوحه کار خود قرار داده است.

,

وی در گفت و گو با خبرنگار زیتون خبر، می گوید: خادمی ام در راهیان نور به سال 74 بر می گردد آن دوران راهیان نور به صورت الان گسترده نبود و تنها بخش اندکی از مردم از 20 اسفند تا 30 فروردین به راهیان نور اعزام و در مدارس خرمشهر اسکان داده می شدند.

,

صیاد ادامه داد: همان سال به عنوان مسئول یک کاروان از انزلی به جنوب اعزام شدم و در راهیان نور به دلیل علاقه ای که داشتم مداحی می کردم که همین امر سبب شد به پیشنهاد مسئولین وقت سپاه فعالیتم را در راهیان نور آغاز نمایم.

,

, , ,

وی با تاکید بر اینکه خدمت به شهدا و زائرینش خستگی ندارد، بیان داشت: خدمت به زائران راهیان نور با خون ما عجین شده است، با همه سختی های منطقه اما حضور زائرین به ما انرژی می دهد.

,

این خادم الشهدا، با بیان اینکه خدمت در راهیان نور دل رهبری را شاد می کند، گفت: مقام معظم رهبری راهیان نور را یک عملیات بزرگ فرهنگی در کشور می دانند و در دیداری که با ایشان داشتیم اعلام خوشحالی از راهیان نور می کردند.

,

صیاد با بیان اینکه راهیان نور انقلاب و نظام را بیمه می کند، اظهار کرد: راهیان نور با برنامه هایی مثل مردان آسمانی که دایرالمعارف جنگ است تاثیر بسزایی در نسل جدید و کسانی که از جنگ دور شده اند، دارد.

,

وی با اشاره به تلخ و شیرین خدمت در راهیان نور می گوید: شیرینی خدمت در راهیان نور زمانی است که در آخرین وداع با زائران در شلمچه اثرگذاری این سرزمین را در ظاهر آنان می بینیم که به سختی از این سرزمین وداع می کنند و تلخی های خدمت هم که اگر باشد به واسطه نوع خدمت گذاری ما خادمین است.

,

مداح راهیان نور در پاسخ به این سئوال که رمز و راز حماسی مداحی کردنتان در چیست؟ می گوید: حماسی مداحی کردن یادگار روزهای جبهه و جنگ است که در وجودمان نهادینه شده است و آن را با هیچ چیزی عوض نمی کند.

,

, , ,

وی ادامه داد: عشق به امام حسین به ما آبرو داده است در دیدار با رهبری که رفته بودیم چند شعر حماسی را قبل از شروع مراسم خواندم که با استقبال حاضرین همراه شد.

,

صیاد ابراز کرد: از بین اشعار مداحی سرزمین نینوا یادش بخیر، کربلای جبهه ها یادش بخیر شور و حال عجیبی در من ایجاد می کند و من را یاد روزهای دفاع مقدس می اندازد.

,

وی، در پاسخ به این سئوال که چرا در بین مداحی هایتان همواره نوحه« پرونده ما را امضا نما زهرا» را می خوانید؟ گفت: بسیاری از شهدا و رزمندگان در روزهای سخت هشت سال دفاع مقدس هرگاه گره ای به کارشان می خورد دست به دامان حضرت زهرا(س) می شدند از این رو همواره این نوحه را در مداحی هایم می خوانم.

,

وی معتقد است: نسل امروز جامعه که به سرزمین شهدا می آیند و با شهدا ارتباط برقرار می کنند گوی سبقت را از کسانی که مدعی اند بر سفره انقلاب بزرگ شده اند را ربوده است.

,

صیاد، تصریح کرد: خیلی از کسانی که در حرف پیشتاز بودند با گذر زمان از قافله شهید شهادت راه خود را جدا کردند چون تنها زبانی دم از شهید و شهادت می زدند و در عمل راه و رسم شهدا را نمی رفتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه