اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی شهرقدس:

مشارکت مردم با پلیس، ضامن امنیت پایدار در جامعه است

مشارکت مردم با پلیس، ضامن امنیت پایدار در جامعه است
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس گفت: برای تحقق امنیت مطلوب در شهرستان نیاز به توجه بیشتر به قانون،مجریان قانون و مردم قانون پذیر می باشد و یکی از مهم ترین اولویت ها قانون پذیری مردم است که باید مطیع قانون باشند و وظایف خود را در چارچوب قانون و مقررات انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قدس خبر؛ شاهپور فلاحی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس در خصوص عملکرد پلیس در سال گذشته اظهار داشت: سال 96 با تمام چالش هایی که در طول سال داشت و تعاملی که مجموعه نیروی انتظامی با مراجع قضایی و همینطور تعاملی که مردم عزیز با این مجموعه داشتند توانستیم امنیت مطلوب و پایداری در این شهرستان قدس فراهم کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

وی افزود: برای تحقق امنیت مطلوب در شهرستان نیاز به توجه بیشتر به قانون،مجریان قانون و مردم قانون پذیر می باشد و یکی از مهم ترین اولویت ها قانون پذیری مردم است که باید مطیع قانون باشند و وظایف خود را در چارچوب قانون و مقررات انجام دهند.

,

این مقام مسئول گفت: شعار نیروی انتظامی برای حفظ امنیت جامعه همیشه آمیخه با مشارکت مردم فهیم و همکاری با نیروی انتظامی است.
سرهنگ شاهپور فلاحی در رابطه با اقدامات سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفت و یکی از مواردی که دغدغه مردم و مسئولین انتظامی بود، سلسله مراتب فرماندهی انتظامی در مبحث رضایت مندی مردم و رسیدگی به موقع به مطالبات مردمی که در این راستا مرکز فوریت های پلیس۱۱۰ به صورت متمرکز در سطح استان مستقر هستند و به موقع مطالبات مردم را رسیدگی می کنند و تا پایان سال 96 بیش از ۴۸ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریتی۱۱۰ انجام شده است و ۹۸ درصد از این تماس ها عملیاتی شده و واحد گشت ما به محل مورد نظر اعزام شده است و همچنین شاهد افزایش ۳۳ درصدی تماس تلفنی با مرکز قوریت های پلیسی۱۱۰ بوده ایم و این نوعی فرهنگ سازی در بخش اطلاع رسانی با این مرکز از طریق مردم بوده است.

,
,

سرهنگ فلاحی فرمانده انتظامی شهرستان قدس گفت: در سال گذشته بیش از ۹۴۰۶ پرونده در کلانتری ها تشکیل شد و با برگزاری کارگاه ها و کلاس های مختلف با کاهش ۳۸ درصدی پرونده های متعدد روبرو شدیم.
وی در ادامه بیان کرد: نیروی انتظامی برای رفاه حال شهروندان یک ستاد اجرای احکام در دادگستری شهرستان دایر کرده است تا مردم بدون سردرگمی اقدامات قضایی و انتظامی خود را پیگیری کنند.
وی افزود: برخورد با اراذل و اوباش در دستور کار نیروی انتظامی است و در سال 96  تعداد ۳۴نفر دستگیر و تعداد ۱۳۰ نفر که برای شهروندان مزاحمت ایجاد کرده بودند به نام اراذل و اوباش معرفی شدند که این افراد تحت کنترل و نظارت پلیس هستند و از افراد با هماهنگی دستگاه قضایی احضار و تعهد گرفته شده است و مورد توجیه قرار گرفته اند.
سرهنگ فلاحی گفت: مقابله خوبی با توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ در سال 96 انجام شد که بیش از ۷۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف  و ضبط شد و تعداد بیش از ۸۵۰ نفر هم اعم از عمده فروش و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند که از این تعداد ۲۲نفر متهم عمده فروش به مراجع قضایی ارسال شد.
وی تصریح کرد: در رابطه با سارقین ۸۹۱ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند و با کاهش ۶ درصدی نسبت به سال 95 روبرو شدیم.
فرمانده انتظامی شهرستان قدس در حوزه اقدامات یک ساله پلیس راهور در سال 96 اظهار داشت: در پی تصادفات منجر به فوت تنها یک مورد تصادف در سال 96 شاهد بودیم که نسبت به سال 95 با ۷۵ درصدی کاهش تصادف منجر فوت روبرو شدیم که این نشان از ارتقاء فرهنگ ترافیک و ایمنی است.
سرهنگ فلاحی گفت: در حوزه پلیس فتا تقریبا جرائم رو به رشد است و همچنین در سال 96 بیش از ۱۷۸ پرونده در پلیس فتا تشکیل شده که بیش از ۹۰ نفر هم در این راستا دستگیر شدند که بالغ بر ۷۴ درصد از پرونده اجرا احکام صورت گرفته است.
وی افزود: اقدامات فرهنگی مفیدی در معاونت اجتماعی در راستای اثر گذاری و کاهش جرائم صورت گرفته پذیرفته است که با برگزاری کلاس و جلسات آموزشی برای جامعه هدف مخصوصاً دانش آموزان بیش از  ۱۰۹ جلسه در سال 96 انجام شد که ۹۴درصد افزایش یافته و کارگاههای آموزشی خانواده ها ۱۳ جلسه ۱۰۰درصد افزایش یاقته نسبت به سال 95 داشته استو همچنین اجرای تئاتر خیابانی و همایش تخصصی از  جمله اقدامات فرهنگی ناجا بوده است.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه